AloTech altyapısını kullanan 36 ülkeden yüzlerce çağrı merkezi geçtiğimiz yıl 11 dilde 200 milyondan fazla çağrıya “Alo” dedi.

Çağrı merkezleri için ses, chat, chatbot, WhatsApp vb. tüm iletişim kanallarını bulut üzerinden tek bir altyapıda buluşturan AloTech, 2019 yılı verilerini paylaştı. Geçtiğimiz sene 500’den fazla müşteri ve 20.000 kullanıcıya ulaşan AloTech, altyapısını kullanan çağrı merkezleri 5 kıtadan 36 ülkede, 11 farklı dilde “Alo” dedi.

AloTech üzerinden yıl boyunca servis veren yaklaşık 20.000 müşteri temsilcisi verilerine göre, tüm kanallar üzerinden gelen ve giden toplam çağrı sayısı 200 milyonu aştı. Yapılan aramalarda çağrı merkezlerine gelen çağrı oranı %76,9 iken giden çağrı oranı ise %23,1 oldu. AloTech, lojistik operasyonlarında oluşan trafiğin %45’ini chatbot ile karşılayarak taşımacılık şirketlerinin özellikle yoğun dönemlerdeki operasyonlarında ciddi maliyet avantajı yarattı.

Nüfusuna oranla çağrı merkezlerini en çok arayan şehir: Kırklareli

2019’da en yüksek çağrıyı alan iller nüfus yoğunluğuna paralel olarak İstanbul, Ankara ve İzmir olmasına rağmen, nüfusa oranla en çok çağrı alan şehir Kırklareli oldu, Kırklareli’yi ise Bolu ve Artvin takip etti. Nüfusuna oranla en az çağrı alan şehirler ise sırasıyla Çanakkale, Tokat ve Hakkari oldu.

“Gece kuşları” çağrı merkezleriyle konuştu

Müşteriler çağrı merkezlerini en çok 10.00–11.00 saat aralığında ararken gece kuşları bu sene de rahat durmadı. Önceki seneye göre saat 02.00- 04.00 arasında çağrı merkezlerini arayan müşteri sayısı %24 artarak 870.456 kişiye ulaştı. Müşteriler WhatsApp, telefon, chat, chatbot kanallarını kullanarak çağrı merkezlerine ulaştı. Çağrı merkezlerine en çok çağrı pazartesi günü gelirken Black Friday etkisiyle en çok çağrı alınan ay ise aralık oldu.


Bulut çağrı merkezi AloTech Infografik

Sosyal Medya'da Bizi Takip Edin

Çağrı Merkezinde Stresle Başa Çıkmanın 5 Yolu
Bir Sonraki Kayıt
...
Çağrı Merkeziniz Günün İhtiyaçlarını Karşılıyor mu?
Çağrı Merkeziniz Günün İhtiyaçlarını Karşılıyor mu?
Bir Önceki Kayıt