E-ticaret Sektöründe Çağrı Merkezi Yazılımı Kullanmanın Faydaları

Picture of AloBot

AloBot

Çağrı Merkezi Yazılımı E-ticaret İşletmenizin Büyümesine Nasıl Yardımcı Olur?

E-ticaret belki bir 10 yıl öncesine kadar bu kadar ulaşılabilir bir sektör değildi. Daha çok belli başlı firmalarla büyüyen ama her daim büyüme potansiyeli taşıyan bir pazardı. Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler, toplumun teknoloji adaptasyonunda yaşanan artış ve tabii pandemi koşulları derken e-ticaret artık çok daha ulaşılabilir bir pazar haline geldi. Dolayısıyla pazardaki oyuncu sayısı da e-ticaret platformlarındaki aktif kullanıcı sayısı da gün geçtikçe arttı. Deloitte ve Hepsiburada’nın yürüttüğü bir araştırmaya göre de bu dönemde e-ticaret pazarında %66 oranında bir büyüme yaşandı.

Her geçen gün milyonlarca ziyaret alan alışveriş platformları müşterilerine kusursuz bir hizmet sunmak için adeta yarışıyor. İnanın işletmenizin çağrı merkezi artık her zamankinden çok daha kritik bir rol oynuyor. Çağrı merkezi yazılımları da bu aşamada fark yaratmanıza yardımcı olacak çözümler sunuyor. 

telefonundan online alışveriş yapan bir kadın kredi kartını elinde tutuyor

Müşterilerinizle kesintisiz iletişimde kalmak için görevi teknolojiye devredin.

Biliyorsunuz ki çağrı merkezi yazılımları size tek bir platform üzerinden çoklu kanal yönetme şansı sunuyor. Siz birden fazla kanalı bulut üzerinden yönetirken müşterilerinizin size ulaşmaya çalıştığı her kanalı da 7/24 anlık olarak takip edebiliyorsunuz. İster çağrı ister chat veya bot üzerinden her an ulaşılabilir olabiliyor, dolayısıyla da müşterilerinizin gönlünü kazanıyorsunuz. Dilediğiniz müşteri temsilcisine sorumlu olduğu kanalların takibini devrederek bunu bir platform üzerinden oldukça pratik bir şekilde denetleyebiliyorsunuz.

Belki 7/24 canlı destek hizmeti vermiyorsunuz ancak whatsapp chat, chatbot gibi özellikleri çağrı merkezi platformunuza entegre ederek müşterilerinizin her ihtiyacında orada olabiliyorsunuz. Yani artık müşterinizin daima yanında olmamanız için hiçbir engel yok diyebiliriz. Unutmayın, bir e-ticaret firması olarak gece gündüz ciddi bir trafik alıyorsunuz ve ulaşılabilir olmadığınız her an müşteri kayıpları yaşama ihtimaliniz var. Kesintisiz iletişim de işte bu müşteri kayıplarının önüne geçmenize yardımcı oluyor. 

Tüm iletişim kanallarınızı bir ekran üzerinden kolayca yönetebilirsiniz. 

Müşterileriniz bazen sizinle iletişime geçmek için whatsapp kanalınıza yazmayı bazen de instagram üzerinden mesaj atmayı tercih ediyor. Kimi zaman arayıp direkt bir müşteri temsilcisiyle görüşmek ya da küçük sorularını chatbotunuz üzerinden hızlıca çözmek istiyor. Yani siz de biliyorsunuz ki sorunun nereden geleceğini kestirmek çok da kolay olmuyor. 🙂 E durum böyleyken neden birden fazla kanalda aktif olmayasınız? Hem de bu kanalları tek bir kanaldan yönetebilme şansınız varken… 

kargo kutusunu elinde tutan bir kadın bilgisayarda yazı yazıyor

Mükemmel müşteri deneyimiyle gelen bol satış, sınırsız gülücük!

Satış dönüşüm oranını artırmak… Tüm işletmelerin öncelikli hedefi. Bu hedefe ulaşmak için iyileştirmeniz gereken en önemli konulardan biri ise müşteri deneyimi. Mükemmel bir müşteri deneyiminin özellikle e-ticaret kullanıcılarının satın alma kararlarını önemli ölçüde etkilediği bilinen bir gerçek. Çağrı merkezi yazılımları aracılığıyla sunacağınız üst düzey müşteri deneyimi, mutlu müşteriler kazanmanıza yardım ederken satışlarınızın da artmasına yardımcı oluyor. Kısa sürede cevaplanan çağrılar, hızlıca dönüş alınan talepler veya ufak sorunları bir çırpıda çözen botlar daima doğru zamanda doğru yerde olmanıza olanak sağlıyor. Haliyle dönüşüm oranlarınız artarken gülücükler de beraberinde geliyor.

Müşterilerinizin taleplerine ne kadar hızlı yanıt verirseniz o kadar güven kazanırsınız. 

Her şeyi dağılmadan tek bir ekran görebilmek takip ve kontrolü ne kadar kolaylaştırıyor tahmin edersiniz. Anlık takip mümkün hale geliyor, reaksiyonlar hız kazanıyor.

Kargosuyla ilgili bir sorun yaşayan, ürün tesliminde bir sıkıntıyla karşılaşan müşterileriniz eminiz ki hızlı bir şekilde size ulaşmak ve hemen dönüş alabilmek istiyor. Sizin de bu taleplere karşılık vermeniz bu kanalları ayrı ayrı yönetirken çok daha zor olabiliyor. Halbuki bu kanalları tek bir ekranda gerçek zamanlı gördüğünüzde talep kaçırmanız, müşterilerinizi mutsuz bir şekilde telefonun bir ucunda bekletmeniz neredeyse imkansız hale geliyor. Bu da size olan güveni artırıyor ve müşterileriniz sizden yapacakları herhangi bir alışveriş sırasında tereddüt yaşamıyor.

Bu güveni yaratmak, sadık müşteriler kazanmak istiyorsanız, işe bir çağrı merkezi yazılımından destek alarak başlayabilirsiniz. 

E-ticaret işletmelerinin çağrı merkezlerinin bulutta nasıl fark yaratacağına dair konulara değindik.

Daha fazlasını konuşmak, ihtiyacınıza özel uygulamaları keşfetmek için tanışmaya ne dersiniz?

AloTech’i yakından tanımak için dilerseniz bir demo talebinde bulunun ya da direkt bizimle iletişime geçin. 

 

Diğer Blog Yazılarımızı Keşfedin

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat