Mesajlaşma uygulamalarının popülerliği hız kesmeden artmaya devam ediyor. Günümüzde her akıllı telefon kullanıcısı bir veya daha fazla mesajlaşma uygulamasına cihazında yer vererek aktif bir şekilde kullanıyor. Mesajlaşma uygulamalarının sahip olduğu kullanıcı kitlesi ise markalara, müşterileriyle iletişim kurmak adına fırsatlarla dolu bir iletişim kanalı sunuyor.
Dünyanın en popüler mesajlaşma uygulamalarından biri olan Telegram, 2024 yılında aylık 950 milyon aktif kullanıcı sayısını aşarak yerini daha da sağlamlaştırdı. Türkiye dahil birçok pazarda yoğun bir kullanıcı kitlesine sahip olan Telegram, rakiplerinden ayrılan özellikleri sayesinde işletmeler için müşteri iletişimini güçlendirme de etkili bir araç haline geldi. Gelin, Telegram’ın işletmeler için ek özelliklere sahip hesap türü Telegram for Business’a ve Telegram’ı müşteri iletişiminde nasıl kullanabileceğinize yakından bakalım.
Telegram for Business Nedir? Öne Çıkan Özellikleri Nelerdir?
İşletmeler Telegram tarafından sunulan grup ve kanal özelliklerini uzun zamandır müşterilerine ulaşmak için kullanıyordu. 2024 yılının başında ise Telegram, işletmelere yönelik özellikler içeren Telegram for Business’ı herkesin kullanımına açtı. Mevcut kişisel hesapların, işletme hesaplarını dönüştürülmesine imkan tanıyan Telegram for Business, aynı zamanda müşteri iletişimini güçlendirmeye yardımcı olacak birçok özellik barındırıyor. İşletmelerin kullanımına sunulan bu özellikler sayesinde Telegram, müşteri iletişimi için çok daha etkili bir kanal haline geliyor. Öne çıkan Telegram for Business özellikleri ise şöyledir:
İşletmenizin Konumunu ve Çalışma Saatlerini Paylaşın
Telegram for Business ile işletmelere sunulan en etkili özelliklerin başında detaylı bir işletme profili ekranı geliyor. İşletmenize dair açıklamalara ve önemli bilgilendirmelere yer verebileceğiniz bu bölümde aynı zamanda konum ve çalışma saati bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle Telegram üzerinden işletmenize ulaşan müşterileriniz nerede olduğunuzu ve işletmenizin açık olup olmadığını rahatlıkla öğrenebilir.
Sohbet Öncesinde Karşılama Mesajları
İşletmeniz ile Telegram üzerinden iletişim kurmaya çalışan müşterilerinizi yeni bir sohbet başlattıklarında özel bir ekranla karşılayabilirsiniz. Metin ve etiket kullanarak oluşturabileceğiniz bu ekranı markanıza özel olarak özelleştirebilir, ürün ve hizmetleriniz hakkında kısa bilgilerle zenginleştirebilirsiniz. Müşterileriniz tarafından gönderilen ilk mesaja otomatik olarak yanıt verilmesini de sağlayabilirsiniz. Müşterilerinize hoş bir karşılama mesajı sunarken aynı zamanda çalışma saatleriniz ve ne zaman dönüş yapacağınıza dair bilgilendirmede bulunabilirsiniz.
Gelişmiş Sohbet Yetenekleri
Telegram for Business ile müşterilerinize daha iyi hizmet sunmak adına bir takım gelişmiş mesajlaşma özelliklerine erişim sağlayabilirsiniz. Gün içerisinde gelen yüzlerce mesaj ve talebe yanıt vermek oldukça zor olabilir. Hızlı yanıtlar özelliği sayesinde önceden hazırladığınız mesajları hızlıca müşterilerinize iletebilirsiniz. Hızlı yanıtlar ile bağlantılar, çıkartmalar, görseller ve dosyalar iletebilirsiniz. Sıkça karşılaştığınız sorulara yanıtlar oluşturabilir veya menü ve kullanım kılavuzu gibi dosyaları hızlı bir şekilde karşı tarafa iletebilirsiniz. Sohbet sırasında “/” yazarak hazırladığınız hızlı mesajlara ulaşabilirsiniz.
İşletme hesabı ile sunulan sohbet etiketleme özelliği sayesinde mevcut sohbetlerinizi çok daha verimli bir şekilde yönetebilirsiniz. Mevcut sohbetlerinizi müşteri taleplerini açıkça belirtecek şekilde etiketleyebilirsiniz. Geri bildirim, sipariş, kargo gibi sohbet içeriğine göre etiketleyerek çok daha iyi bir şekilde müşteri hizmetleri sunabilirsiniz.
Müşterilerinizin doğrudan telegram üzerinden doğrudan sizinle iletişime geçmesini sağlamak adına özel sohbet bağlantıları oluşturabilirsiniz. Bu bağlantılara web sitenizde yer verebileceğiniz gibi QR koda dönüştürerek fiziksel olarak da kullanabilirsiniz. Müşterileriniz bu link sayesinde doğrudan size ulaşabileceği bir sohbet ekranına ulaşır. Üstelik müşterileriniz için önerilen bir mesaj hazırlayarak onlar için süreci daha pratik hale getirebilirsiniz.
Sohbet Botları ve CRM Entegrasyonu
İşletmeler için Telegram entegrasyonu ise uygulamanın sunduğu avantajları başka bir noktaya taşıyor. Sohbet botları ve CRM entegrasyonu, Telegram’ı işletmeler için etkili bir iletişim kanalı dönüştüren başlıca Telegram for Business özellikleridir. Sohbet botları müşteri hizmetleri sunma noktasında tartışmasız en etkili araçların başında geliyor. Özellikle yapay zeka desteği sayesinde birçok müşteri talebini hızlı bir şekilde yanıtlamak mümkün. AloTech Telegram entegrasyonu özelliği sayesinde ICR (Interactive Chat Response) özelliğini kullanarak gelen mesajlara otomatik yanıt verilmesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda AloTech CRM yazılımı entegrasyonu özelliği ile müşteri bilgilerine anlık olarak erişerek çok daha kaliteli ve kişiselleştirilmiş bir müşteri hizmetleri sunabilirsiniz.
Telegram for Business Nasıl Kurulur?
Telegram Business hesabı açmak son derece basit bir süreçtir. Mevcut bir Telegram hesabınız yoksa ilk adım olarak bir hesap oluşturmalısınız. Bilgisayarınıza veya telefonunuza Telegram uygulamasını yükledikten sonra telefon numaranızı ve sizden istenen diğer bilgileri girerek hesabınızı oluşturabilirsiniz. Artık bir Telegram hesabınız olduğuna göre Telegram Business’a nasıl geçiş yapabileceğinize adım adım bakabiliriz.
- Telegram uygulamasına giriş yaptıktan sonra ayarlar sekmesine girin. Kullandığınız cihaza göre doğrudan ekranın altından ulaşabileceğiniz gibi menü ikonu sayesinde de ayarlar ekranına erişebilirsiniz.
- Ayarlar menüsünde yer alan “Telegram İşletme” seçeneğine seçin.
- Telegram İşleme şu an için Telegram Premium ile birlikte sunuluyor. Bu nedenle öncelikle premium üyelik almalısınız.
- Aylık veya yıllık üyelik paketlerinden birini tercih ederek Telegram Premium üyesi olduktan sonra Telegram hesabınızı işletme hesabına çevirebilir ve işletme özelliklerinden faydalanabilirsiniz.
Telegram ile Müşteri İletişimi Nasıl Güçlendirilir?
İşletme hesabı ile erişim sağlayabileceğiniz Telegram müşteri destek araçları ile müşteri deneyimini güçlendirebilirsiniz. Chat botları, kanallar, gruplar ve çok daha fazlasını sunan Telegram ile müşteri iletişimini nasıl güçlendireceğinizi ele alalım.
Canlı Destek Sunmak İçin Etkili Bir iletişim Kanalı
Müşteri desteği sunma konusunda sosyal medya platformları ve mesajlaşma uygulamaları çok daha ön plana çıktı. Geleneksel yöntemlere bir alternatif haline gelen mesajlaşma uygulamaları, müşterilerin merak ettiği sorulara ve taleplerine daha hızlı yanıt almak adına ilk tercihleri haline geliyor. Aynı zamanda mesajlaşma uygulamaları işletmelerin pratik ve etkili bir şekilde müşteri hizmeti sunmasını mümkün hale getiriyor. Dünya çapında 1 milyara yakın aktif kullanıcıya sahip Telegram, yoğun kullanıldığı pazarlarda etkili bir iletişim kanalı haline geldi.
Müşterilerinize verimli bir şekilde müşteri hizmeti sunmak adına gelişmiş sohbet ve chatbot özelliklerini kullanarak canlı destek deneyimini iyileştirebilirsiniz. Karşılama mesajları, hazır mesajlar, etiket sistemi ve Telegram’ın yüksek dosya boyutlarının aktarımına izin vermesi gibi özellikleri sayesinde sıkça sorulan sorulardan, servis taleplerine kadar pek çok canlı destek sürecini yönetebilirsiniz. AI destekli chatbotlar sayesinde ise tüm bunları otomatize ederek çağrı merkezlerinin yoğunluğunu önemli ölçüde azaltırken müşteri memnuniyetini iyileştirebilirsiniz.
Kanal ve Grup Özellikleriyle Kendi Kitlenizi Oluşturun
Telegram tarafından sunulan kanal ve grup özellikleri uzun yıllardır işletmeler tarafından aktif olarak kullanılıyor. Hem grup hem de kanal özellikleri ile müşteri kitlenize ulaşabilir ve kendi topluluğunuzu oluşturabilirsiniz.
Kanal özelliği, markalar tarafından en çok tercih edilen özelliktir. Herhangi bir kullanıcı sınırı bulunmayan kanallara sadece işletmeler mesaj gönderebiliyor. Çeşitli duyurular ve pazarlama gönderilerini müşteri kitlenize ulaştırmak için Telegram kanallarını kullanabilirsiniz.
Gruplar da ise dahil olan herkesin mesaj yazabilir. Telegram’ı diğer mesajlaşma uygulamalarından ayıran en önemli noktalardan biri ise 200.000 kişinin dahil olduğu gruplar oluşturulmasına izin vermesidir. Grup özelliği ile kendi nişiniz doğrultusunda kullanıcı toplulukları oluşturabilirsiniz. Teknoloji ürünleri satıyorsanız, yeni teknolojik ürünler üzerinde tartışmaların gerçekleştiği gruplar veya outdoor ürünleri satıyorsanız kamp deneyimlerinin paylaşıldığı bir topluluk oluşturarak potansiyel müşterilerinizden bir topluluk oluşturabilirsiniz.
Otomasyon Sistemleri Oluşturun
Telegram’ı yapay zeka chat botları, AloTech çözümleri ve CRM yazılımlarıyla entegre ederek müşterilerinizin taleplerini yerine getiren otomatize sistemleri hayata geçirebilirsiniz. Müşterilerinizin sipariş ve kargo durumu sorgulama, servis talebi alma, randevu oluşturma veya iptal etme gibi birçok işlemi Telegram üzerinden gerçekleştireceği sistemler sayesinde hızlı ve zahmetsiz bir şekilde müşteri hizmeti sunabilirsiniz.
Kişiselleştirilmiş Pazarlama ve Müşteri Hizmeti
AloTech CRM yazılımı entegrasyonu ile Telegram üzerinden müşterilerinizle kişiselleştirilmiş bir deneyim sunacak biçimde iletişim kurabilirsiniz. Doğrudan müşterinize yönelik hazırlanmış ürün önerileri, kampanya ve indirimler sunabilir, anketler ve geri bildirimler sayesinde görüşlerini alabilirsiniz. Aynı zamanda müşterinizin sipariş, teslimat, servis gibi süreçleri hakkında bilgilendirmeler sunarak işletme tarafından tüm aşamaların yakından takip edildiği izlenimi oluşturarak müşteri memnuniyeti sağlayabilirsiniz.
AloTech bulut çağrı merkezi çözümleri ile müşteri deneyimini geliştirmenize yardımcı olacak diğer blog içeriklerine göz atmayı unutmayın.