Müşteri İlişkilerinde Dijital İmza: Güveni Artırmak için Yeni Bir Yaklaşım

AloBot

AloBot

Çağrı merkezi birimleri iş dünyasında giderek önemi artan bir noktaya gelmiş durumdadır. Müşteriye birebir odaklanan ve satın alma sürecine eşlik eden müşteri hizmetleri yeni iş stratejileri oluşturulmasına yardım eder. Şirketlere satış desteği sağlama ve potansiyel müşterilerle etkileşim kurma avantajı sağlayan çağrı merkezleri şirket kazançlarını artırmada önemli görev üstlenir. Çağrı merkezi birimlerinin son dönemlerde sıkça kullandığı çözümlerden biri de dijital imza.

Dijital dünyanın hızlı ve verimli uygulamaları arasında kendine yer edinen dijital imzalar satışların çok daha kolay şekilde gerçekleştirilmesine imkan sunar. Dijital imza uygulaması sayesinde elektronik ortamdaki sözleşmelerin imzalanması pratik hale gelir ve iş akışı hızlanır. Bunun yanında müşterilerinizle iletişimi etkin hale getirmek için cloud call center software tabanlı AloTech çözümlerini inceleyebilir, işletmenizin müşteri deneyimini mükemmel hale getirebilirsiniz.

Peki, günümüz iş dünyasında hayli rağbet gören dijital imzanın kullanım alanları ve avantajları neler? Müşteri ilişkilerinde verimliliği artıran dijital imzaya dair merak edilenleri içeriğimizde bulabilirsiniz.

Çağrı Merkezinde Dijital İmza Süreci Nasıl İşler?

Çağrı merkezleri üzerinden yürütülen iş anlaşmalarında müşterilerden birtakım sözleşmeleri onaylanması talep edilebilir. Bu noktada ise karşı taraftan elektronik imza istenmesi gerekir. Çağrı merkezlerinde dijital imza süreci aşağıdaki gibi ilerler:

  • Çağrı merkezi temsilcisi imzalanması gereken sözleşmeyi karşı tarafa göndereceğini iletişim kanalları aracılığıyla müşteriye bildirir. Alıcının ekleyeceği başka belgeler varsa müşteri bu konularda da bilgilendirilir. 
  • Sözleşme yetkililer tarafından müşteriye kayıtlı e-posta adresi veya SMS numarası üzerinden gönderilir. 
  • Alıcı imzalanacak olan sözleşmenin ekli olduğu bir SMS veya e-posta alır.
  • Kimlik doğrulamasının ardından sözleşmeye ek bazı belgeler varsa öncelikle onların yüklenmesi tamamlanır. Ardından imza butonu aktif hale gelir. Sözleşme imza düğmesine tıklanarak belge imzalanır. 
  • Şirket imzalanan sözleşmeyi alır ve sözleşmenin bir kaydını oluşturarak saklar. Gönderinin tarihi, saati, e-posta adresleri, IP adresleri, telefon numaraları gibi veriler söz konusu elektronik kayıtla birlikte saklanır.

Müşteri hizmetlerinde dijital imzanın kullanılması müşterilerle güvene dayalı bir iletişim kurmak ve şirket gelişimine katkı sağlamak adına fark yaratır. 

Çağrı Merkezinde Dijital İmzanın Kullanım Alanları

Çağrı merkezinde dijital imza kullanımı farklı şekillerde gerçekleştirilebilir. İşte dijital imzanın başlıca kullanım alanları:

  • Hizmetlerin veya ürünlerin satışına ilişkin sözleşmelerin imzalanması
  • Oran ve indirim değişiklikleri için çeşitli anlaşmaların imzalanması
  • Yeni hizmet veya ürün sözleşmelerinin imzalanması
  • Uzun vadeli iş anlaşmalarının imzalanması
  • Garanti belgelerinin imzalanması
  • Kişisel verilerin korunmasına dair belgelerin onayı ve imzalanması
  • Gizlilik sözleşmelerinin imzalanması

 

Bunların yanı sıra çağrı merkezinin faaliyet alanına göre farklı belgelerin de dijital imza ile onaylanması mümkündür.

Dijital İmza Müşteri Deneyimini Nasıl Geliştirir?

Dijital imza uygulaması belge ve sözleşmeleri yasal ve güvenli bir şekilde elektronik ortamda imzalamaya imkan tanır. Söz konusu özellik satın alma süreçlerine entegre edilerek müşteri deneyiminin iyileştirilmesi dahil olmak üzere birçok konuda fayda sağlar. Dijital imzaların müşteri deneyimine ve satın alma sürecine katkısı şu şekildedir:

  • Dijital imza sayesinde müşteriler işletmenin ürünlerini almaya karar verir vermez gecikme ya da bekleme olmaksızın sözleşmeyi imzalayabilir. Müşteri temsilcilerinin belgeleri postayla göndermesine, müşterilerin ise belgeleri kargoda beklemesine gerek kalmaz. Tüm bunlar hem işletmeler hem de müşteriler için satın alma süreçlerini basit ve konforlu hale getirir. Müşteriler akıllı cihazlarından uygulamaya/e-postaya saniyeler içinde girerek elektronik belgeyi kolayca imzalayabilir. 
  • Dijital imza süreçleri müşterilerin dijital beklentilerini karşılamak açısından fark yaratır. Dijital işlemler sayesinde tüm satın alma süreci daha modern bir hal alır. Gereksiz kağıt tüketiminin önüne geçmeye yardımcı olan dijital imzalar çevre dostudur, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. Dijital imzalarla birlikte tüm satın alma işlemlerini birkaç dakika içinde tamamlamak mümkün olur. Bu sayede müşteriler ve şirketler zamandan tasarruf sağlar. Ayrıca dijital süreçler şirketlerin modern ve yenilikçi imajını vurgulamak için değerli bir fırsattır. 

 

Çağrı Merkezinde Dijital İmzanın Avantajları

Müşteri hizmetlerinde elektronik imza kullanımının pek çok avantajı bulunur. Dijital imza süreçlerinin başlıca avantajları aşağıdaki gibidir:

Satışlar Hızlanır

Dijital ortamda atılan imzalar satışların dakikalar içinde tamamlanmasına yardımcı olur ve satış sürecine pozitif katkı sunar. Çağrı merkezi temsilcisi görüşme sırasında müşterilere elektronik imza seçeneği sunduğunda müşteriler belgeyi birkaç saniyede imzalayarak karşı tarafa iletir. Bu sayede satış hızlı bir biçimde sonlanır ve tekliflerin satıla dönüş oranı yükselir.

Verimlilik Artar

Dijital imzalar müşteri temsilcilerinin iş akışını daha iyi ve etkin bir şekilde yönetebilmesine olanak sunar. İmza sürecinin hemen gerçekleşmesi temsilcilerin daha fazla müşteriyle ilgilenebilmesine ve üretkenliğinin artmasına imkan tanır. Hem müşteriler hem de temsilciler zamandan ve emekten tasarruf etme fırsatı bulur.

Müşteri Sadakati Artar

Hızlı işleyen iş süreçleri müşteriler açısından tatmin edici sonuçlar demektir. Dijital imza sürecinin hız ve verimlilik sunması memnun müşteri sayısının artmasında rol oynar. Mutlu müşteriler markanın ürün ve hizmetlerinin gönüllü marka elçileri haline gelebilir ve markayı başka insanlara önerebilir.

Şirket İmajı İyileşir

Dijital imza kullanımını iş süreçlerine entegre eden şirketler müşterileri için yenilikçi bir imaj yaratmış olur. Şirket yeni nesil çözümler sayesinde mevcut müşteri memnuniyetini geliştimeye ek olarak rakiplerinden farklılaşma ve yeni müşteriler edinme şansı da yakalar. Tüm bunlar şirket değerinin ve imajının üst noktaya taşınmasına yardımcı olur.

Sosyal Sorumluluk Gelişir

Dijital imza kağıt ve enerji kullanımının önüne geçmenin etkin yollarından biridir. Kurumların sosyal sorumluluk ilkelerine katkı sunan dijital imzalar sayesinde kağıt ve enerji tasarrufu gerçekleştirilerek sürdürülebilirlik çalışmalarına katkı sağlanmış olur. Sosyal sorumluluk bilinci gelişmiş müşteriler ise kurumun ürün ve hizmetlerine yönelerek markanın gelişmesinde pozitif rol oynar. 

Yasal Süreçlerde Kolaylık Sunar

Hem dünyada hem de Türkiye’de yasal geçerliliğe sahip olan dijital imza tıpkı ıslak imza gibi kullanılabilir. Dijital imza ile birlikte şirketler yasal süreçlerinde bu imzaları delil olarak kullanabilir ve olası anlaşmazlıklarda imzaları mahkemeye sunabilir. Ayrıca dijital imzalı belgeler şirketlere doküman saklama açısından da verimlilik sağlar. Dijital ortamda saklanan belgeler ofiste yer kaplama sorunlarının önüne geçer. 

Esneklik Kazandırır

Global ölçekte hizmet veren firmalar dijital imza çözümleri sayesinde dünyanın herhangi bir noktasındaki müşteriye ulaşarak belgeleri kolayca imzalatabilir. Zorlu, masraflı kargo ve bekleme süreçlerini ortadan kaldıran dijital imzalar işlerde basitlik ve esnekliği aynı anda sağlar. 

 

Siz de e-ticaret, bankacılık veya sigorta gibi sektörlerde faaliyet gösteriyorsanız çağrı merkezi teknolojileri içerisine dijital imza süreçlerini dahil edebilir, müşterilerinizin memnuniyetini artırabilirsiniz. Dijital imza sayesinde müşterilerinizin döküman ve belgeleri kolay, hızlı bir şekilde imzalamasını sağlayabilir, iş akışınıza verimlilik kazandırabilirsiniz. AloTech bulut çağrı merkezi çözümleri ile gerçek zamanlı müşteri hizmetleri faaliyetlerine imkan tanır. Geleneksel çağrı merkezi operasyonlarını rafa kaldıran yenilikçi çağrı merkezi yazılımı sizi donanım ve kurulum maliyetlerinden kurtarır. Uzaktan çalışma ve ölçeklenebilirlik avantajları sunan çağrı merkezi sistemi operasyonel verimliliği artırır. Siz de çağrı merkezinde sesli ve yazılı iletişim kanallarını tek bir ekrandan yönetin, müşterilerinizi yenilikçi bir deneyimle buluşturun!

 

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat