7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Yapay Zekanın Çağrı Merkezlerinde Sağladığı Avantajlar

Hüseyin Özkale
8 Nisan 2019
4 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Yapay zeka, günümüzde pek çok alanda kendine yer bulmaya devam ediyor. Çağrı merkezlerindeki yapay zekaya geçiş süreci ise başından sonuna kadar çok ciddi avantajlar sağlıyor. Dilerseniz bu avantajları değerlendirelim.

Çağrı merkezlerinde yapay zeka ve yapay zeka tabanlı yazılımların kullanımı, öncelikli olarak çağrı merkezi hizmeti sunan şirketler için ciddi bir maddi avantaj sağlıyor. Geleneksel çağrı merkezi kurulum ve faaliyeti sırasında gerekecek ciddi maliyetlerin yükünden kurtarıyor. Ofis, ofis ekipmanları, ağ ve sistem kurulumları ve son olarak personel zorundalığı ortadan kaldırır. Bu da şirketlerin diğer iş kollarına yatırım yapmasını sağlayabilir.

Bir diğer önemli detay ise yapay zekanın müşteri sorunlarını çözme konusunda sağlayacağı avantaj. Öngörü ve analiz yetenekli yapay zeka yazılımları, müşterilerin şikayetlerini, geleneksel sistemlere göre veritabanlarından çok daha hızlı tarayarak daha hızlı çözüm ve sonuç üretebiliyor. Müşterinin yaptığı telefon görüşmesi sırasında söz edeceği konulardan veri taraması yapabilen yapay zeka sistemleri, standart çağrı merkezlerine göre daha hızlı sonuçlandırma yapabilmektedir. Bu da hem müşteri hem de şirket adına önemli bir zaman tasarrufu sağlayabilir.

Big Data yani Büyük Veri kullanımı, müşteri ihtiyaçlarını en hızlı şekilde tahmin etmeye yarar. Artırılmış diyaloglar ise sanal asistanların anlık olarak yardım sunmasını sağlar. Tüm bunlar sorun çözümleri açısından büyük bir zaman tasarrufu sağlar. Yapay zeka ile geliştirilen çağrı merkezleri, sahip oldukları öğrenme algoritmaları ile kendi kendilerini geliştirebilir. Bu da personel eğitimi için gerekecek olası harcama ihtiyacını ortadan kaldırır.

AloTech’in müşterilerine sunmuş olduğu çağrı merkezi roboto AloBot, tüm bu nitelikleri barındıran yapısı sayesinde bulut tabanlı çağrı merkezlerinin en önemli kozu olmayı başarıyor. Kısa bir süre önce düzenlenen 3. Buluttan Çağrı Var etkinliği kapsamında tanıtımı yapılan AloBot, ek kurulum, yazılım kurulumu, ekstra personel ihtiyacı olmadan, müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

AloBot’un en önemli avantajlarından biri olan yapay zeka desteği ise tüm sektörler için %100 uyumlu olmasını sağlıyor. Gelişmiş IVR sistemi ise yapay zekanın da katkısı ile sürekli olarak öğrenme ve kendini geliştirme yeteneğine sahip.

Standart ACD, CTI, IVR ses kayıt özelliklerine ek olarak, entegre edilmiş TTS/ASR, Wall Board, Predictive Dialer, CRM Entegrasyonu, açık kullanıcı programlama arayüzü, canlı mesajlaşma arayüzü, mobil uygulama arayüzü, yapay zeka entegrasyonu- AloBot, ChatBot ve WebRTC gibi geleneksel sistemlerde yer almayan ve sadece ek maliyetlerle elde edilebilen tüm bu sistemleri tek bir sistem altında, kolay kullanım ve düşük maliyetlerle kullanmaya başlayabilirsiniz.

Text to Speech ve Speech to Text yetenekleri ile sesli ve yazılı ortamlardaki içerikleri tanımlayabilen AloBot ve Chatbot, Google Cloud altyapısını kullanıyor. Yapay zeka ile desteklenmiş AloBot ve Chatbot sistemleri, geleneksel çağrı merkezlerindeki müşteri deneyimini daha üst seviyelere taşıyabiliyor. Bu durum ise hem hizmeti kullanan şirketler hem de şirketlerle irtibatta olan müşteriler için zamandan tasarruf anlamına geliyor. Bu avantajlar ile birlikte, yapay zekanın çağrı merkezlerinde kullanılmaya başlamasının, şirketler ve çağrı merkezleri açısından önemli avantajlar taşıdığını anlayabilirsiniz.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

5 Nisan 2019
Şirketlerin buluta geçişe bakış açısı nasıl?

Çağrı merkezleri geleneksel yapılarda hazırlandığı zaman şirketler için öncelikli olarak ciddi bir bütçe kullanımı gerektiriyor. Bina tercihi, ofis kurulumu, network kurulumu ve pek çok konuda önemli yatırım ve harcamalara sebep oluyor. Bir diğer konu ise zaman. Geleneksel çağrı merkezi oluşumları fiziksel kurulum ve hazırlıklardan dolayı ciddi anlamda zaman kaybına neden olabiliyor.

10 Aralık 2019
Satışın Gizli Kahramanı: Satış Sonrası

Omerd’in düzenlemiş olduğu “Satış Sonrası Operasyonları” etkinliğinde AloTech Satış Direktörü Hüseyin Özkale konuşmacı olarak yer aldı. Satış ve satış sonrası operasyonlar hakkında sunumların yapıldığı etkinlikte marka/müşteri ilişkileri ve marka güvenilirliği işlenen diğer konu başlıklarıydı.

10 Şubat 2020
Çağrı Merkeziniz Günün İhtiyaçlarını Karşılıyor mu?

Bulut çağrı merkeziyle maliyetleri azaltmaya hazır mısınız? 2020 yılında donanım tabanlı geleneksel çağrı merkezleriyle müşterilerinize iyi bir deneyim sunmak neredeyse imkansız. Dijital dönüşümün keyfini sürebilmek için siz de çağrı merkezinizi buluta taşıyın!

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat