7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?
Bu sene Kasım ayı Black Friday indirimleriyle kampanya ayına dönüştü. Tüketiciler internetten alışverişi önceliklendirse de siparişleriyle ilgili detaylar için çağrı merkezi dahil birçok iletişim kanalına başvurdu. Kasım ayında 6 milyondan fazla kişi çağrı merkezlerine ulaştı, toplam 50 milyon dakikadan fazla görüşme yapıldı.
Çağrı merkezlerinin en çok arandığı günler sırasıyla Salı, Cuma ve Perşembe oldu. Müşteriler telefon ile çağrı merkezlerine ulaşmanın yanı sıra popüler iletişim kanallarını (WhatsApp ve chat) ve bu kanallara bağlı botları kullanarak da çağrı merkezlerine ulaştı. Çağrı merkezlerine Black Friday’de en çok çağrı gelen saat aralıkları ise sırasıyla 11:00-12:00, 14:00-15:00 ve 13:00-14:00 oldu. Alışveriş kuşları ise gece saatlerinde de online’dı! Gece 00:00 ve 04:00 arasında toplam 138.310 adet arama yapıldı.
Black Friday’de en fazla çağrıyı alan sektör pandemi sebebiyle artan yoğun talebin de etkisiyle ‘teknoloji’ sektörü oldu. Teknolojiyi sırasıyla ‘mobilya’ ve son dönemin popüler sektörü haline gelen ‘online market pazarı’ takip etti.
En çok görüşme yapılan şehir Manisa olurken ikinci sırada Edirne, üçüncü sırada Kastamonu, dördüncü sırada Şanlıurfa ve beşinci sırada ise Tekirdağ yer aldı.
İletişim için bot kullanan şirketler yazılı taleplerin %68’ini Chatbot ile sesli taleplerin ise %3,66’sını Voicebot ile karşıladı. Şirketler, bu sayede operasyonel giderlerde %15 ile %56 arasında maliyet tasarrufu sağladı.
Black Friday boyunca müşteriler 3 milyon 94 bin 507 dakika WhatsApp ve Chat’ten görüşme yaparken yazılı görüşmelerin %41’i WhatsApp’tan yapıldı. Bununla birlikte AloTech altyapısından geçen çağrılarda 5 kıtada, 48 ülkede, 19 farklı dilde “Alo” dendi.
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi İçin Başarı Kriterleri Çözüm odaklı iletişim becerisi, dost canlısı bir yaklaşım derken bir müşteri temsilcisini başarılı kılan pek çok faktör var aslında. Fonolo’nun yaptığı araştırma sonuçlarına göre, çağrı merkezi danışanlarının %82’si bir müşteri temsilcisinin başarısındaki ilk kriterin sorunları hızlı bir şekilde çözmesi olduğunu söylüyor. Bu başarı kriterlerini ise doğru yönlendirmeler ve […]
Günümüz şartlarında, hemen her alanda teknolojinin getirdiği avantajlardan yararlanmak gerekiyor. Öncelikli olarak; teknolojinin şirketlere sunduğu maliyet avantajları ve verimli iş gücünü arttıran yenilikçi çözümler her geçen gün değerini gözler önüne seriyor. Cloud üzerinden sağlanan çözümler de bunun en belirgin örnekleri arasında gösteriliyor.
19 Aralık’ta Google tarafından tüm dünyada düzenlenen Google Cloud Day etkinliğinin İstanbul ayağı Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da gerçekleştirildi. Bulutun geleceğini keşfedin temasıyla lanse edilen etkinliğe 500’ün üzerinde katılımcı oldu. Etkinlikte teknoloji dünyasına yön veren yenilikler anlatıldı, değişim ve dönüşümün boyutuna tanıklık edildi.