AI İle Güçlendirilmiş Ses Tanıma: Çağrı Merkezi Etkileşimlerini İyileştirme

AloBot

AloBot

Dijital dönüşüm hızı ve yoğun rekabet, şirketlerin bazı konularda kökten değişiklikler yapmasına neden olabilir. Teknolojik gelişmelerin yanı sıra müşteri beklentilerinin hızla değişmesi, müşteri memnuniyetine yönelik çalışmaların artmasına zemin hazırlar. Çağrı merkezi ise müşterileriniz ile iletişiminizi etkin şekilde yönetebileceğiniz departman olarak iş dünyasında kilit bir role sahiptir. AloTech tarafından sunulan bulut çağrı merkezi yazılımları ile süreci kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. Yapay zekâ destekli uygulamalarıyla öne çıkan AloTech sayesinde müşteri hizmetleri alanında, self-servis diyalogsal tabanlı ultra gelişmiş yeni nesil bir deneyim yaşayabilirsiniz.  

Yapay Zekâ Ses Tanıma Modülü ile Hızlı Müşteri Hizmeti

Ses tanıma sistemi; bilgisayarların doğal insan konuşmasını anlayıp, yorumlayabilmesini sağlayan gelişmiş algoritmalar ile derin öğrenme modellerinin kullanımını kapsayan bir ses teknolojisidir. Yapay zekâ ile hızla geliştirilmeye devam eden ses sistemleri günümüzde sağlık, finans, eğitim, müşteri ve satış hizmetleri başta olmak üzere çok geniş bir alanda kullanılır. Ses tanıma sisteminin en çok kullanıldığı alanların başında müşteri hizmetleri yer alır. Müşteri ilişkilerini otomatik ve hızlı hâle getiren yapay zekâ destekli ses tanıma sistemleri sürecin sorunsuz ilerlemesine de katkıda bulunur. 

Ses tanıma sistemi, çağrı merkezi aramalarına insan müdahalesi olmadan müşteri taleplerinin gerçekleştirilebilmesini mümkün kılar. Bu sistem; insan sesini dijital metne dönüştürmeye, insan konuşmasını doğal şekilde algılayıp anlamlı veri işleyebilmeye yarar. Doğal dil işleme, konuşma analizi ve derin öğrenme gibi yapay zekâ özellikleri ile desteklenen ses tanıma modülü insan konuşmasını gelişmiş bir düzeyde çözümleyebilme yetisine sahiptir. 

Al ile Güçlendirilmiş Ses Tanıma Sistemlerinde Derin Öğrenme ve Doğal Dil İşleme Modelleri 

Çağrı merkezi ve müşteri hizmetleri departmanlarında derin öğrenme ve doğal dil işleme gibi modellerin katkısı oldukça fazladır. Derin öğrenme modeli konuşma verilerini işlemek ve yorumlamak amacıyla yapay sinir ağlarını kullanan bir teknolojidir. Derin öğrenme ile insan beyninin kalıpları tanıma ve ses verilerinden anlamlı sonuçlar çıkarma yeteneği kopyalanır. Doğal dil işleme modeli ise insan dilinin belli konulara ve anahtar kelimelere bağlı olarak makineler tarafından anlaşılmasını, yorumlanmasını, üretilmesini sağlayan bir yapay zekâ dalıdır. 

Örneğin; chatbotlar müşteri sorgularını analiz edip onlara otomatik ve hızlı şekilde yanıt verebilir. Müşteri geri bildirim ve çağrı merkezi verilerinin otomatik olarak kaydedilmesi, metinlerin sınıflandırılıp ayıklanması, maliyetlerin düşürülmesi gibi birçok avantaj sunar. Yapay zekânın sınırını aşan daha karmaşık durumlarda ise müşteri temsilcisine yönlendirme yapılabilir. 

Al ile güçlendirilmiş ses tanıma hizmeti çağrı merkezi yoğunluğunu azaltmak ve müşteri taleplerini hızlıca yanıtlayabilmek adına önemli bir katkı sunar. Müşterileriniz herhangi bir tuşlamaya ya da kuyrukta beklemeye gerek kalmadan taleplerini sesli komut olarak iletebilir. Ses tanıma modülünü sektörünüze ya da firmanıza özel olarak genişletebilir, ACD gibi çağrı dağıtma hizmetleri ile destekleyerek operasyonel kaliteyi artırabilirsiniz.

Al Destekli Ses Tanıma (SR) Sistemi ile Otomasyon Verimliliği

IVR akışına ses tanıma özelliğini eklediğinizde çağrı merkezi operasyonel süreçleri müşteri temsilcilerinizin fazla zamanını almadan daha hızlı şekilde ilerler. Çağrı merkezi çalışanlarının iş yoğunluğunu önemli ölçüde azaltan Al destekli ses tanıma modülü gelen aramalara da daha çabuk yanıt verebilmeyi sağlar. Çağrı merkezini arayan müşteriler kuyrukta daha kısa süre beklerken sesli olarak ilettikleri komutlar anında algılanır ve yönlendirme işlemleri insan müdahalesi olmadan gerçekleşir. 

Ses tanıma modülünün sağladığı önemli ayrıcalıklardan biri de sesli olarak ifade edilen müşteri taleplerini entegre edilen yazılımlara otomatik olarak aktarmasıdır. Böylece müşteriler sesli komut vererek taleplerini vakit kaybetmeden hızlıca oluşturur ve kısa süre içinde de çözüm önerilerine erişebilir. Ayrıca sesli yanıtlama sistemlerinin bir parçası olan Text to Speech (TTS) modülü de modern firmalardaki çağrı merkezi ekiplerinin yararlandığı gelişmiş teknolojiler arasındadır. Bir metni, yazıyı ya da veriyi insan sesine benzeyen bir sese dönüştüren TTS modülü SR entegrasyonu ile beraber operasyonel sürecin otomatikleşmesini kolaylaştırır. Bu durum hem iş verimliliği hem müşteri memnuniyeti bakımından etkili sonuçlar doğurur. 

AI İle Güçlendirilmiş Ses Tanımanın Çağrı Merkezlerine Sunduğu Faydalar

Çağrı merkezi etkileşimlerini iyileştirmeyi amaçlayan firmaların sistemlerine dahil ettikleri yeni nesil teknolojilerden biri olan ses tanıma modülü, çok yönlü geri dönüşler sağlar. Satış-pazarlamadan müşteri memnuniyetine, kurumsallaşmadan güvenilirlik ve iş verimliliğine kadar birçok alanda önemli ilerlemeler kaydedilmesine zemin hazırlar. Çağrı merkezi alanında ses tanıma yazılımlarından faydalanmanın sağlayabileceği başlıca avantajlar şunlardır:

Gelişmiş Müşteri Deneyimi 

Çağrı merkezi ses tanıma sistemi müşteri hizmetlerinin daha hızlı ve otomatik şekilde ilerlemesine yardımcı olur. Şirketlerin operasyonel işlemlerinin otomatik hâle gelmesi müşterilerin, müşteri temsilcileri ile görüşmesine gerek kalmadan self service işlemler yapabilmesini sağlar. Müşteri talepleri doğal dil işleme ve konuşma analizi gibi işlevsel özellikler sayesinde yüksek doğruluk oranı ile hızlıca tanımlanabilir. Böylece müşteriler daha gelişmiş ve kişiye özel deneyimler yaşayabilir. 

Kimlik Doğrulama Sürecinin Kolaylaşması

Ses tanıma teknolojisi, müşterilerin ses biyometrisini veri olarak kaydeder ve her görüşmede veri ile eşleşme gerçekleştirir. Algoritması sayesinde müşteri kimliğinin doğrulanması için ardı ardına sorulara cevap vermek ya da tuşlara basmak gerekmez. Ayrıca kimlik doğrulama işlemlerinin ses tanıma teknolojisi ile yapılması dolandırıcılık olasılığını da önleyerek güvenliğin artmasına yardımcı olur. 

Müşteri İhtiyaçlarının Özetlenmesi

Çağrı merkezine gelen aramalar esnasında müşterilerin talep ya da şikayetleri anlamlı veriler olarak kaydedilir ve sistem tarafından özetlenir. Kim, ne, ne zaman, nerede gibi soruların yanıtları yapay zekâ tarafından analiz edilebilir. Al ile desteklenen SR modülü müşteri taleplerini yüksek doğruluk oranıyla algılar ve müşteri hizmetleri ekibine özet olarak sunar. Müşteri hizmetleri ekibi bu sayede talep ve beklentilere daha hızlı ve etkin şekilde cevap verebilir. 

Otomatik Analiz ve Raporlama

Analiz ve raporlama sürecini istikrarlı şekilde yürütmek, gerçekçi veriler ile sağlam bir içgörü oluşturmak müşteri deneyimini geliştirmek bakımından önemlidir. Müşteri hizmetlerinde çalışanların geleneksel olarak en çok vakit harcadıkları alanlardan biri olan analiz-raporlama süreci SR teknolojili yazılım ile otomatikleştirilir. Müşteri hizmetleri ekibi elde ettikleri istatistiki bilgiler doğrultusunda gerekli iyileştirmeleri daha hızlı ve verimli şekilde yapabilir. 

Otomatik Çağrı Yönlendirme

Gelen müşteri çağrıları, herhangi bir müşteri temsilcisinin müdahalesi olmadan otomatik olarak ilgili departmana yönlendirilir. Çağrı merkezi çalışanları böylece yapay zekâ destekli otomasyon sistemiyle kolaylıkla yönetilebilecek olan işlemlerle uğraşmak yerine kendi işlerine daha fazla vakit ayırabilir. 

Maliyetlerin Azaltılması

Çağrı merkezi operasyonlarının otomatik hâle getirilmesi müşteri temsilcilerinin gereksiz sorgulamalarla fazla vakit kaybetmesini önleyerek verimliliği ve üretkenliği artırır. Otomasyon sisteminin geliştirilmesi genel olarak maliyetlerin azaltılmasına yardımcı olabilecek unsurlar arasında yer alır.  

SR Teknolojisinin Sunduğu Diğer Avantajlar

  • Günümüzde pratiklik en çok değerlenen kavramlardan biridir. SR teknolojisi de pratiklik beklentisini yüksek ölçüde karşılayan bir uygulamadır. Ses tanıma teknolojisi sayesinde kullanıcıların sesli komutları eller kullanılmadan yerine getirilir. Çağrı merkezi teknolojilerindeki tuşlama sistemlerine göre daha gelişmiş bir uygulama söz konusudur. 
  • Fiziksel ya da görme engelli insanların dijital dünyadaki ileri teknolojiden faydalanabilmesi sağlanır. Ses tanıma sistemi herhangi fiziksel bir işleme gerek kalmadan yalnızca sesli komut ile müşteri taleplerini tanımlayıp ihtiyaca yanıt verir. 
  • SR modülünün doğal iletişim özelliği sayesinde müşteriler yapay zekâ araçlarıyla gerçek bir insanla görüşüyor gibi konuşma yapabilir. Sürekli yenilenip geliştirilen ses tanıma sistemleri sayesinde müşteriler, makineyle konuşurken bile rahat hissedebilir.
  • Ses tanıma teknolojisi ile insan kaynaklı bazı hataların yapılma olasılığı azalır. Çağrı merkezini arayan müşteriler yüksek doğruluk oranı ile hızlı ve kaliteli bir hizmet alabilir. 

 

AloTech, AI ile güçlendirilmiş ses tanıma (SR) teknolojisi sayesinde şirketinize çok yönlü katkılar sağlar. Çağrı merkezi hizmet kalitenizi artırmak, zaman yönetimini kolaylaştırmak ve operasyonları otomatikleştirmek için bu modülden destek alabilirsiniz. Siz de AloTech’in sunduğu AI destekli ses tanıma hizmeti ve diğer avantajlarla hemen tanışabilirsiniz.

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat