7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

SaaS sistemi nedir? Bulut tabanlı hizmetlerde nasıl kullanılır?

Hüseyin Özkale
8 Nisan 2019
4 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Bulut tabanlı teknolojiler ve kullanım alanları için son yılların en çok kullanılan terimlerinden biri olan SaaS nedir? Bulut tabanlı hizmetlerde nasıl kullanılır?

SaaS sistemleri nedir? Ne gibi avantajlar sunar?

SaaS, yani Software as a Service veya bir diğer kabul gören açılımı ile Solutions as a Service, son dönemde bulut tabanlı çözümler kullanan şirketlerin kullandığı bir teknolojidir. Hizmet olarak yazılım adıyla Türkçe’si kabul edilen bu servis, kullandıkça ve kullandığın kadar öde modelini temel alan bir kullanımdır.

Şirketler bu yöntem sayesinde bir hizmeti sunabilmek için çok sayıda ödeme yapmak yerine, bir yazılım üreticisinin sunduğu hizmete dönemsel abone olarak ve sadece kullandıkları kadar ödeme yaparak sahip olabiliyorlar. SaaS sistemleri, yazılımı indirmek, masaüstüne kurmak yerine bir internet tarayıcısı ve aktif internet bağlantısı ile verilere erişme imkanı sağlıyor.

Bu web tabanlı yazılımlarda, yazılımı sağlayan şirket, gerekli veritabanlarını ve kodları elinde tutar. Gerekli bakımları sağlar ve servisi kullanan şirketlerin bu konular ile meşgul olmasını engeller. SaaS servislerinden faydalanan şirketler, ekstra yazılım maliyetleri ödemek, pahalı donanımlar ve sistemler satın almak ve bu sistemlerin bakım, güncellemeleri gibi işleriyle meşgul olmak zorunda kalmazlar. SaaS sistemlerinin maddi açıdan şirketler için ciddi avantajlar sağladığı söylenebilir.

Altyapı olarak tüm servis, geliştirme bakımların yazılım sağlayıcısı tarafından yapıldığı SaaS sistemleri, hizmeti kullanan şirketler için, sunucu kurma maliyetini, lisans ve yazılım satın alma maliyetini, teknik servis ve bakım personeli maliyetini ortadan kaldırır. Yazılım ve veri güvenliği gibi konularda da hizmet alan taraf için ek bir ödeme gerekmez.

Kullandığın kadar öde modeli de önemli bir avantaj. Bir servisteki tüm bileşenler işinize yaramayacak ise sadece ihtiyacınız olan kısımların kullanım bedellerini kullandığınız kadar ödeyerek ciddi bir tasarruf sağlayabilirsiniz. 7 gün 24 saat erişim imkanı da SaaS tabanlı çözümlerin en önemli avantajlarından. Bu sistemlere erişim için internet bağlantısı ve internet tarayıcısı tek koşul. Platform bağımsız yapısı ile internet bağlantısı ve tarayıcı olan tüm cihazlarda kullanılabilir. Bu sayede akıllı telefonu, tablet ve bilgisayar farkı ortadan kalkmış oluyor.

Bulut tabanlı çağrı merkezleri de, bu sistemi benimsediği için servislerini sundukları şirketler için oldukça önemlidir. Geleneksel çağrı merkezlerinden bulut tabanlı çağrı merkezlerine geçişlerdeki en önemli aşamalardan biri olan SaaS çözümleri, şirket maliyetlerini ciddi oranda indirirken, kullanım kolaylığı da sağlaması oldukça önemli.

SaaS çözümlerinin şirketleri için önemli avantajlarından biri de kullandığın kadar öde modelinin bir bağlantısı olarak istenildiği anda alınan hizmetin sonlandırılabilme özgürlüğü. Bu tip sistemlerde, servisi alan şirket, dilediği an aboneliğini ve kullanım sürecini sonlandırabilir. Bulut tabanlı çözümlerin sunduğu bu esnek ise, şirketlerin tek bir servis sağlayıcısına uzun süre bağımlı kalmasını engelliyor.

AloTech, SaaS hizmetleri konusundaki çalışmalarını sürdürüyor. AloTech Çağrı Merkezi Bulut çözümü, her kapasitede şirket ve iş yerlerine uygun çözümleri ile yatırım gerektirmeyen sistemi ve kullandığın kadar öde modeli ile dünyanın en gelişmiş bulut teknolojisi ve çözümleri ile hizmet veriyor.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

13 Şubat 2020
Çağrı Merkezinde Stresle Başa Çıkmanın 5 Yolu

Dünyanın en stresli sektörlerinden biri olan çağrı merkezlerinde, stresle başa çıkmak isteyen bir agent ya da çalışanlarını motive etmek isteyen bir süpervizör müsün? O halde bu yazı tam sana göre. İşte çağrı merkezlerinde stresle baş etmenin en iyi 5 yolu!

10 Haziran 2020
Müşteri Deneyiminizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?

Yıllar içinde müşterilerin ihtiyaçları ile beraber beklentileri de değişti. Dijitalleşmeyle birlikte çağrı merkezleri, yalnızca gelen çağrıları cevaplayan ve önceden belirlenmiş bilgilere göre müşterileri yönlendiren bir sistemin ötesine geçmeye başlıyorlar. Peki çağrı merkeziniz bu değişime ayak uydurabiliyor mu?

8 Nisan 2019
Yapay Zekanın Çağrı Merkezlerinde Sağladığı Avantajlar

Çağrı merkezlerinde yapay zeka ve yapay zeka tabanlı yazılımların kullanımı, öncelikli olarak çağrı merkezi hizmeti sunan şirketler için ciddi bir maddi avantaj sağlıyor. Geleneksel çağrı merkezi kurulum ve faaliyeti sırasında gerekecek ciddi maliyetlerin yükünden kurtarıyor. Ofis, ofis ekipmanları, ağ ve sistem kurulumları ve son olarak personel zorundalığı ortadan kaldırır.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat