7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Google Cloud Day Ardından

Hüseyin Özkale
15 Ekim 2019
4 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Tüm dünyada düzenlenen Google Cloud Day etkinliğinin İstanbul ayağı, 3 Ekim’de Wyndham Grand Otel Levent’te gerçekleştirildi.

Google Cloud’un İstanbul’da yılda bir defa düzenlediği etkinliğe ilgi yüksekti. Bulut dünyasındaki gelişmelerin ele alındığı etkinliğin ilk sunumunu, Google Cloud Ülke Müdürü Önder Güler gerçekleştirdi. Güler, sözlerine iş ortaklarına teşekkür ederek başladı. Güçlü bir iş ortağı desteği olduğunu ve bunun çok önemli olduğunu vurgulayan Güler; Google Cloud’u kullanan şirketler için farklı fırsatların, kullanmayan şirketler için ise bilinmezlik ve karmaşanın söz konusu olduğunun altını çizdi. Yapay zeka destekli çalışmaların öneminden bahsetti ve önceki dönemlerde karmaşık kodlar basit işler görüyorken, bugün basit kodların büyük işler başarıyor olduğundan söz etti. Devamında, Serverless teknolojisinin sunucuları ortadan kaldırdığına ve işe etkisi olmayan altyapı çalışmalarına gerek kalmadığına değindi. Son olarak, Güler, son dönemde Google Cloud’un yatırımlarına büyük bir hızla devam ettiğini ve 3 yıllık yatırım planlarını 1.5 kat büyüttüklerini, ayrılan bütçeyle ‘aynı estetikte’ olmasa bile, 30 adet Galata Kulesi inşa edilebileceğini; fakat bunun yerine Google Cloud’un 130 yeni ürün geliştirdiğini ve tanıttığını söyledi. Sonrasında, sırasıyla, Google Cloud müşterilerini oturumuna davet etti. Cloud altyapısını kullanmakta olan şirketler; platformu nasıl kullandıklarını, platformun şirketleri için sağladığı yararları ve şirketlerinin başarı hikayelerini paylaştı.

Etkinlikte ayrıca, katılımcılara Google Cloud’un açık hibrit platformu olan Anthos tanıtıldı. Google’ın öncülük ettiği Kubernetes, Istio ve Knative gibi açık kaynak teknolojileri üzerinde oluşturulan Anthos’un, şirket içi ve herkese açık bulut ortamları arasında aynı konforu kullanarak geçiş yapmayı mümkün kıldığına dikkat çekildi.

Etkinlik, Google Cloud mühendisleri, Türkiye ürün yöneticileri ve yazılım geliştirme mühendislerinin sunumlarıyla  devam etti. Cloud çalışanlarının sunumları boyunca yeni Google teknolojilerine ilişkin aktardığı bilgiler, gerçekleştirilen demolarla desteklendi. Pub/sub, Bigquery gibi teknolojilerden ve sağladığı avantajlardan detaylı şekilde bahsedildi. Oldukça yoğun geçen ilk oturumun ardından verilen aradan sonra, ikinci oturumun ilk konuğu, Google Cloud Mühendisi Pınar Uğurlu Kirazcı idi. Kirazcı, özellikle serverless mimari ve bu mimariyle sunulan Google Cloud servislerinin sağladığı avantajları ve şirketlere sağladığı kazanımları üzerine konuştu, referanslar ve örnekler vererek destekledi.

Kirazcı’nın konuşmasını takiben, sahneyi AloTech CTO’su İdris Avcı aldı. Avcı, konuşmasına AloTech’in çalışmalarından bahsederek başladı. AloTech serüvenine nasıl başladığından, şirket ortağı Cenk Soyak ile beraber nasıl bir yol izlediklerinden söz etti. AloTech’in hızlı bir büyüme kaydettiğine vurgu yapan Avcı; şirketin Google Cloud altyapısını kullanarak müşterilerine nasıl hizmet verdiğinden, gerçekleştirdiği çalışmalardan ve Google Cloud’un sağladığı önemli kolaylıklardan bahsetti. AloTech’in Google Cloud’da doğmuş şirketlerin başında geldiğine değinen Avcı, aynı zamanda Google’ın ilk müşterilerinden olduğunun da altını çizdi. Bunların yanında Google’ın sağladığı Text to Speech, Speech Recognation, DialogFlow ve DataStudio gibi özel servislerin de kullanıcısı olduğunu belirtti. Özellikle serverless mimarisi sayesinde alt yapı hizmetleri için zamandan tasarruf ettiğinden ve bu sayede ürüne odaklanarak,  ‘20 yıllık’ sektörde yer etmiş rakiplerini hızla yakaladığından bahsetti. AloTech’in ‘kullandıkça öde’ modelinin müşterilerine nasıl yarar sağladığı ve Google Cloud yapısının genel anlamda işleri nasıl kolaylaştırdığı konularına da değinerek, sunumunu tamamladı. Avcı’nın sunumu sonrasında, Google mühendisleri ve Google Cloud kullanan şirketlerin temsilcileri konuşmalarına devam etti.

‘Yeni sorunlar yeni çözümler gerektirir!’ sloganıyla gerçekleştirilen ve katılımcılara, yeni çözümler üzerine bilgilendirici konuşmaların ve başarı hikayelerinin sunulduğu etkinlik, farklı alanlardan farklı çalışanların gerçekleştirdiği network toplantısı ile sona erdi.

İdris Avcı’nın konuşmasının tamamını izlemek için:

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

23 Aralık 2020
Farklı Lokasyonlarda Kusursuz Müşteri Deneyimi Sunmanın 5 Yolu

Farklı bölgelerde faaliyet gösteren çağrı merkezlerinde yüksek bir müşteri memnuniyeti elde etmenin kendine has bazı zorlukları vardır. Günümüz müşterilerinin çağrı merkezlerinden beklentisi kolay, akıcı ve bilgilendirici bir iletişim.

5 Nisan 2019
Ofis Santraliniz artık Cebinizde !

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi ve Santral Bulutu AloTech, geliştirdiği uygulama ile artık cebinizde.

31 Temmuz 2020
Omnichannel çağrı merkezinin avantajları nelerdir?

Omnichannel çağrı merkezi, teknolojinin ilerlemesi ve internetin insan hayatındaki öneminin artması ile birlikte geliştirilmiş olan bir bütünleşik bir çağrı merkezi sistemidir. Omnichannel yalnızca çağrı merkezlerinde değil pazarlamanın farklı alanlarında yoğun bir şekilde tercih edilmektedir.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat