Bulut Santral Nedir, Özellikleri Nelerdir?

AloBot

AloBot

Sanal santral olarak da adlandırılan bulut santral, eski tip fiziksel santrallerin yerine bulut teknolojisiyle çalışan yeni nesil bir santraldir. İnternetin olduğu her yerden bu santral kullanılabilir ve herhangi bir donanım veya yazılıma gerek yoktur. Bu özelliği sayesinde yatırım maliyeti olmadan ve düşük ücretli bir şekilde kullanıma uygundur. Bulut santrali kurarken web arayüzleri ya da web abone sayfası kullanılabilir. Aynı numarayı kullanarak aynı anda birden fazla arama yapmak ya da almak mümkündür. Ayrıca tüm ayarlar tek bir kullanıcı paneli üzerinden de yönetilebilir. Bulut santral sistemleri sayesinde özellikle çağrı merkezi çalışanları büyük bir kolaylık elde edebilir.

Bulut Santralin Özellikleri

Bulut santral nedir sorusundan sonra en çok merak edilen şeylerden biri de bu sistemin sahip olduğu özelliklerdir. Sistemin sahip olduğu özellikler böyle sıralanabilir:

  • IVR teknolojisinin sunduğu sesli karşılama menüleri sayesinde firmanıza özel olarak karşılama anonsları oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin tuşlama yöntemi ile ilgili departmana kolayca ulaşmasını da sağlayabilirsiniz.
  • Kuyruk yönetimi özelliği ile gelen çağrıları operatörlere dağıtabilirsiniz. Eğer müsaitlik yoksa, müşterilerinizi bekletebilir ve bu esnada anons dinletebilirsiniz. Kuyruk sistemi, gelen ve dağıtılan çağrıların istatistiğini tutar.
  • Departmanlarla ilgili dahilileri çalma gruplarına ekleyebilirsiniz. Müşterilerinizi, tuşlama ile çalma gruplarına yönlendirerek ilgili birime daha hızlı aktarabilirsiniz.
  • Şirketinizde çalışan kişileri bulut santrale dahili olarak ekleyebilir ve her biri için özel ayarlamalar yapabilirsiniz.
  • Bulut santral üzerinden eş zamanlı olarak sınırsız çağrı alabilirsiniz.
  • Mesai saatlerinizi göz önünde bulundurarak karşılama için çeşitli senaryolar oluşturabilirsiniz.
  • Dashbord sayesinde anlık olarak kuyruk izleme yapabilirsiniz. Ortalama bekleme ve konuşma süresi gibi bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
  • Operatörünüzün meşgul oldukları durumları anlık olarak takip edebilirsiniz.
  • Sistem üzerinden faks çekebilir ve alabilirsiniz. Belirlediğiniz e-postaya gelen faksları görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca web arayüzünden de bu fakslara ulaşabilirsiniz.
  • API desteğine sahip olduğu için yazılımınız ve sanal santralinizi uyumlu çalışır hale getirebilirsiniz.
  • Kaçan çağrı servisi özelliği ile sizi aradığında ulaşamayan numaraları, e-posta ile gönderir. Ayrıca web arayüzünden de bu numaraları görüntüleyebilirsiniz.
  • Akıllı cihazlarınıza uygulama yükleyerek bulut santral dahilisi olabilir ve görüşme yapabilirsiniz.
  • Online işlem merkezindeki kişileri rehberinizde görüntüleyebilirsiniz.
  • Google Drive üzerinde ses kayıtlarınızı yedekleyebilirsiniz.
  • Herhangi bir tanımlama yapmadan bulut santral, resmi tatillerde otomatik olarak mesai dışı senaryo oluşturur.
  • Sistemin web arayüzüne girerek alt kullanıcılar oluşturabilir ve bu kullanıcıları çeşitli alanlarda görevlendirebilirsiniz.
  • İstediğiniz numaraları kara listeye ekleyip bu numaralardan sizi aramamalarını sağlayabilirsiniz.
  • Santral operatörlerine ulaşamayan müşterileriniz telesekretere kayıt bırakabilir. Bu kayıtları e-posta adresinizde görebilirsiniz.

Bulut Santralin Faydaları Nelerdir?

Bulut santral hizmetleri pek çok avantaja sahiptir. Günümüzde yoğun olarak kullanılan bulut santral, iletişim ihtiyacının giderilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bu sistemin sunduğu faydalar şunlardır:

  • Bulut santral için başlangıçta herhangi bir yatırım yapmanıza gerek yoktur. Aylık olarak da kiralama yapabilirsiniz.
  • Bulut santral kurulumu için herhangi bir fiziksel eylem gerekmediğinden birkaç dakika içinde kullanmaya başlayabilirsiniz.
  • İnternetin olduğu her yerde kullanılabildiği için taşımak oldukça kolaydır.
  • Elektrik veya internet kesintisinden etkilenmeyen bulut santraller, kesintisiz iletişim ve erişim sağlar.
  • Kiralama modeline sahip olduğu için bulut santralleri uygun maliyetli bir şekilde kullanabilirsiniz. Konuşma ve santral paketleri arasından bütçenize uygun olarak seçim yapabilirsiniz.
  • Aylık ya da yıllık olarak güncelleme, bakım veya destek için ödeme yapmanıza gerek yoktur.
  • Paket içindeki üst dahili sayısını artırabilir veya ihtiyacınıza göre paket değişikliği yapabilirsiniz.
  • Herhangi bir ek karta gerek duymadan hem dahili hem dış hat sayınızı genişletebilirsiniz.
  • Yazılım entegrasyonlar sayesinde bulut santralinizi, CRM ya da yazılımınızla entegre edebilirsiniz.
  • Eğer bulunduğunuz yerde internet kesintisi olursa, bulut santraliniz aramalarınızı otomatik olarak mobil cihazınıza aktarır.
  • İhtiyaç halinde, ses kayıtlarını dinleyebilir ve performans kontrolü yapabilirsiniz.
  • Masaüstü IP phone ya da telsiz telefonunuz, akıllı cihazınıza yüklediğiniz uygulama, bilgisayarınıza indirdiğiniz telefon yazılımı ile arama yapabilir ve gelen çağrıları yanıtlayabilirsiniz.

Bulut Santral Kullanım Alanları

Bulut çağrı merkezi, özellikle müşteri hizmetlerinin yaygınlaşmasıyla kullanılmaya başlamıştır. Firmaların müşteri hizmetleri departmanında gelen çağrıları akıllı bir şekilde yönetmek için kullanılan bu sistem, fiziksel telefon santralinin sanal halidir. İletişim desteği sağlayarak müşteriler ile operatörler arasında hızlı ve kolay etkileşim kurmaya yardımcı olur. İletişim trafiğinin yoğun olduğu bir sektörde çalışıyorsanız, iş yükünüzü azaltmak ve düzenlemek için bulut santral sistemlerini kullanabilirsiniz. Bütün sektörler için uygun olan bu sistem, kurumsallaşma ihtiyacınızı da karşılar. Firmanıza gelen çağrıları daha profesyonel bir şekilde yanıtlayabileceğiniz gibi bu çağrıları kontrol etme konusunda da avantaj elde edebilirsiniz. Özellikle müşteri memnuniyeti açısından çağrıları dinleyerek performans kontrolü sağlamada büyük fayda sağlar. Bu da firmanızın gelişmesine ve daha profesyonel ilerlemesine katkı yapar. Eğer orta ya da büyük ölçekli bir işletme sahibiyseniz, bulut santral sistemlerini kullanabilirsiniz. Bu sistemlerin kullanıldığı sektörlerden bazılarına şu şekilde örnek verilebilir:

  • Özel hastaneler ve klinikler
  • Bakanlıklar
  • Holdingler
  • Bankalar
  • Otomotiv firmaları
  • Teknoloji şirketleri
  • Medya ve iletişim firmaları
  • E-ticaret markaları
  • Haber ajansları
  • Tatil acentaları
  • Gıda şirketleri

Farklı sektörlerde yer alan firmalar, bulut santral çözümleri ile daha etkili iletişim kurarak müşteri memnuniyeti elde edebilir. Ayrıca fiziksel bir kullanım alanı olarak düşünüldüğünde ise bulut santral sistemi, çok geniş bir alanda kullanılabilir. İnternetin olduğu her yerde kullanılabildiği için her yer ofisiniz olabilir. Bu sayede kesintisiz görüşme deneyimi yaşayabilirsiniz.

Bulut Santral’e Geçiş Süreci

Bulut santral kullanarak firmanızın iletişim ihtiyacını karşılamak istiyorsanız, bu sürece kolay bir şekilde erişebilirsiniz. Öncelikle bulut santral, herhangi bir fiziksel kurulum gerektirmediği için birkaç işlem ile hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Satın aldığınız ya da kiraladığınız bulut santral paketini kullanmak için bilgisayarınıza ve mobil cihazlarınıza çeşitli uygulamalar indirebilirsiniz. Web sayfasından daha öncesinde oluşturmuş olduğunuz abonelik sonucu size gönderilen bilgileri girerek bulut santralinizi ayarlamaya başlayabilirsiniz. Bulut santralde bazı ayarlar varsayılan olarak gelir; bazılarını ise senaryolarınıza uygun olarak kişiselleştirebilirsiniz.

Bulut santral hizmeti almaya başladıktan sonra çeşitli cihaz ve yazılımlarla santralinizin dahilisi olabilirsiniz. Bu santral üzerinden arama yapabilir ya da çağrı alabilirsiniz. Özellikle firmanızın çağrı merkezi departmanı için oldukça kullanışlı olan bulut santrale geçmeden önce çağrı merkezinizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurabilirsiniz. Örneğin; aylık gelen çağrı sayısı, iletişim yoğunluğu, dahili sayısı gibi faktörlere göre bulut santral abonelik paketi seçebilirsiniz. Böylece daha verimli bir kullanım imkanı elde edebilirsiniz.

Her kanaldan müşteri iletişimini yönetebileceğiniz yeni nesil bulut santral hizmetine erişmek için Türkiye’nin en büyük çağrı bulutunu tercih edebilirsiniz. AloTech sayesinde güvenilir ve kaliteli bir hizmet alabilirsiniz. Kullanıcı dostu arayüze sahip olduğu için gelen ve giden aramaları rahatlıkla kontrol edebilirsiniz. Firmanızın çağrı merkezi departmanını daha verimli hale getirecek, müşteri memnuniyeti için akıllı çözümler sunacak ve yeni teknolojilerle uyumlu iletişim kanallarıyla ihtiyaçlarınıza yanıt verecek AloTech çözümleri ile siz de bulut santral hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

 

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat