7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Bulut Sistemlerinde Güvenlik Nasıl Sağlanıyor?

Hüseyin Özkale
8 Nisan 2019
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Bulut sistemleri, teknolojinin en büyük nimetlerinden biri olarak tanımlanabilir. Yerel cihazlarda depolama ve veri saklama ihtiyacı olmadan dünyanın her noktasında istediğiniz verilere anında erişim imkanı sunan bulut sistemlerinin güvenliği ise hep merak konusu olmuştur. Peki bulut sistemlerinin güvenliği nasıl sağlanıyor?

Bulut sistemleri, dijital ortamda verilerin uzaktan erişim sağlandığı son derece önemli veri merkezleridir. Bu alanların hem yazılımsal hem de fiziksel güvenliği de kritik detaylar arasında yer alıyor.

 

Öncelikle fiziksel güvenlik çalışmalarını anlatmak gerekiyor.

 

Veri merkezleri fiziksel olarak önemli güvenlik önemlerine sahip. Alarmlar, kesintisiz kayıt yapan güvenlik kameraları, metal dedektörleri gibi önemli donanımlarla korunuyor.

Data merkezlerinin hem iç hem de dış alanları yüksek çözünürlüklü kameraların denetimi altında ve ihtiyaç duyulduğu noktalarda da izlenebiliyor. Donanımsal güvenlik çözümleri ile birlikte personel bazlı güvenlik önemleri de veri merkezlerinde kullanılmaktadır.

 

Veriler sisteme giriş yaparken çok sayıda parçaya bölünür ve ayrı parçalar halinde şifrelenerek saklanır.

 

EU GDPR (AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği) ise bu koruma sistemlerinin istenilen koşulları sağlama konusunda önemli bir etken. Bu kanuna aykırı çalışmalarda ise ciddi cezalar kesilebiliyor. Bu yönetmeliğe uymayan kuruluşlar ise aşağıdaki cezalara maruz kalabilir. Şirket kayıtlarını düzenli tutmamaktan(28. madde), denetim kurumunu ve bir ihlale tabi verileri bildirmeme veya etki değerlendirmesi yapmamaktan dolayı yüksek para cezaları ödemek durumunda kalabilir . Bu kuralların hem denetçilere hem de işleticilere uygulandığının belirtilmesi gerekmektedir. Bulut sistemler de GDPR’den muaf olmaz. Bu sebepten ötürü regulasyonlara tam uyum gerekmektedir.

Google Cloud’u kullanan bankalar işlemlerinde CSEK (Customer-supplied encryption) kullanılıyor. Bu sistem ile bankalar kendi şifre çözme anahtarlarını da oluşturabiliyor. Bunun en büyük avantajı ise bankaların kendi oluşturdukları anahtarlar sayesinde verilerin Google tarafından bile görüntülenememesi olarak ifade edilebilir.

Yazılımsal tabanlı veri güvenliği ise Google’ın sağladığı önemli veri güvenlik altyapıları ile sağlanıyor. Google verileri, 2048-bit SSL ile güvenlik altına alınıyor. Google Cloud Platform’un sunduğu Cloud Logging ve Cloud Monitoring araçları, veri toplama, sistem kayıt takibi ve altyapı kontrolü gibi yetenekleri ile özelleştirilmiş güvenlik önlemleri oluşturmanızı sağlıyor.

 

Düzenli Ağ ve Firewall bakımı

 

Standart olarak, sanal makinelere güvenlik duvarı kurallarına uymayan hiç bir paket aktarılmaz. Gelen trafiğe izin vermek için, bağlantılara izin verecek güvenlik duvarı ayarlarının yapılması gerekir. Bu yaklaşım ise sistemlerin güvenli yönetimi konusunda son derece kritik bir hamle. Çağrı merkezi hizmetlerini buluta taşıyan şirketlerin en önemli koşullarından biri olan güvenlik, bulut servislerimizde en üst düzey önlemlerle sağlanıyor. Servislerimizi kullanan şirketlerin güvenlik ihtiyacını eksiksiz olarak sağlamak en çok önem verdiğimiz detaylar arasında yer alıyor.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

4 Şubat 2021
Dış Arama Operasyonları: Çağrı Merkezi İçin En İyi Uygulamalar

Dış Arama (Outbond Call), mevcut müşterilerle ilişkileri güçlendirmek için çağrı yapılmasını içeren tüm iş faaliyetlerini ve aynı zamanda işletme için satışları ve gelirleri artırmak için potansiyel müşterileri çekebilmenin anahtarıdır.

5 Nisan 2019
Çağrı Merkezleri için Canlı Mesajlaşmanın Önemi

Son zamanlarda müşteri ilişkileri dünyasında sıkça duyar olduğumuz ¨ Omni Channel – Çoklu Kanal¨ stratejisinin sesten sonra gelen en önemli, en kolay devreye alınan, düşük maliyetli ve getirisi en yüksek olan bileşeni ¨Canlı Mesajlaşma¨.

2 Nisan 2021
2021 Yılında Tüm Müşteri Destek Takımlarının Kullanması Gereken Teknolojiler

2021 Yılında Tüm Müşteri Destek Takımlarının Kullanması Gereken Teknolojiler Son yıllarda çağrı merkezleri büyük bir değişim geçiriyor. Artık geleneksel arama yapmak veya gelen aramaları cevaplamak çağrı merkezleri için yeterli değil. Müşteri destek takımları gibi yenilikçi adımlar çağrı merkezi deneyimini değiştiriyor. Bu kapsamda değişim meydana gelen alanları ve teknolojiler belirlemek önemli. 2021 yılında tüm müşteri destek […]

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat