ChatGPT Nedir?
Yapay zekâ (AI) otomasyonu ile geliştirilmiş sistemlerin hemen hepsinde maliyetin düştüğü ve performansın yükseldiğini görmek mümkün. Özellikle müşteri ile iletişimde mükemmel sonuç elde edilen AI altyapısıyla güçlendirilmiş cloud call center software kurulumları sayesinde manuel hata sayısı sıfıra iner. Alo Tech tarafından yapılan bir araştırmaya göre yapay zekâ altyapısıyla kurulum gerçekleştiren şirketlerin maliyetlerinde ortalama %40 azalma mümkündür.
Yapay zeka chat uygulamalarından en popüleri ChatGPT. Sistem OpenAI firması tarafından geliştirildi. Kullanılmaya başladığı andan itibaren de yüksek bir popülariteye sahip oldu. Aslına bakarsanız bu daha çok bir “patlama” olarak ifade edilebilir. Uygulama sadece lansman dönemi olan 60 günlük sürede %9.900 (yanlış okumadınız, dokuz bin dokuz yüz!) kullanıcı artışıyla bomba etkisi yaratarak tüm dünyayı kasıp kavurdu. Günde 60 milyon ziyaretçisi olan uygulamanın 300 milyar kelime, 570 GB (taranmış web, kitaplar, Wikipedia) hafızası bulunur. Tarihin en hızlı gelişen kullanıcı bazlı platformu rekorunu da kıran ChatGPT app’i kullanıcılarla sohbete dayalı etkileşimlere girebilir. Yazılım internetten çok fazla farklı metin verisi çekerek çeşitli konularda sizinle konuşabilir. Sizi anlar, sorularınızı doğru şekilde yanıtlamak için var olan verilerden filtreleme yapar ve doğru cümlelerle yanıtlar. Sistemin GPT kısmı İngilizce “Generative Pre-trained Transformer” kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Bu kısaltma sistemin altında yatan teknolojinin ifadesi. Bu teknolojiyi Türkçe olarak “önceden eğitilmiş sohbet üreten dönüştürücü” olarak çevirmek mümkün.
ChatGPT Nasıl Kullanılır?
ChatGPT nasıl kullanılır sorusunu uygulamanın kendisine sorduğunuzda bundan birkaç yıl öncesine ait bir yanıt alırsınız. Bunun nedeni sistemin son güncellemesinin 2021 Eylül’ünde yapılmış olmasıdır. Bununla birlikte sistemi doğru şekilde yönlendirerek harikalar yaratmanız mümkün. Sistemi kullanmak için aşağıdaki maddeleri takip etmeniz yeterli:
- Öncelikle sistem üzerinden ChatGPT login olmanız gerekir. Bunun için chat.openai.com adresine giderek kaydolabilirsiniz. Bir e-posta adresi kullanabilir, Google veya Microsoft hesabınızla oturum açabilirsiniz.
- Açılan pencerenin alt satırına sorunuzu yazarak yanıtını beklemeniz yeterli.
- Sistem yanıt verdiğinde yeni bir soru sorabilir veya bir önceki sorunuzun yanıtını değiştirmesini isteyebilirsiniz. Bu değiştirmeye “daha kısa anlat” veya “detaylandır” gibi şekillendirmeler de dâhil. Bunun için önceki yanıtını tekrar hatırlatmanıza gerek olmaz, sistem daha önce konuştuğunuz konuya döner ve yeni yanıt için bunu kullanır.
- Diyaloğu daha ilerletmek isterseniz önceki konuşma ile ilgili farklı bir soru sorabilirsiniz.
- Yanıt tam olarak aradığınız içeriğe sahip değilse soruyu yazdığınız satırın hemen üzerinde bulunan ve yanıtı yeniden oluşturmasını sağlayan “Regenerate response” kısmına tıklayın. Böylelikle ChatGPT’nin yeniden denemesini sağlamış olursunuz.
- Yanıtı beğendiyseniz ve başka yerde paylaşmak isterseniz hemen sağ tarafındaki pano simgesini tıklayarak kopyalayabilirsiniz. Bunu yaptığınızda simge bir onay işaretine dönüşür. Bununla birlikte sistemin “mantıklı gelen ama yanlış” yanıtlar verdiği bilindiğinden daha geniş bir kitleye yayınlamadan önce her yanıtı incelediğinizden veya gerçeklerini kontrol ettiğinizden emin olun.
- Yanıt hakkındaki fikrinizi belirtin. Sistem verdiği yanıtın iyi mi kötü mü olduğunu kendiliğinden belirleyemez. Öğrenmesine yardımcı olmak için yanıt hakkındaki düşüncelerinizi “like” veya “dislike” butonlarıyla ifade edebilirsiniz. Böylelikle sistemin daha hızlı şekilde öğrenmesini sağlamış olursunuz.
- Önceki konuşmalarınıza erişmek için panelin sol tarafındaki listeyi kullanabilirsiniz. Burada belli sayıdaki konuşmalar “chat history” olarak listelenir. Eğer konuşmalarınızın kaydedilmesini istemiyorsanız profilinizde bulunan “settings” kısmında yer alan “chat history & training” butonuna tıklayarak bu özelliği kapatabilirsiniz.
- Konuşmaların tamamını silmek için panelin sol tarafındaki alanda profilinizin olduğu satıra tıklayın ve “clear conversations” linkini seçin. Bazı konuşmaları silmek istiyorsanız konuşmanın üzerine gelin, sağ tarafta çıkan çöp kutusuna tıklayın.
ChatGPT Özellikleri Nelerdir?
ChatGPT Türkçe dâhil olmak üzere 100’den fazla dilde konuşabilir. Bunun yanı sıra uygulamanın birçok farklı özelliği de var. Sürümlerine göre özellikleri bir araya getirdik.
ChatGPT 3
OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT 3 geleneksel sohbet robotlarından çok daha kapsamlı bilgilendirici yanıtlar oluşturmak üzere eğitildi. Dolayısıyla çok büyük bir metin ve kod veri kümesine sahip. Sistemin özelliklerini şöyle maddelemek mümkün:
- Yaratıcı yazarlık, kod, senaryo ve müzik parçaları dâhil olmak üzere her türde metin oluşturabilir.
- Zorlayıcı sorularınızı bile kolaylıkla yanıtlayabilir.
- 26 dilde çeviri yapabilir.
- Uzun metinleri özetleyebilir. Bu, konuları ana hatlarıyla anlamak için pratik bir yol olarak kullanılabilir.
- İnsanlarla doğal konuşmalar yapabilir, dolayısıyla müşteri hizmetleri veya eğitim uygulamaları için idealdir.
ChatGPT 4
En son sürüm sohbet robotu olan ChatGPT 4 bugüne kadarki en büyük ve güçlü dil işleme AI modelleri tarafından desteklenir. 3. sürüme göre bu yeni sürümde eklenen özellikleri şöyle sıralamak mümkün:
- 4 sürümü kullanıcıdan gelen 25 bin kelimeye kadar metinleri işleyebilir, dolayısıyla daha uzun ve kapsamlı konuşmalar yapabilir.
- İnsan dilinin nüanslarını daha iyi anlayabilir. Bu tutarlı ve doğal metinler oluşturmasını sağlar.
- Zorlayıcı, açık uçlu ve yanıtlanması zor sorulara bile bilgilendirici içerikli doğru cevaplar verebilir.
- Karmaşık ve belirsiz olanlar dâhil kullanıcı talimatlarını çok daha iyi takip edebilir.
- Geliştirilmiş sistem içerikler oluştururken daha az saldırgan bir metin veri kümesi üzerinde eğitildi. Bu nedenle rahatsız edici metin oluşturma olasılığı daha düşüktür.
ChatGPT ile Neler Yapılabilir?
Özgeçmiş ve önyazı hazırlanması: Şirketler için kişiselleştirilmiş özgeçmiş ve önyazıyı oluşturmak uygulama için saniyeler alan bir iş. Özgeçmişinizde kişisel bilgileriniz olacağı için size bir şablon önerisinde bulunabilir. Özgeçmişinizin içinde yer almasını istediğiniz spesifik bilgiler varsa sorunuzu buna göre uyarlayıp tekrar sorabilirsiniz. Aynı işlemi cover letter için de yapmanız mümkün.
Karmaşık kavramların açıklanması: Sistemin soru satırına karmaşık bir kavram sorduğunuzda bunu sizin istediğiniz kısalıkta ve farklı dil yapılarıyla anlatabilir. Örneğin uygulamaya “açıkla: cloud call center software avantajları ve dezavantajları” yazdığınızda konuyla ilgili detaylı bir yanıt alabilirsiniz.
Şarkı sözü yazımı: Yeni eklenen bu özellik sayesinde herhangi bir tema hakkında, dilediğiniz sanatçı veya türe uygun tarz bir şarkı sözü yazabilirsiniz.
Kod yazılımı: Bir kodlama sorununuz varsa ChatGPT’den yardım alabilirsiniz. Size asistanlık yapabileceği kodlama dillerinden bazıları şöyle:
- Python
- JavaScript
- Java
- C++
- C#
- PHP
- Swift
- Ruby
- Go
Her ne kadar bu konuda alçakgönüllü bir yaklaşım sergilese de modelin Google kodlama mülakatını geçerek sıfırdan bir web sitesi geliştirdiğine dair çevrimiçi kanıtlar var.
ChatGPT Hangi Alanlarda Kullanılır?
Sistemi sadece soru yanıtlama özelliği için kullanmak onun yapabileceklerine haksızlık olur. İşte ChatGPT’nin kullanım alanlarından bazıları:
- Müşteri hizmetleri: Sıkça sorulan soruları yanıtlama ve kişisel olmayan basit sorunları çözme gibi müşteri hizmetleri görevlerini otomatize etmek için uygulamayı kullanabilirsiniz. ChatGPT Chatbot modelleri bir şirket web sitesi kullanılamadığında müşteri desteği sağlayabilir veya müşterilerin çok spesifik olmayan sorunlarını gidermelerine yardımcı olabilir.
- Pazarlama ve satış: Kesin, anlaşılır pazarlama ve satış mesajları oluşturmak için sistemi kullanmak mümkün. ChatGPT algoritması herhangi bir şirketin müşterileri için hedeflenen satış mesajlarını oluşturmak üzere eğitilebilir. Bunun için şirketin geçmiş satış kampanyaları ve bunlarda elde edilmiş verilerle çalıştırılması yeterli olabilir. Sistem yeni ürünler, kampanyalar için içerik ve strateji oluşturma yeteneğine sahiptir. Bununla birlikte müşteriyle doğrudan iletişim sağlayan webChat uygulamalarında da sistemi kullanmak mümkün.
- Doğal dil prosesi: İngilizcesi “Natural Language Processing” olan sistem dili yorumlamak ve işlemek için bilgisayar algoritmalarını kullanmaya odaklanan bir yapay zekâ alanıdır. ChatGPT algoritmaları insan dilinin nüanslarını anlayacak şekilde eğitilebilir. Böylelikle call center studio gibi çoklu dil kullanılması gereken sistemler çok daha verimli şekilde işleyebilir.
- Araştırma: Sistem algoritmaları yüksek kaliteli araştırma makaleleri oluşturmak için kullanılabilir. Örneğin bir çevrimiçi dergi veritabanında bulunan bütün akademik makalelere ulaşabilir, bu çalışmalarla aynı tarz, yöntem ve formatlarda yeni makaleler üretebilir.
- Veri analizi: Analitik veri analizi görevlerini otomatize etmek için de sistemi kullanmak mümkündür. Müşteri eğilimleri, pazar içgörüleri gibi istatistiksel veriler ile ilgili gerçek zamanlı raporlar oluşturmak için algoritmayı kullanabilirsiniz. Bu özellikle büyük veri kümelerinin hızlı ve doğru analizi için oldukça faydalıdır.
- Eğitim: Öğrencilerin kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimlerinin sağlanması da mümkündür. Kişiye özgü uygulama problemleri oluşturmak, geri bildirim sağlamak ve yanıtlanmayan soruların cevaplanması gibi konularda yardımcı olabilir.
ChatGPT Ücretli Midir?
Sistemin genel kullanımı ücretsiz. Bununla beraber ChatGPT Plus uygulaması için aylık 20$ ödemeniz gerekir. Ücretli sürüm, kapasite dolduğu zaman bile genel erişim sağlar ve yanıt süresi çok daha kısadır. İşlerinizi daha kısa sürede halletmek istiyorsanız premium üyelik alabilir ve avantajlarından faydalanabilirsiniz.
AloTech ChatGPT entegrasyonu ile müşteri deneyiminde fark yaratın!
Çoklu dil temelli bulut çağrı merkezi operasyonlarında AI sayesinde sistemin var olan mevcut yapısı tamamen otomatize edilir. Siz de şirket maliyetlerini azaltan avantajlı bir altyapı arayışındaysanız performansı artıran yapay zekâ uygulamaları ile desteklenmiş AloTech’i tercih edebilirsiniz.
AloTech olarak OpenAI ile iş birliği yaptık ve GPT-4’ü chatbot sistemimize entegre ettik. Böylece çağrı merkezlerinde AloTech altyapısını kullanan şirketler, kendi tüketicileri ile chatbot üzerinden yaptıkları görüşmeleri daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Yeni sistemi, AloTech’in hem Türkiye hem de faaliyet gösterdiği 44 ülkedeki müşterileri, 95 farklı dil seçeneği ile kullanabilme şansına sahip.
AloTech ChatGPT entegrasyonu hakkında detaylı bilgi için bize ulaşın.