2024 Müşteri Deneyimi Trendleri

AloBot

AloBot

2024 Müşteri Deneyimi Trendleri

Çağrı merkezi birimleri, değişen müşteri tercihleri ve yeni teknolojiler karşısında önemli dönüşümlerle karşı karşıyadır. Bu sebeple müşteri hizmetleri alanında beklentileri karşılamak ve müşterilere en iyi deneyimi sunmak artık çağrı merkezleri için bir gereklilik haline gelmiş durumda. Hızla değişen iş dünyasında trendlere uyum sağlayan şirketler, müşterilerde iz bırakan deneyimler yaratma konusunda öne çıkar ve rekabet avantajı kazanır. 2024 yılında çağrı merkezi dönüşümlerine ayak uydurmak ve yeni çözümleri çağrı merkezlerine adapte etmek şirketlere müşteri deneyimi konusunda yepyeni kapılar aralayabilir. Yeni nesil AloTech çağrı merkezi çözümleri dijital müşteri deneyimi gelişiminde en önemli yardımcınız olabilir. Siz de sektörünüze en uygun çağrı merkezi sistemi için AloTech çözümlerini inceleyin.

Peki, 2024 yılının müşteri deneyimi trendleri neler?

İşte çağrı merkezi alanında adından söz ettiren trendler listesi:

Çok Kanallı Destek

Geçtiğimiz yıllardan beri çağrı merkezi sektörüne yön veren çok kanallı destek çözümleri 2024 yılında da şirketlere avantaj sunmaya devam etmekte. Omnichannel olarak adlandırılan çok kanallı destek çözümleri, şirketlerin müşterilerine birden fazla kanaldan destek sunmasını ifade eder. Şirketlerin omnichannel desteğini giderek daha kusursuz hale getirmesi çağrı merkezinin başarısı konusunda önemli bir dönüm noktasıdır. Ses, video ve sohbet olanaklarını aynı anda müşterilerle buluşturabilen şirketler, çalışan verimliliğini ve müşteri deneyimini artırır. Bu da müşterilerin çok farklı kanalları tercih ederek markalarla iletişim kurmasını sağlayarak çok kanallı destek teknolojilerinin gelişmesine katkı sunar. 

Gelişmiş Veri Analizi

Veri analizi çalışmaları giderek çağrı merkezlerinde daha yaygın hale gelir. Gelişmiş veri analizi yöntemlerinin müşteri hizmetlerinde 2024 yılında daha fazla kullanılması beklenir. Bulut çağrı merkezi sistemleri üzerinden toplanan nitelikli veriler, müşteri deneyimi iyileştirilmesi yönündeki adımların belirlenmesine katkı sunar. Ek olarak gelişmiş analitik verilerin kullanımı müşteri temsilcilerinin ortalama işlem süreleri ve hedef performanslarını belirlemek adına da şirketlere önemli ipuçları sağlar. Öte yandan gelişmiş çağrı merkezi analizleri çok kanallı sistemlerle birleştiği zaman daha uygulanabilir ve kullanışlı hale gelir. Çağrı merkezlerinde çok kanallı destekle birlikte kullanılan gelişmiş analiz yöntemleri müşteri etkileşimlerini daha kapsamlı bir çerçevede görebilmeye yardım eder. 

bir adam yapay zeka teknolojisi kullanıyor

Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi

Müşteri memnuniyeti alanında sık sık kullanılan yapay zeka ve makine öğrenimi araçları 2024 yılında da çağrı merkezlerinde devrim yaratmaya hazır. Giderek daha fazla benimsenen söz konusu teknolojiler, iletişim merkezleri için adeta bir dönüm noktası niteliği taşır. Her iki ileri teknoloji sistemi de müşteri taleplerinin verimli bir şekilde ele alınmasından şirket iç süreçlerinin optimize edilmesine kadar birçok konuda fayda sağlar. İlgili teknolojiler, rutin müşteri sorularının yanıtlarının otomatik hale getirilmesi, müşteri sorunlarının tahmin edilmesi ve uygun temsilci atama gibi konularda şirketlere kolaylık sunar. Özetle yapay zeka ve makine öğreniminin tüm potansiyelini kullanmayı hedefleyen şirketler yeni müşteri deneyimi standartlarını oluşturmaya adaydır. Bu nedenle geleceği odağına alan şirketler yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerinin yaratacağı dönüşümü tahmin ederek bu uygulamalardan yararlanma yolunu seçer. 

Uzaktan İletişim Merkezleri

2024 yılı ile birlikte uzaktan çağrı merkezi faaliyetlerinin de hız kazanması beklenir. Her geçen gün dijitalleşen dünyada uzaktan iletişim merkezleri ile müşteri desteğine yepyeni bir bakış açısı kazandırılması amaçlanır. Uzaktan çalışma kültürünün yaygınlaşması iş-yaşam dengesini artırırken daha esnek çalışma imkanı da sunar. Şirketlerde uzaktan çalışan temsilciler daha rahat bir ortamda çalışabilme imkanı ile daha üretken hale gelir. Öte yandan uzaktan çağrı merkezlerinin kullanılması ile birlikte şirketlerin dünya çapında temsilci havuzundan yararlanması mümkün olur. Ayrıca uzaktan iletişim merkezleri şirketlerin maliyet tasarrufu elde etmesine de olanak sunar. 

Mobil Çağrı Merkezi Çözümleri

Mobil cihazlar günlük web trafiğinin önemli bir bölümünü kaplar. 2024 yılında bunun daha da artması beklenir. Bu konuda çağrı merkezlerinin ele alması gereken stratejilerden biri özel çağrı merkezi mobil uygulamaları geliştirmektir. Mobil odaklı çözüm uygulamaları canlı müşteri temsilcileriyle müşteri etkileşimini artırmanın en kolay yolu olabilir. Bunun yanında uygulamalarda detaylı bir yardım odaklı veritabanı entegrasyonu da kullanılabilir. Gerçek zamanlı bildirimler üzerinden müşterilere yardımcı olan söz konusu uygulamalar farklı ekran boyutlarına uyumlu olup kusursuz müşteri deneyimi sunacak şekilde geliştirilebilir. Çözüme yönelik olarak tasarlanan uygulamalar müşteriler için mükemmel müşteri memnuniyeti anlamına gelir. 

Bulut tabanlı teknolojileri temsil eden bir bulut ve içerisinde veri ağları var

Nesnelerin İnterneti (IoT) Çözümleri

Nesnelerin interneti teknolojileri daha fazla cihazı birbirine bağlama ve proaktif müşteri deneyimi sunma açısından şirketlere değerli fırsatlar sağlar. IoT çözümlerinin her geçen gün daha fazla kullanılmaya başlaması veriler üzerinden müşteri sorunlarına hızlı çözümler getirmeye imkan tanır. Şirketler IoT ile birlikte gerçek zamanlı veri izleme, ürün/hizmet alanında gerekli bakım ve çözüm desteği sunma, sorunları daha hızlı çözme, olası kesinti ve aksaklıkları önleme alanında önemli avantajlar yakalar. IoT cihaz teknolojileri ile müşteri deneyimini geliştirecek ve iş başarısını artıracak zenginlikte veriler elde edilebilir.

Self Servis Desteği

İletişim merkezlerinde sunulan self servis çözümlerinin 2024 yılında daha da görünür hale gelmesi mümkündür. İletişim merkezlerinin daha fazla self-servis çözümü sunması gelişen müşteri davranışlarına hitap etmenin verimli yöntemlerinden biridir. Kaliteli içeriklerle ve hızlı çözümlerle dolu kapsamlı SSS veritabanı sistemlerinin oluşturulması, çağrı merkezlerinin iş yükünü azaltır. Web siteleri veya uygulamalar üzerine entegre edilen SSS bölümleri ile sohbet robotları müşterilere 7/24 hizmet verme hedefini mümkün kılar. 

Gelişmiş Güvenlik Önlemleri

Veri hırsızlığı çağrı merkezlerinin yaygın olarak karşılaştığı problemlerden biridir. 2024 yılında bu konuda yeni çözüm arayışına giren şirketlerin veri güvenliği önlemlerini artırması beklenir. Güvenli çağrı merkezi yazılımı kullanmak ve veri güvenliğini öncelik haline getirmek kurumsal etik kurallarına bağlılığı simgelerken aynı zamanda müşteri güvenini korumaya da yardım eder. Veri güvenliği ve gizliliğine önem veren şirketlerin gelecekte müşteri memnuniyeti konusunda öne çıkması muhtemeldir. 

Tahtalar üzerinde geri dönüşümü ve çevreyi simgeleyen çizimler var

Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Çalışmaları

2024 yılı ile birlikte çağrı merkezlerinde sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk çalışmalarının hız kazanması beklenir. Topluma, müşterilere ve çalışanlara fayda sağlayan sürdürülebilirlik kavramlarının müşteri hizmetlerine entegre edilmesi, müşteri memnuniyetini arttıran detaylar arasında kabul edilir. Küresel bir sertifika türü olan B-corp sertifikası çevresel ve sosyal fayda sunan, şeffaflık konusunda standartları karşılayan kurumlara verilir. Sertifikaya sahip olan şirketler, müşteri deneyimini geliştirme konusunda uzun vadeli yatırımlara ve ekonomik sistemlere entegre olma kararlılığını kanıtlar. Öte yandan çağrı merkezlerinde kağıt kullanımını en aza indirmek ve yenilenebilir enerji çözümlerinden yararlanmak da sürdürülebilirlik çalışmalarına verilen değeri ortaya koyabilir.

Sanal Asistan Teknolojisi

Müşteri deneyiminde etkili yapay zeka çözümlerinden biri olan sanal asistanlar müşterilere anında yardım sağlama özelliği sunar. 2024 yılında çokça kullanılması planlanan sanal asistanlar, müşteri deneyimini iyileştirmenin kestirme çözümleri arasındadır. Söz konusu yenilikçi çözüm, farklı platformlar üzerinde soruları yanıtlayarak müşterilerle önemli ayrıntıları paylaşır. Müşterileri verimli çözümlere yönlendiren sanal asistanlar, 2024 yılının yaygın hale gelecek teknolojileri arasında gösterilir.

Müşteri çağrı merkezleri 2024 yılında pek çok esnek fikre ve yeni çözüme açık olmalı, müşteri deneyimini geliştirecek teknolojilere odaklanmalıdır. Siz de  AloTech çağrı merkezi çözümlerini tercih ederek müşteri deneyimini geleceğe taşıyabilirsiniz.

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat