HepsiJET AloBot ile taleplerin %60’ına
bot üzerinden çözüm sağlıyor.
Türkiye’nin en çok tercih edilen e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, e-ticaret dağıtım sektöründe güvenli, hızlı ve kaliteli bir dağıtım ağı oluşturmayı hedefleyen, e-ticaretin Türkiye’de gelişmesini hızlandırmak amacıyla geçtiğimiz yıllarda kendi lojistik markası HepsiJET’i hayata geçirdi.
Özellikle pandemi döneminde e-ticaret sektörüne olan ilginin artması ve tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte HepsiJET’in kullanıcı sayısında büyük bir artış yaşandı. Pandemi sebebiyle lojistik sektörünün büyük bir değişim yaşadığını ifade eden HepsiJET Müşteri Hizmetleri Müdürü Mustafa Genç, son yıllarda hacmin bir hayli arttığının ve dolayısıyla yeni ihtiyaçların ortaya çıktığının altını çiziyor.
Tabii müşteri taleplerinde yaşanan bu artış müşteri hizmetleri faaliyetlerinde de iyileştirme ihtiyacını beraberinde getirdi. Sektörün yenilikçi yüzü HepsiJET bu alanda da en yeni ve en güvenilir teknolojiyi tercih ederek çağrı merkezi operasyonlarına AloTech ile güç kattı.
AloTech bulut çağrı merkezi dünyasına dahil olan HepsiJET yalnızca sesli iletişim kanallarını değil aynı zamanda AloTech’in bot çözümleriyle birlikte yazılı iletişim kanallarını da bambaşka bir seviyeye taşıdı.
Taleplerin ChatBot’ta
Çözülme Oranı
Toplam Talebin
ChatBot Payı
Hızlı Talep
Karşılama
Son yıllarda değişen tüketici alışkanlıklarını etkileyen bir faktör pandemiyken diğer önemli faktör ise kuşak değişimi. HepsiJET yaptığı müşteri analizleri sonucunda özellikle genç kuşağın iletişim merkezlerinden beklentisinin hızlı yanıt almak olduğunu tespit etti ve buna yönelik bir strateji belirledi. Zamanın hepimiz için bugün çok daha kıymetli olduğunu belirten Genç firma olarak dijitalleşmeye çok önem verdiklerini ve müşteri hizmetleri faaliyetlerini buna odaklı bir şekilde geliştirdiklerini belirtiyor.
Bugün pek çok sektörde olduğu gibi çağrı merkezi sektöründe de yeni nesil ihtiyaçlara cevap vermenin yolu da dijitalleşmeden geçiyor. Bu noktada HepsiJET AloTech’in sunduğu yenilikçi yazılı iletişim çözümlerini tercih ediyor. Daha hızlı yanıt verme hedefiyle çıktığı yolda AloTech teknolojisi ile artık müşterilerine kusursuz bir deneyim sunuyor.
15-75 yaş arasında geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan HepsiJET öncelikli olarak müşterilerinin beklentisini ölçümlüyor. Müşteri en çok hangi soruları soruyor, hangi bilgiye ihtiyaç duyuyor ise ChatBot kurgularını buna odaklı olarak geliştiriyorlar. Mustafa Dinç en çok sorulan sorunun ise “kargom nerede?” olduğunu söylüyor ve bot kurgularının odağında kargo takibi, kargo hareketleri gibi konuların olduğunu belirtiyor. AloBot da bu noktada devreye girerek bu interaktif kurguları en hızlı şekilde hayata geçiriyor.
“Müşterilerimiz ne bekliyorsa biz yönümüzü oraya çeviriyoruz, sonra AloTech ile bu ihityacı hızlıca karşılıyoruz.” – Mustafa Genç , HepsiJET Müşteri Hizmetleri Müdürü
AloBot’un gücüyle her geçen gün bot kullanımını artıran HepsiJET ChatBot’u tercih etme sebeplerini şu şekilde sıralıyor:
ChatBot ile müşterilerine kusursuz bir iletişim deneyimi sunan HepsiJET her geçen gün bu kanaldaki verimini de artırıyor. Çağrı merkezine gelen toplam talebin %20’sini bot üzerinden karşılayan firma, taleplerin %60’ını da müşteri temsilcisine bağlanmadan çözüyor.
HepsiJET, bot kullanımına ilk başladığında toplam talep içindeki bot kullanım payı %10’larda iken bugün %20lerin üzerine çıktı. Firmanın hedefi bu oranı %35’in üzerine çıkarmak. Diğer yandan %60 olan bot üzerinden çözümlenme oranını ise %70’lerin üzerine çıkarmayı hedefliyor.
AloTech’in sağladığı avantajlardan birinin de entegrasyona açık bir yazılım olması ve projeleri hızlı bir şekilde hayata geçirmesi. Özellikle çağrı merkezi sektöründe kullanılan sistemlerin pek çok entegrasyona açık olması ve entegrasyon sürecinin kolay olmasının çok önemli olduğunu belirten Genç, AloTech’in bu yönden oldukça güçlü olduğunu belirtiyor.
Bunun yanı sıra planlanan projelerin AloTech ekibi tarafından hızlıca hayata geçirilmesinin de büyük bir avantaj olduğunu belirtiyor. Hızlı adaptasyon HepsiJET’in süreçlerini kolaylaştırıyor ve uygulama süreçlerini hızlandırıyor. Bu da müşteri hizmetlerinde hızlı ve fark yaratan uygulamaları kısa sürede sorunsuz bir şekilde müşterilerle buluşturmalarını sağlıyor.
Zaman ve Enerji
Tasarrufu
Yüksek Müşteri
Memnuniyeti
Maliyet
Avantajı
AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!
Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat