7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Sabit Numara Taşımada Dikkat Edilecek Hususlar

Hüseyin Özkale
1 Nisan 2019
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Günümüzde artık tekelleşmenin önüne geçmek amacıyla birçok sektörde alternatif çözüm kanalları oluşturulmuş durumdadır. Bunlardan bir tanesi de ev ve iş yerlerinde kullanılan sabit telefon hatlarının farklı operatörler üzerine taşınmasıdır.Bilindiği üzere telefon hatları kurumsallaşmış firmalar için kimlik niteliğindedir. Özellikle bu alanda teknolojik iyileştirme yapmak isteyen kurumsal firmaların, bu işlemi yaparken dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Bu konulara açıklık getirebilmek adına aşağıdaki soru cevap bölümümüzü incelemenizi tavsiye ederiz.

Soru 1:Taşınacak olan sabit telefon hattı üzerinde; adsl, alarm, kamera sistemleri, fax, pos vb hizmetlerden biri yada birkaç tanesi yer alıyorsa numara taşıma sonrasında ne olur?

Cevap 1:Numaranın taşındığı an itibariyle bu hizmetlerde sinyalleşme kesilir. Adsl paketi üzerinde taahhüt var ise bu bedel hizmetin alındığı operatör tarafından kullanıcıya fatura edilir. Alarm sistemlerini tekrar aktif etmek için yeni bir telefon hattı ve fiziksel çalışma gerekir. Aynı şekilde kamera sistemleri için de bu işlemin yapılması gereklidir. Dolayısıyla çok basit görünen numara taşıma geçişi kullanıcıların sistemlerinde aksamalara yol açar.

Soru 2: Numara taşındıktan sonra tekrar farklı bir operatöre geçiş yapılmak istenirse ne yapmak gerekir?

Cevap 2: Bilişim Teknolojileri Kurumu (BTK) tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde, sabit telefon operatörü değişikliği gerçekleştirildikten sonraki 90 gün içerisinde farklı bir operatöre geçiş yapılamaz. Dolayısıyla başvuru yapılmış olsa bile; bu talep mevcut operatör tarafından reddedilir. 90 gün sonunda numara taşıma yapılabilir duruma gelecektir.

Soru 3:Numara taşıma işleminde herhangi bir taahhüt bulunur mu?

Cevap 3:Numara taşıma işlemleri yapılırken firmalarda herhangi bir taahhüt yer almamaktadır. Geçiş yapılan operatörün mevcut taahhütlü dakika paketlerine abone olunmadığı sürece taahhüt söz konusu değildir. 90 gün bitiminde farklı bir operatöre geçiş yapılmak istenirse cezai bedel söz konusu olmayacaktır.

Soru 4:Taşınmış bir numaranın abone devir işlemi nasıl yapılmaktadır?

Cevap 4:Eğer taşınmış bir numaranın abone devri yapılmak istenirse öncelikle numaranın ilk operatörüne taşınması gerekmektedir. Bu taşıma sonrasında devir işlemi yapılabilir. Abone devir işlemi yapıldıktan sonra tekrar operatör değişikliği yapılmak istenirse; devrin yapıldığı tarihten sonraki 90 gün içerisinde bu taşıma işlemi gerçekleştirilemez. Dolayısıyla abonelik sıfırdan yapılmış gibi kabul edilir ve 90 gün beklemek gerekir.

 

Emre Çalış

Project Manager

Alotech

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

23 Ekim 2020
Baştan Sona Numara Maskeleme Kılavuzu

Numara maskeleme, telefon numaranızı karşı tarafın görmesine izin vermeyen bir numara gizleme hizmetidir. Bulut çağrı merkezleri tarafından sunulan bu hizmet, müşterilerin ve hizmeti alan işletmelerin bilgilerini koruyarak gizlilik sağlar.

12 Haziran 2020
AloTech, COVID-19 öncesi ve sonrasında toplam 80 milyon ses ve chat trafiği verisini inceledi!

Pandemi döneminde çağrı merkezi çalışanları büyük bir özveri ile çalışarak müşterilere kesintisiz hizmet vermeye ve ihtiyaçları karşılamaya devam ediyor. Çağrı Merkezi Derneği’nin 2019 Türkiye çağrı merkezi pazar verilerine göre 115 binden fazla kişiye istihdam sağlayan ve pazar büyüklüğü 7.5 milyar TL’ye ulaşan çağrı merkezi sektörü büyümeye devam ediyor.

21 Ekim 2021
En Yaygın Müşteri Hizmetleri Hataları ve Bu Hatalardan Kaçınma Yöntemleri

En Yaygın Müşteri Hizmetleri Hataları ve Bu Hatalardan Kaçınma Yöntemleri Müşteri hizmetleri alanında yapılan hatalar çok tehlikeli olabilmektedir. Müşteri hizmetleri, başarılı bir işletmenin olmazsa olmazıdır. Olumsuz bir müşteri deneyimi, işletmelerin başarısını ciddi ölçüde etkileyebilir. Forrester tarafından sunulan bir rapora göre yetersiz ve zayıf müşteri deneyimi, müşterilerin satın alma deneyimini yarıda bırakmalarına neden oluyor. Yapılan tahminlere […]

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat