Pandemi Süreciyle Birlikte Çağrı Merkezlerinde Kalıcı Hangi Değişiklikler Yaşandı?
Hayatımızın en zor yıllarından birini geride bıraktık. 2020 yılı ile birlikte hayatımıza giren COVID-19 salgınının yalnızca sağlığımız üzerinde etkisi olmadığı gibi, iş hayatına etkileri de sadece sağlık sektörüyle sınırlı değildi. Henüz pandemiyi geride bırakmış olmasak da 2020 yılının getirdiği zorlu şartlara bağlı olarak hem günlük yaşantımızda hem de iş hayatımızda yeni bir normale alıştık ve ani değişimlere çabucak uyum sağladık. Peki bu ‘yeni normal’ daha ne kadar uzun sürecek? Araştırmalara göre çağrı merkezlerinde kısa sürede büyük bir değişim yaşadı. Bu değişimin etkilerini önümüzdeki yıllar boyunca gözlemlememiz mümkün olabilir. Bu yazıda karantina sürecinin bize öğrettiklerini sıralarken bu yıl içerisinde gerçekleşen yeniliklerin gelecekteki çağrı merkezleri üzerindeki etkisinden de bahsedeceğiz.
1. Uzaktan çalışan personellere alışın
Bu yıl hem AloTech olarak uzaktan çalışma modeline uyum sağladık hem de müşterilerimizin bu modele ayak uydurmasında onlara yardımcı olduk. Önümüzdeki yıllarda özellikle çağrı merkezlerinde uzaktan çalışan personel sayısı oldukça fazla olabilir çünkü bulut çağrı merkezleri, müşteri temsilcilerine her yerde çalışabilme imkânı veriyor. Bulut sistemlerinin en önemli özelliği esnek ve hızlı bir çalışma ortamı sağlamasıdır. Bu sayede değişime ayak uydurmak daha kolay bir hale gelir. Biz de sunduğumuz hizmetin ana prensiplerine inanıyoruz. Bu yüzden 2020 yılında çalışanlarımızın güvenliğini gözeterek iş devamlılığını sağlayan sistemler ve çalışma şekilleri hayata geçirdik.
2. Cesur olun, uyum sağlayın, değişimden korkmayın
AloTech olarak, kusursuz müşteri deneyimi sunmanıza yardımcı olarak şirketinize sadakat ve güven sağlamayı hedefliyoruz. Bu iddialı misyon, izlediğimiz yolda emin adımlar atmamızı sağladı. Bulut çağrı merkezine taşınmaya karar veren şirketler, değişen ihtiyaçlara hızlıca uyum sağlayarak hem üretkenliklerini arttırdı hem de müşteri deneyimlerini iyileştirdiler. Kurumsal performans artışının, müşteri memnuniyeti ile doğru orantılı olduğu bir kez daha kanıtlanmış oldu.
3. Mükemmeli hedefleyin
Sektörde yaşadığımız değişiklikleri 2020 yılı ile birlikte geride bırakmayacağız. Yeni yılda çağrı merkezleri gelişmeye ve büyümeye devam edecek. Pandemiden çıkarttığımız büyük dersler ile şekillenen sektörde eski yöntemlerle hayatta kalmaya çalışmak zor. Öncelikle neleri değiştirmeniz gerektiğini tespit edin.
Dilerseniz ücretsiz demo hizmetimizden yararlanarak süreci bir adım önden değerlendirme fırsatını yakalayabilirsiniz. Planlarınızı gerçekleştirdikten sonra değişimin şirketinize ve müşterilerinize kattığı gücün farkına varacaksınız.
4. İyi olanın kazandığını unutmayın
Son yıllarda hizmet ve üretim sektöründe müşteri odaklı yaklaşımın öne çıktığı tartışılıyor. Özellikle düzenli aralıklarla “müşteri çağı” veya “yeni müşteri çağı” adı verilen dönemlerle karşılaşıyoruz. Önemli olan müşterinin tercihi olmaktır. Firmalar arasındaki fiyat rekabetinin çekişmeli olabildiğinin farkındayız. Bazen düşük maliyetli hizmet sunmanız sizi rakiplerinizin önüne geçirebilir ama hem durumda kazanmanızı sağlamaz. Çağın yeniliklerine adapte olmanız, mükemmel müşteri deneyimi sunmanız ve sektörün uzmanlarıyla çalışmanız sizi her zaman rakiplerinizin önüne taşıyacaktır.
5. Bulut çağrı merkeziyle tanışın
Geçtiğimiz 5 yıl içerisinde bulut çağrı merkezlerine duyulan güven, şirketlerin istikrarlı bir şekilde bulut sistemlere geçmesini sağlıyordu. Pandeminin getirdiği karantina şartlarında ise tek seçenek uzaktan çalışmak oldu. Bulut sistemleri çağrı merkezleri için artık zorunluluk haline geldiğinden şirketler hızla çağrı merkezlerini buluta taşımaya başladı. Böylece bulut çağrı merkezi, sektörde kısa sürede kalıcı bir yer edindi. Bu süreç boyunca AloTech olarak çağrı merkezlerini buluta taşıyan müşterilerimizin yanında olmaktan gurur duyduk.
2021 yılının sektöre getireceklerini heyecanla bekliyoruz. 2020 yılında her şey ne kadar değişse de kusursuz müşteri deneyimi sunmayı hedefleyen azimli müşterilerimize desteğimiz devam edecek. Hep birlikte geleceğin çağrı merkezlerini inşa etmeye devam edeceğiz.