7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

AloTech, COVID-19 öncesi ve sonrasında toplam 80 milyon ses ve chat trafiği verisini inceledi!

Hüseyin Özkale
12 Haziran 2020
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Pandemi döneminde çağrı merkezi çalışanları büyük bir özveri ile çalışarak müşterilere kesintisiz hizmet vermeye ve ihtiyaçları karşılamaya devam ediyor. Çağrı Merkezi Derneği’nin 2019 Türkiye çağrı merkezi pazar verilerine göre 115 binden fazla kişiye istihdam sağlayan ve pazar büyüklüğü 7.5 milyar TL’ye ulaşan çağrı merkezi sektörü, büyümeye devam ediyor. COVID-19 öncesi ve sonrasındaki çağrı trafiğinin karşılaştırıldığı araştırmada, 500’den fazla şirkete ait aylık ortalama 35.000.000 ses ve chat trafiği verisi üzerinden çağrı merkezi sektöründeki güncel veriler paylaşıldı.

Chatbot kullanan şirket sayısı %157 arttı

AloTech’in Ocak 2020 ile Nisan 2020 dönemlerini karşılaştırdığı araştırmada:

Güncel verilere göre şirketlerin dakika bazlı çağrı trafiği, Ocak ayına göre %23.4 oranında arttı. Bu dönemde firmaların %60’ının çağrı sayısı azalırken %11’i geçici olarak servislerine ara verdi. Şirketlerin %29’unun ise çağrı adetleri artış gösterdi.

Firmaların %60’ında çağrı sayısı azalmasına rağmen toplam çağrı sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %2.6 oranında bir artış gösterdi.

Ses trafiğinin yanı sıra yazılı ve sesli iletişim kanallarını ekleyerek çok kanallı iletişim teknolojilerine geçen firma sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %157 oranında arttı. 

En hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu

En hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu. Online market pazarı, hem sipariş alma hem de şikayet/ durum bilgisi yönetimi süreçlerinde Ocak ayına göre Nisan ayında çağrı sayısını %422 artırarak dönemin birincisi oldu.

Ocak – Nisan ayları arasında çağrı sayısı artışında ikinci sıra %96.7 ile kamu kuruluşları olurken kamu kuruluşlarını takip eden alan ise tahmin edileceği üzere %94.1 ile Kargo/Lojistik oldu.

Mobilya sektörü ise şaşırttı. Ev ihtiyaçlarına talebin arttığı dönemde mobilyacılık, %85.7 ile en çok çağrı alanlardan bir tanesi.

Servis sektöründe ise tamir/ beyaz eşya bakım, kombi vb. ihtiyaçlarda büyüme %36.9 oranında olurken teknolojik ürünler konusunda servis sektörünün çağrı sayıları %59.4 oldu.

E-ticarette çağrı sayıları artmaya devam ediyor

Perakendecilik ve e-ticaret karşılaştırıldığında ise aynı ürünleri satan firmalar bazında e-ticaret sektörü çağrı adetleri anlamında %61.3 büyüme gösterirken perakendeciler %7.3 oranında kaldı.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

9 Nisan 2020
Webinar: Vaillant Çağrı Merkezinde Evden Çalışmaya Geçiş Nasıl Yönetildi?

“Vaillant Çağrı Merkezinde Evden Çalışmaya Geçiş Nasıl Yönetildi?” Webinarımız sona erdi. İlk günden bugüne kadar Vaillant-AloTech işbirliğindeki kilometre taşları, Vaillant çağrı merkezinde hangi iletişim kanallarının aktif olarak kullanıldığı ve eve geçiş sürecindeki önemli adımların açıklandığı Webinarda uzaktan çalışma ile ilgili pek çok ipucu katılımcılarla paylaşıldı.

9 Nisan 2019
Yeni Ofisimizin Açılış Kokteyli Gerçekleşti

AloTech Açılış Kokteylimiz misafirlerimizin ve çalışanlarımızın katılımıyla gerçekleşti.

22 Ekim 2020
İyi Bir Çağrı Merkezinde Başarının Anahtarı Nedir?

Başarılı bir işletme olabilmek için müşterilerinize kusursuz bir şekilde hizmet sunmanız gerekmektedir. Bunun için de çalışanlarınızın müşterileriniz ile kaliteli bir şekilde iletişim kurması son derece önemlidir. Bu doğrultuda başarı elde edebilmek için çağrı merkezinin büyük bir öneme sahip olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat