Müşteri Deneyiminde Siber Güvenliğin Önemi Nedir?

AloBot

AloBot

Siber Güvenlik Nedir? 

Üretimin robotlaşması, süreçlerin dijitalleşmesi, veri üretimi ve “Nesnelerin İnterneti” (IoT) gibi dijitalleşme süreçleriyle birlikte teknolojik gelişmeler hızla ilerliyor. Bu gelişmeler pek çok fayda sağlıyor; ancak siber güvenlik tehditlerine de zemin oluşturuyor. Çünkü dijital dünyada hem kişisel hem de ticari amaçlar için teknik uygulamaları giderek daha fazla kullanıyoruz. Bununla birlikte tüm sistemlerde, verilerimizin güvenli bir şekilde korunmasını bekliyoruz. Ancak dijital bir toplum olarak oldukça savunmasızız. Çünkü şirketler ve kuruluşlar siber güvenliklerini iyi koruduklarını düşünse de siber suçlular iş sistemlerini ve süreçlerini bozmak için yalnızca küçük bir arka kapıya ihtiyaç duyarlar.

Bilgisayar korsanları sistematik olarak güvenlik açıklarını arar ve başarılı bir siber saldırının etkisi çok büyük olabilir. Ancak bilgisayar korsanları, düzenli bir siber güvenlik politikasına sahip kuruluşlara sızarsa, zarar genellikle sınırlıdır. Bu nedenle tüm şirket bilgilerini ve bu şirketlere ait müşteri bilgilerini korumak için siber güvenlik oluşturulmuştur. Peki siber güvenlik nedir? 

Siber güvenlik, internet güvenliği anlamına gelir. İnternet güvenliği, programları, bilgisayarları ve ağları dijital suçlara karşı korumak için alınan tüm önlemleri ifade eder.  Kısaca bilgisayarların, sunucuların, mobil cihazların, sistemlerin, ağların ve verilerin saldırılara karşı korunmasıdır. BT güvenliği veya bilgi güvenliği olarak da bilinir ve hükümetleri, şirketleri ve tüketicileri siber suçlara karşı korur. Kötü amaçlı saldırıların amacı duruma göre değişebilir. Birisi (hassas) verileri yok etmek, bir şantaj aracı olarak kullanmak, yeniden satmak, ifşa etmek veya normal iş süreçlerini bozmak için erişmeye çalışır.

 

Siber Güvenliğin Bileşenleri Nelerdir?

Siber güvenlik, ağları, sistemleri ve verileri yetkisiz erişim, değiştirme ve imhadan koruma süreci olduğundan ağlara, sistemlere ve verilere yetkisiz erişimin önlenmesine yardımcı olan bir grup ilgili teknoloji ve disiplin için kullanılan şemsiye bir terimdir. Siber güvenliği oluşturan üç bileşen gizlilik, bütünlük ve erişilebilirliktir. Şirketler kendi ve müşteri bilgilerini korumak adına bu üç bileşeni kontrol altında tutmalı ve herhangi bir açık olmadığından emin olmalıdır. Ayrıca siber güvenlik üç ana kategoriye ayrılabilir: risk analizi, tespit ve müdahale ve koruma.

  • Risk analizi, siber güvenlik bütçenizi harcamaya öncelik verebilmeniz için kuruluşunuzun ağlarına ve sistemlerine yönelik potansiyel riskleri tanımlar.
  • Algılama, yetkisiz etkinlikleri veya bir ihlale işaret edebilecek etkinlikleri tespit etmek için ağınızdaki etkinliğin izlenmesi anlamına gelir.
  • Koruma, bilgi sistemlerinizi güvenlik duvarları ve izinsiz giriş tespit sistemleri (IDS’ler) gibi çeşitli yöntemler kullanarak bilgisayar korsanı saldırılarından korumayı içerir.

Giderek daha dijital hale gelen bir dünyada başarılı olmak için kuruluşlar, siber güvenlik uygulamalarının veri ve ağların güvenliğini sürdürmek için siber tehditleri önleyecek, tanımlayacak ve bunlara yanıt verecek kadar sağlam olmasını sağlamalıdır. Bununla birlikte siber güvenliğin üç yönü vardır: teknoloji, organizasyon ve insanlar.

  • Teknik taraf, BİT, sistemler ve ağlar, donanım ve yazılım ile ilgilidir.
  • Örgütsel taraf süreçler, politika, koordinasyon ve uygulama ile ilgilidir.
  • İnsan tarafı ise davranış, kültür ve destek ile ilgilidir.

Siber Güvenliğin Önemi Nedir?

Siber güvenlik, her türlü siber suça karşı savunmada kullanılır. Genel olarak siber güvenlik, proaktif ve reaktif önlemler alarak bir şirket içindeki tüm yazılım ve donanımların güvenliğini garanti eder. Bu nedenle iş süreçlerinden müşteri deneyimine kadar uzanan BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) departmanı için siber güvenlik her zaman ön planda olmalıdır. BİT toplumun her alanında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu gelişme istihdam ve ekonomik büyüme açısından pek çok fayda sağlarken pek çok bilgiyi yeni tehlikelere de açık hale gelir.

Sızdırılan kişisel verileri içeren veri tabanları hakkında dijital saldırılar ve haberler giderek artıyor. Bu saldırılar ise hobisi olan bilgisayar korsanları tarafından değil, bilgisayar korsanlığı konusunda iyi eğitim almış ve uzmanlaşmış kuruluşlar tarafından gerçekleştiriliyor. Bu nedenle hükümetler, kullanıcılar ve iş dünyasının kararlı bir yaklaşımı gerekiyor. Dijitalleşmenin gerektirdiği güvenlik açıkları en aza indirilmesi için siber güvenliğin önemi de artıyor. Ayrıca siber güvenlik önlemlerinizi her zaman güncel tutmanız da oldukça önemli. Çünkü siber güvenlik devam eden bir süreçtir ve gelecekteki saldırıları önlemek için her zaman daha da geliştirilmelidir. Şirket ve müşteri verilerini korumak adına dikkat edeceğiniz BT güvenliği türleri ise şunlardır:

  • Uygulama güvenliği
  • IoT güvenliği
  • Bulut güvenliği
  • Ağ güvenliği
  • Bilgi Güvenliği
  • Veri kaybı önleme
  • Kimlik ve erişim kontrolü

 

Müşteri Deneyiminde Siber Güvenliğin Önemi Nedir?

Sızan veriler genellikle iki kategoriye ayrılır: müşteri verileri ve şirket verileri. Her bir kategori de kendi içinde birçok dala ayrılır, ancak sızıntının nedenini ya da açığı bulmak adına genel bir tablo oluşturmanız için yeterlidir.

Müşteri verileri sızdırıldığında şirketin itibarı üzerinde açıkça bir etkisi olur. Bununla birlikte, verileri suçluların eline geçen müşteriler de pek çok yönden olumsuz etkilenir. Çünkü tüm veriler dolandırıcılık için rahatlıkla kullanılabilir. Örneğin, e-posta adresleri listesi sızdırıldığında büyük olasılıkla önce ilgili müşterilere yönelik hedefli bir kimlik avı veya spam kampanyasıyla sonuçlanacak demektir. Bununla birlikte isimler, doğum tarihleri, ikamet yeri ve benzeri ayrıntılar, dolandırıcılık için kullanılabilir. Bu da sızıntı olan şirket için müşteri sadakati kaybı ile sonuçlanabilir. Çünkü müşteriler güvenlik açığı olan bir markadan online alışveriş yapmak istemezler. Bu da itibar kaybı ve büyük maddi kayıplarla sonuçlanabilir.

Müşteri deneyimi söz konusu olduğunda bu sadece yapılan bir alışveriş ya da alınan hizmetle ilgili değildir. Müşterileriniz çevrim içi ödeme yapma ve finansal bilgilerini güvende tutma konusunda veya yanlış e-postayı tıklayıp yeni bir kimlik avı kurbanı olma konusunda endişelenebilir. Çünkü müşteri yolculuğu şirketiniz ile bağlantı kurulduğunda başlar ve alışveriş bittiğinde de devam eder. Bu nedenle güvenlik açıkları her şirketi müşteri deneyimi açısından olumsuz etkiler. Bu açıdan bakıldığında siber güvenlik müşteri deneyimi söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken BİT sorunudur.

Müşteri Deneyimi için Siber Güvenlik Nasıl İyileştirilir?

Siber güvenliğin amacı kuruluşların fikri mülkiyetlerini, müşteri verilerini, ticari sırlarını, özel bilgilerini ve değerli kaynaklar gibi diğer varlıklarını yetkisiz erişimden, kötü niyetli kullanımdan veya ifşadan korumalarına yardımcı olmaktır.

İnsanların e-posta, sosyal medya hesapları ve çok daha fazlası aracılığıyla çevrim içi olarak sürekli bilgi paylaştığı günümüzün teknoloji odaklı dünyasında, şirketlerin verilerini koruyabilmeleri ve saldırıya uğramalarını önleyebilmeleri için güçlü bilgi güvenliği programları uygulamaları gerekir. Bu da özellikle müşterileri ve marka bütünlüğünü kaybetme riskini sınırlar. Siber güvenlik şifreleme anahtarları, erişim kontrolü ve e-posta kimlik doğrulaması gibi güvenlik önlemleri kullanılarak sağlanabilir. Örneğin, bir şirketin ürünlerini sattığı çevrim içi mağazası olabilir, ancak müşterilerini ve siparişlerini tanımlayan verileri koruması gerekir. Şirketin bilgi güvenliği önlemleri, iletilen tüm bilgilerin şifrelenmesini, parola ve dosya paylaşım ilkelerinin geliştirilmesini, uygulanmasını ve ağ kaynaklarına tüm erişimin izlenmesini içerir.

Siber güvenliği iyileştirme de bu bilgilerin erişiminin kısıtlanması ve özel anahtarlı koruma sistemleri ile korunmasıyla başlar. Bununla birlikte müşteri deneyimi siber güvenlik ile iyileştirilebilir. Çünkü güvenli alışveriş imkanı marka değerini artırmak için mükemmel bir yoldur. Fakat güvenlik için iyileştirmeler yaparken müşterilerin alışveriş deneyimlerini ya da destek taleplerinde zorlayıcı adımlar kullanmak Customer Effort Score açısından puan kaybettirebilir. Müşteri çaba skorunu etkilemeden yani web sayfanızı müşteriler için karmaşık hale getirmeden siber güvenliği iyileştirmeye odaklanmanız gerekir.

Siz de müşterilerinize güvenli hizmet vermek ve verilerin güvende olduğundan emin olmak istiyorsanız siber güvenlik önlemlerinizi artırabilir ve her zaman güncel önlemler aldığınızdan emin olmalısınız. Bununla birlikte müşteri deneyimini artırmak ve güvenli çağrı merkezi hizmetleri sunmak isterseniz sesli yanıt sistemi (IVR), web chat ve bulut çağrı merkezi gibi AloTech hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. AloTech sayesinde şirketinize özel çözümler için hemen iletişime geçebilirsiniz.

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat