Kişisel verilerin korunması gibi yasaların yürürlüğe girmesiyle müşteri gizliliği daha da önemli bir hal kazandı. Hem yeni kurulan şirketler hem de köklü şirketler çağrı merkezi hizmetlerinde müşteri gizliliğinin en üst seviyede olmasını istiyor. Numara maskeleme, iletişim bilgilerini gizleyerek müşteri gizliliğine önemli katkıda bulunuyor. 

Maskeleme işlemi özellikle hassas işletme senaryolarında sıklıkla uygulanır. En temel anlamıyla numara maskeleme nedir sorusunun cevabı hizmet sağlayıcı ve müşterinin arama sırasında numarasının saklanması olarak verilebilir. Bu işlemde arama bulut çağrı merkezi üzerinden farklı bir numaraya yapılan yönlendirme ile sağlanır.

Numara Maskelemenin Özellikleri

Numara maskeleme ile numara gizleme kavramları sıklıkla karıştırılır. Aslında bu iki uygulama birbirinden tamamen farklıdır. Numara gizleme, bir kişinin başka bir kişiyi ararken telefon numarasını saklama işlemi olarak adlandırılabilir. Bu işlemde arayan kişi ”Bilinmeyen Numara” ya da benzeri bir ifadeyle görülür.

Ancak numara maskeleme olduğunda arama bulut çağrı merkezi üzerinden yapılır. Ayrıca arayan işletmenin numarası aranan kişi tarafından görünür. 

Maskelenen numara geçici bir numaradır. Bu numara sadece çağrı sürecinde geçerli olur ve her yeni aramada yeni bir maskeleme işlemi uygulanır. Arama isteği geldiğinde arayan kişinin ve aranan işletmenin numarası geçici numaraya yansıtılır. Tüm çağrı işlemi bu maskeleme numarası üzerinden gerçekleştirilir. Maskeleme işlemi özellikle müşterilerin iletişim bilgilerinin 3.partilerle paylaşılmak zorunda olduğu sektörlerde faydalı bir uygulamadır. 

Numara Maskeleme Nasıl Çalışır?

Maskeleme yaparken sanal numara kullanılır. Böylelikle hem müşterinin hem de işletmenin veri güvenliği garanti altına alınır. Bu işlem sırasında gelen her aramada arka planda otomatik maskeleme işlemi yapılır. 

Örneğin telefonla rezervasyon yapılacak bir durumda eğer rezervasyon yapılacak işletme bulut çağrı merkezi hizmeti kullanıyorsa maskeleme işlemi yapılabilir. Müşteri rezervasyon için işletmeyi aradığında numarası maskelenir. Aynı durum işletme için de geçerlidir. 

Numara Maskelemenin Avantajları

Numara maskeleme hem müşteriler hem de işletmeler için birçok avantaj sunar. Bu hizmet sayesinde güvenlikten gizliliğe kadar çağrı merkezi hizmetlerine en iyi uygulamaları takip etmek mümkün olur.

1. Müşteri Portföyü Güvenliği

Bir işletme için müşteri portföyünün gizli kalması büyük önem taşır. Numara maskeleme hizmeti sayesinde sadece şirketteki yetkili kişilerin müşterilerin telefon numarası gibi hassas bilgilerine ulaşabilir. Özellikle hizmet sağlama konusunda üçüncü parti şirketlerle çalışan işletmeler bu uygulamadan fayda görebilir. Üçüncü parti hizmet sağlayıcılarının müşteri numaraları ele geçirmesi ve pazarlama faaliyetleri için farklı şirketlere satması maskeleme ile önlenebilir.

2. İletişimin Kontrolü

Numara maskelemenin avantajları arasında işletme ve müşteri arasındaki iletişimin kontrollü yapılması da yer alır. Arama kaydetme özelliğinin de eklenmesiyle çağrı merkezi hizmetlerinde yaşanabilecek sorunlara hızlı müdahale etmek mümkün olur. Böylece müşteri tarafından gelen sorunlar en kısa sürede ve en etkin biçimde çözülebilir. Maskeleme sayesinde aramalar bulut çağrı merkezi üzerinde saklanabilir ve gerekli durumlarda yapılan çağrılar izlenebilir. 

3. Kullanıcı Gizliliği

Maskelemenin en büyük avantajı kullanıcı gizliliği olarak değerlendirilebilir. Yakın zamanda yürürlüğe giren Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kullanıcı verilerinin gizliliği büyük bir önem kazandı. Günümüzde bütün işletmelerin kişisel verileri koruması ve sızıntıların önüne geçmesi gerekiyor. Bu durum çağrı merkezleri için de geçerli. 

Ayrıca müşteriler olası dolandırma ve pazarlama aramaları nedeniyle numara paylaşma konusunda oldukça temkinli. Ancak numara maskeleme ile hem müşteriler hem de işletmeler için iyi bir deneyim sağlayabilirsiniz.

4. Çağrı İzleme

Numaranın maskelenmesi sırasında çağrı izleme hizmeti almak da mümkün. Özellikle bulut çağrı merkezleri gelen aramaları, giden aramaları ve aktif aramaları bu iki hizmet sayesinde takip eder. Bu da çağrı süreleri ve çağrı başarı oranları hakkında önemli veriler sağlayabilir. 

5.Çağrı Merkezi Altyapısı ile Entegrasyon

Numara maskeleme hizmeti kolaylıkla bulut çağrı merkezi çözümleri ile entegre edilebilir. Baştan sona kapsamlı hizmet sayesinde gelen ve giden aramalara dair tüm verilerin tek bir platformda elde edilmesi mümkün olur. Ayrıca tüm çağrı merkezi hizmetlerinin entegre olması müşteri memnuniyeti açısından fayda sağlar. 

Numara maskeleme son zamanlarda çok tercih edilen bir uygulama olarak  yaygınlaşmaktadır. Çağrı merkezi hizmetleri kapsamında bu uygulamanın da dahil edilmesi özellikle iletişim bilgisi güvenliği açısından önemli bir fark yaratmaktadır. 

Siz de numara maskeleme ile müşterilerinize daha iyi bir deneyim sunmak için Türkiye’nin en büyük çağrı merkezi bulutuna geçin!


numara maskeleme bulut çağrı merkezi alotech

Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin

Çağrı Merkezleri İçin 2020’de İzlenecek Müşteri Hizmetleri İstatistikleri
Bir Sonraki Kayıt
...
Otomatik Çağrı Dağıtımı Nedir?
Otomatik Çağrı Dağıtımı Nedir?
Bir Önceki Kayıt