7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Black Friday’de Çağrı Merkezlerinde Neler Oldu?

Hüseyin Özkale
21 Aralık 2020
2 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Bu sene Kasım ayı Black Friday indirimleriyle kampanya ayına dönüştü. Tüketiciler internetten alışverişi önceliklendirse de siparişleriyle ilgili detaylar için çağrı merkezi dahil birçok iletişim kanalına başvurdu. Kasım ayında 6 milyondan fazla kişi çağrı merkezlerine ulaştı, toplam 50 milyon dakikadan fazla görüşme yapıldı.

En çok çağrı alınan gün: Salı

Çağrı merkezlerinin en çok arandığı günler sırasıyla Salı, Cuma ve Perşembe oldu. Müşteriler telefon ile çağrı merkezlerine ulaşmanın yanı sıra popüler iletişim kanallarını (WhatsApp ve chat) ve bu kanallara bağlı botları kullanarak da çağrı merkezlerine ulaştı. Çağrı merkezlerine Black Friday’de en çok çağrı gelen saat aralıkları ise sırasıyla 11:00-12:00, 14:00-15:00 ve 13:00-14:00 oldu. Alışveriş kuşları ise gece saatlerinde de online’dı! Gece 00:00 ve 04:00 arasında toplam 138.310 adet arama yapıldı. 

En fazla çağrı alan sektör “teknoloji” oldu

Black Friday’de en fazla çağrıyı alan sektör pandemi sebebiyle artan yoğun talebin de etkisiyle ‘teknoloji’ sektörü oldu. Teknolojiyi sırasıyla ‘mobilya’ ve son dönemin popüler sektörü haline gelen ‘online market pazarı’ takip etti. 

En çok görüşme yapılan şehir Manisa olurken ikinci sırada Edirne, üçüncü sırada Kastamonu, dördüncü sırada Şanlıurfa ve beşinci sırada ise Tekirdağ yer aldı. 

Chatbot trendi yükselmeye devam ediyor

İletişim için bot kullanan şirketler yazılı taleplerin %68’ini Chatbot ile sesli taleplerin ise %3,66’sını Voicebot ile karşıladı. Şirketler, bu sayede operasyonel giderlerde %15 ile %56 arasında maliyet tasarrufu sağladı.

Black Friday boyunca müşteriler 3 milyon 94 bin 507 dakika WhatsApp ve Chat’ten görüşme yaparken yazılı görüşmelerin %41’i WhatsApp’tan yapıldı. Bununla birlikte AloTech altyapısından geçen çağrılarda 5 kıtada, 48 ülkede, 19 farklı dilde “Alo” dendi. 

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

1 Nisan 2019
Sabit Numara Taşımada Dikkat Edilecek Hususlar

Günümüzde artık tekelleşmenin önüne geçmek amacıyla birçok sektörde alternatif çözüm kanalları oluşturulmuş durumdadır. Bunlardan bir tanesi de ev ve iş yerlerinde kullanılan sabit telefon hatlarının farklı operatörler üzerine taşınmasıdır.Bilindiği üzere telefon hatları kurumsallaşmış firmalar için kimlik niteliğindedir.

16 Mart 2020
4 Adımda Evden Daha Verimli Çalışın

Evden çalışma, iş dünyasının son zamanlardaki zorunlu ihtiyaçlarından birisi haline geldi. Kurumsal şirketlerden girişimlere kadar pek çok şirket çalışanlarının büyük bir kısmını veya tamamını evden çalışmaya teşvik ediyor. Uzaktan çalışırken dikkat edilmesi gereken 4 önemli noktayı sizler için hazırladık.

3 Nisan 2019
AloTech-Tuşla İş Birliği

AloTech ile Tuşla, firmalara ulaşmak isteyen müşterilerin çağrı merkezlerinde beklemelerine son verecek önemli bir işbirliğine imza attı. İOS ve Android uygulama mağazalarından ücretsiz olarak indirilebilen firma rehberi Tuşla uygulaması ile kullanıcılar, bu şirketlerin müşteri hizmetlerine ve çağrı merkezlerine hızlıca ulaşabiliyorlar.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat