7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Bulut Sistemlerinde Güvenlik Nasıl Sağlanıyor?

Hüseyin Özkale
8 Nisan 2019
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Bulut sistemleri, teknolojinin en büyük nimetlerinden biri olarak tanımlanabilir. Yerel cihazlarda depolama ve veri saklama ihtiyacı olmadan dünyanın her noktasında istediğiniz verilere anında erişim imkanı sunan bulut sistemlerinin güvenliği ise hep merak konusu olmuştur. Peki bulut sistemlerinin güvenliği nasıl sağlanıyor?

Bulut sistemleri, dijital ortamda verilerin uzaktan erişim sağlandığı son derece önemli veri merkezleridir. Bu alanların hem yazılımsal hem de fiziksel güvenliği de kritik detaylar arasında yer alıyor.

 

Öncelikle fiziksel güvenlik çalışmalarını anlatmak gerekiyor.

 

Veri merkezleri fiziksel olarak önemli güvenlik önemlerine sahip. Alarmlar, kesintisiz kayıt yapan güvenlik kameraları, metal dedektörleri gibi önemli donanımlarla korunuyor.

Data merkezlerinin hem iç hem de dış alanları yüksek çözünürlüklü kameraların denetimi altında ve ihtiyaç duyulduğu noktalarda da izlenebiliyor. Donanımsal güvenlik çözümleri ile birlikte personel bazlı güvenlik önemleri de veri merkezlerinde kullanılmaktadır.

 

Veriler sisteme giriş yaparken çok sayıda parçaya bölünür ve ayrı parçalar halinde şifrelenerek saklanır.

 

EU GDPR (AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği) ise bu koruma sistemlerinin istenilen koşulları sağlama konusunda önemli bir etken. Bu kanuna aykırı çalışmalarda ise ciddi cezalar kesilebiliyor. Bu yönetmeliğe uymayan kuruluşlar ise aşağıdaki cezalara maruz kalabilir. Şirket kayıtlarını düzenli tutmamaktan(28. madde), denetim kurumunu ve bir ihlale tabi verileri bildirmeme veya etki değerlendirmesi yapmamaktan dolayı yüksek para cezaları ödemek durumunda kalabilir . Bu kuralların hem denetçilere hem de işleticilere uygulandığının belirtilmesi gerekmektedir. Bulut sistemler de GDPR’den muaf olmaz. Bu sebepten ötürü regulasyonlara tam uyum gerekmektedir.

Google Cloud’u kullanan bankalar işlemlerinde CSEK (Customer-supplied encryption) kullanılıyor. Bu sistem ile bankalar kendi şifre çözme anahtarlarını da oluşturabiliyor. Bunun en büyük avantajı ise bankaların kendi oluşturdukları anahtarlar sayesinde verilerin Google tarafından bile görüntülenememesi olarak ifade edilebilir.

Yazılımsal tabanlı veri güvenliği ise Google’ın sağladığı önemli veri güvenlik altyapıları ile sağlanıyor. Google verileri, 2048-bit SSL ile güvenlik altına alınıyor. Google Cloud Platform’un sunduğu Cloud Logging ve Cloud Monitoring araçları, veri toplama, sistem kayıt takibi ve altyapı kontrolü gibi yetenekleri ile özelleştirilmiş güvenlik önlemleri oluşturmanızı sağlıyor.

 

Düzenli Ağ ve Firewall bakımı

 

Standart olarak, sanal makinelere güvenlik duvarı kurallarına uymayan hiç bir paket aktarılmaz. Gelen trafiğe izin vermek için, bağlantılara izin verecek güvenlik duvarı ayarlarının yapılması gerekir. Bu yaklaşım ise sistemlerin güvenli yönetimi konusunda son derece kritik bir hamle. Çağrı merkezi hizmetlerini buluta taşıyan şirketlerin en önemli koşullarından biri olan güvenlik, bulut servislerimizde en üst düzey önlemlerle sağlanıyor. Servislerimizi kullanan şirketlerin güvenlik ihtiyacını eksiksiz olarak sağlamak en çok önem verdiğimiz detaylar arasında yer alıyor.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

9 Nisan 2019
Bilgisayar Mühendisliği neden avantajlı?

Üsküdar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünün düzenlediği programa AloTech kurucusu İdris Avcı ve AloTech yazılım geliştiricisi Kenan Kocaerkek konuşmacı olarak katıldı. Programda Çağrı Merkezlerine yazılım üreten firma olan AloTech hakkında bilgiler verildi ve Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri için önemli teknik ve pratik bilgiler aktarıldı.

8 Eylül 2021
Chatbotları İyileştirmenin ve Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 7 Yolu

Chatbotları İyileştirmenin ve Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 7 Yolu Sürekli Gelişen Bir Strateji Oluşturun Chatbotlar, rutin sorulara hızlı bir şekilde cevap vererek işletmelere değer katarlar. Soruların çok karmaşık olduğu durumlarda ise müşterilerin temsilci ile iletişim sağlaması gerekir. Müşteri temsilcisi konuşmayı kaldığı yerden yakalayabilmeli ve gerekli durumlarda canlı konuşma penceresinden sesli etkileşime geçebilmelidir. Gittikçe popüler olan chatbotlar, […]

9 Nisan 2020
Webinar: Çağrı Merkezleri ve Satış Ekipleri Evde; Peki Performans Ölçümü?

“Çağrı Merkezleri ve Satış Ekipleri Evde; Peki Performans Ölçümü?” Webinarımız sona erdi. CC Academia Genel Müdürü Elvin Coşkun ile birlikte gerçekleştirdiğimiz Webinarda “Kalite yönetimi nasıl olmalı?”, “Saha Satış Ekiplerinin Dikkat Etmesi Gerekenler” ve “Performansı Artırmak için Yapılacaklar” öne çıkan konu başlıkları arasındaydı.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat