7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Sinirli Müşterilerle Başa Çıkmak

Hüseyin Özkale
2 Nisan 2019
2 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Çağrı Merkezi ekipleri tarafından sıkça kullanılan bir terim vardır “düdüklü tencerenin buharını boşaltmak”… Aslında sinirli müşterilere ait bir çağrı karşıladığınızda, yapılması gereken ilk şey; karşımızdaki müşterinin siniri geçene kadar söylediklerini sabırla dinlemektir.

Müşteri o anda bizi tanımaz, adımızı bile duymamıştır. Yani öncelikle söylenenleri kişisel olarak algılamamak gerekir. Müşterinin tek bildiği o esnada çalıştığınız kurumla ilgili yaşadığı problemdir.

Siniri geçtiğinde kısa bir es payı dahi verse, bu esnada görüşmenin kontrolünü ele almak, müşteri temsilcisine düşer. “Size hemen yardımcı olmak isterim” şeklinde kuracağınız bir cümle, müşteri tarafından dinlendiği ve ilgileneceği algısı yaratacaktır. Ancak müşteri size şikayetlerini aktarırken “beyefendi, hanımefendi, bakın, ama siz beni dinlemiyorsunuz” kelimeleri, sadece tansiyonun daha da yükselmesine sebep olacaktır.

Kısaca sinirli bir müşteriye ait çağrı aldığınızda;

1- Öfkesini anlatmasına izin verin, konuşmayı bölmeyin

2- Problemini anlattıktan sonra yardımcı olacağınıza dair bir cümle ile konuşmanın kontrolünü elinize alın.

3- Müşterinizin sinirini tetikleyecek “hanımefendi, bakın, beyefendi” gibi kelimeleri kullanmamaya özen gösterin.

4- Empati kurarak, problemin çözümü için içtenlikle yardımcı olmaya çalışın.

5- Tutamayacağınız sözler ve müşteriyi “geçiştirmek” için vaatlerde bulunmayın. Bu gibi durumların dönüşü daha problemli olacaktır.

Sorunsuz müşterilerle karşılaşmanız dileğiyle.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

8 Nisan 2019
Yapay Zekanın Çağrı Merkezlerinde Sağladığı Avantajlar

Çağrı merkezlerinde yapay zeka ve yapay zeka tabanlı yazılımların kullanımı, öncelikli olarak çağrı merkezi hizmeti sunan şirketler için ciddi bir maddi avantaj sağlıyor. Geleneksel çağrı merkezi kurulum ve faaliyeti sırasında gerekecek ciddi maliyetlerin yükünden kurtarıyor. Ofis, ofis ekipmanları, ağ ve sistem kurulumları ve son olarak personel zorundalığı ortadan kaldırır.

8 Nisan 2019
AloTech Türkiye’nin ilk çağrı merkezi robotu AloBot’u “3. Buluttan Çağrı Var” lansmanı ile tanıttı

Bulut çağrı merkezlerinin dününe bugününe ve yarınına ışık tutan 3. Buluttan Çağrı Var – AloBot Etkinliği gerçekleşti. Google Dome İstanbul’da gerçekleşen etkinlikte bulut çağrı merkezi teknolojileri konuşuldu.

23 Ekim 2020
Baştan Sona Numara Maskeleme Kılavuzu

Numara maskeleme, telefon numaranızı karşı tarafın görmesine izin vermeyen bir numara gizleme hizmetidir. Bulut çağrı merkezleri tarafından sunulan bu hizmet, müşterilerin ve hizmeti alan işletmelerin bilgilerini koruyarak gizlilik sağlar.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat