7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

WhatsApp Business ile Müşteri Hizmetlerinde Nasıl Fark Yaratabilirsiniz?

WhatsApp Business ile Müşteri Hizmetlerinde Nasıl Fark Yaratabilirsiniz?

Yazılı İletişim Kanallarınızı WhatsApp ile Güçlendirin

Günlük hayatımızda iletişim kurmak için birden fazla uygulama kullanıyoruz. WhatsApp da bu uygulamalar arasında belki de en sık kullandığımız uygulamalardan biri. Dünya genelinde aylık 2.44 milyar aktif kullanıcıya sahip olan WhatsApp artık yalnızca tanıdıklarımızla değil işletmelerle de iletişime geçtiğimiz bir kanal haline geldi. İşletmeler WhatsApp ile birlikte artık müşteri kazanımında ciddi oranda verim alıyor ve işini geleceğe taşıyor. 

Whatsapp Business adıyla hayatımıza giren bu işletme kanalıyla pek çok marka müşterilerine hızlı ve pratik bir iletişim kanalı sunuyor. Elbette bugün işletmelerin bu kanalı çağrı merkezi operasyonlarına dahil etmesinin pek çok nedeni var. 

Bu nedenlere geçmeden önce WhatsApp Business hesabını biraz yakından tanıyalım. 

Whatsapp İşletme Hesabı size neler sunar?

  • Sabit telefon numaralarıyla uyumludur.
  • Kurulumu kolaydır.
  • Uçtan uca şifreli yapısıyla güvenli bir görüşme ortamı sunar.
  • İnternet üzerinden hızlı bir iletişim kanalı görevi görür.
  • Spam filtreleriyle sizi istenmeyen mesajlardan korur.
  • Markalara sunduğu resmi hesap özelliğiyle güvenilir bir iletişim kanalı kurmanızı sağlar.
  • Her cihaza uyumlu yapısıyla, müşterilerinizle her yerden iletişim kurabilmenizi sağlar.
  • Görüşmelerinize dair detaylı raporlama verileri sunar

Şimdi gelelim müşteri deneyiminde fark yaratan faydalara…

1. Müşterilerinizin sık sık çevrimiçi olduğu bir platformda var olun. 

WhatsApp Business dünya üzerinde milyarlarca kullanıcıyla ulaştı. Ve bu sayının önemli bir kısmı da vaktinin çoğunu burada geçiriyor. Dolayısıyla zaten müşterilerinizin ya da potansiyel müşterilerinizin elinden düşmeyen bu kanalda var olmak sizi bir adım ileri taşıyor.

Kullınıcılar bir işletmenin çağrı merkezine bağlanmak istediğinde en çok kullandığı ve en hızlı yanıt alabileceğini düşündüğü kanalları tercih ediyor. Dolayısıyla WhatsApp üzerinden müşteri iletişiminin kullanımı da hızlı bir ivmeyle artıyor. Çağrı merkezi operasyonlarınıza besleyen yazılı iletişim kanallarınıza WhatsApp’ı da ekleyerek hem çoklu kanal iletişimi sağlar, hem de her yerden erişilebilir hale gelirsiniz. 

Tabii bir de artık mesajla iletişim kurmayı tercih eden genç kuşakları düşününce chat kanallarının çok daha önemli hale geldiğini söyleyebiliriz. Siz de WhatsApp ile milyarlarca kullanıcının gün aşırı kullandığı bir dünyada var olarak, müşterilerinizin daima ulaşabileceği bir işletme haline gelebilirsiniz. 

2. Kısa sürede çok daha fazla müşteriyle iletişim kurmanın keyifli yolu.

Çağrı merkezi operasyonlarının bir kısmını sesli görüşmeler oluştururken bir diğer kısmını ise yazılı görüşmeler oluşturuyor. Yazılı iletişim çözümlerinin çağrıya kıyasla önce çıkan bir faydası var aslında. O da kısa sürede çok daha fazla müşteriye hizmet verebilme imkanı sunması.

Webchat, chat, WhatsApp, Facebook Messenger Telegram gibi kanallar müşterilerinizle çok daha hızlı ve pratik bir şekilde iletişime geçebilmenizi sağlıyor. Bu da tabii ki operasyon verimliliğinizi artırıyor. Hem müşteri temsilcileri zaman ve enerjiden tasarruf ediyor hem de kısa sürede pek çok kişinin ihtiyacına yönelik çözüm sunmuş oluyorlar. Dolayısıyla bu üst düzey iletişim hizmeti müşteri memnuniyetini artırıyor. 

Zamanla değişen tüketici alışkanlıkları bize gösteriyor ki hızlı yanıt alma başarılı bir müşteri deneyiminin en önemli kriterlerinden biri. Tüketicilerin %90’ı sorunlarının çözümünde hızlı yanıtlara önem veriyor. Yazılı iletişim bu noktadan tüketicilerin öncelikli tercihlerinden biri oluyor. WhatsApp kanalı da hızlı yanıt için en verimli iletişim çözümlerinden biri. Yani aslında bu kanalı kullanan işletmeler hem kendi performansını artırıyor hem de müşteri tarafındaki puanlarını artırıyor. 

3. Dünyanın her yerinden müşterilerinizle iletişim kurun. 

Bir Whatsapp Business hesabınız varsa artık dünyanın her yerinden erişilebilir durumdasınız demektir. WhatsApp’ın en önemli avantajlarından biri de sizi dünyanın her yerinden kullanıcıyla iletişim kurma imkanı vermesidir. Tabii işletmeler için, özellikle de küresel operasyonlar yürüten işletmeler için bu kanal büyük avantaj sağlıyor. 

WhatsApp 180 farklı ülkede milyarlarca aktif kullanıcıya sahip. Yurt dışından sizinle iletişime geçmek isteyen müşteri veya potansiyel müşterileriniz WhatsApp üzerinden tek bir tıkla size ulaşabiliyor. Çoğu zaman uluslararası çağrı ücretleri kullanıcıları arama yapmaktan vazgeçirebiliyor. Bu noktada onlara daha hesaplı ve pratik bir iletişim çözümü sunmak sizin elinizde. WhatsApp Business hesabınızla her an her yerden erişilebilir olarak çağrı merkezi operasyonlarınızı daha profesyonel ve verimli bir noktaya taşıyabilirsiniz. 

4. Dosya, görsel, ses kaydı gönderimi ile iletişiminizi güçlendirin.

WhatsApp herkesin bildiği gibi mesajlaşmanın yanı sıra pek çok içerik akışının da gerçekleştiği bir platform. Dosya, görsel, link veya ses kaydı gönderimleri yalnızca kişisel hesaplar için değil aynı zamanda işletme hesapları için de kullanıma açık.

Müşterilerinize işletme hesabı üzerinden dilediğiniz dosyayı kolaylıkla gönderebiliyorsunuz. Bir teklif dosyası, bir ürün görseli veya bir LCV daveti göndermek istediğinizde bu işlemleri artık Whatsapp Business hesabınız aracılığıyla gerçekleştirebileceğinizi biliyorsunuz. WhatsApp artık, telefonda aktaramadığınız bazı içeriklerin paylaşımı için de oldukça tercih edilen bir kanal.

5. Karşılama menüleriyle müşterilerinizin işini kolaylaştırın. 

Pek çok işletme chat kanallarında müşterilerinin işini kolaylaştıran menüler kullanıyor. Siz de müşterilerinizin ihtiyacına yönelik karşılama menüleri oluşturabilir, çözüm sürecini hızlandırabilirsiniz. 

WhatsApp Business entegrasyonu ile birlikte tıpkı gelen çağrılar için oluşturduğunuz sesli yanıt sistemi (IVR) gibi, gelen chatler için de akış oluşturabiliyorsunuz. Chat akışınız ile birlikte müşterilerden gelen chat taleplerini, müşteri temsilcilerinin yetkinliklerine göre dağıtabiliyorsunuz.

Örneğin satış, destek, muhasebe gibi farklı departmanlar için talepte bulunan müşterileri uygun ekibe yönlendirebilir; kargo takibi, stok bilgisi gibi verileri müşteri temsilcisine bağlanmadan 7/24 sunabilirsiniz.

Böylece müşterilerinizin size daha kolay ulaşmasını sağlayabilir ve taleplerini mesai saatleriniz dışında da karşılayabilirsiniz. Bu özelliklerin kullanımı sizin müşterilerinize ne kadar değer verdiğinizi de gösteriyor, bu da tabii sadık müşteri kazanımınıza yardımcı oluyor. 

bir adam bilgisayarda rapor sonuçlarına bakıyor

6. WhatsApp chat raporlarınızı oluşturun, iyileştirme sürecinizi verilerle besleyin.

Çağrı merkezi hizmeti veren işletmeler çoklu kanal yönetimini geliştirdikçe elde ettikleri veri de aynı oranda artışa geçiyor. Çağrı kayıtlarınıza ek olarak WhatsApp gibi chat kanallarıyla artık yazılı görüşmelerinizin de raporlamalarını yapabiliyorsunuz. Özellikle bulut çağrı merkezi altyapısıyla çalışıyor, müşteri iletişimini tek bir platform üzerinden yönetiyorsanız, verilerinizi takip etmek daha da kolaylaşıyor. 

Eğer bir AloTech kullanıcısıysanız, müşterilerinizle yapılan chat kayıtları, tüm detayları ile sistem üzerinde saklanır. Müşteri temsilcilerinin yapmış olduğu yazışmaları ve detayları anlık olarak görüntüleyebildiğiniz gibi, geçmişe dönük chat raporlarına da ulaşabilirsiniz. Canlı izleme ekranları ile aktif chatleri görebilir, geçmiş chat performans raporları oluşturabilir ve yapılan chatleri değerlendirebilirsiniz. Müşteri temsilcilerinin chat performansını takip edebilirsiniz. 

Günümüzde, müşteri deneyimini iyileştirmek için çok daha fazla veri toplayabilmek ve bu veriyi analiz edebilmek çok daha önemli. WhatsApp da bu konuda işletmenize ve operasyonlarınıza fayda sağlayacak yazılı iletişim kanallarından biri.

7. Hem işletmeniz hem de müşterileriniz için hesaplı iletişimin adresi.

Artık pek çok şeyi internet üzerinden çözebiliyoruz. Zaman zaman operatör üzerinden arama yapmaktansa WhatsApp vb. uygulamalar üzerinden arama yapmayı tercih ediyoruz. Bunun sebebi kimi zaman çağrı ücretlendirmeleri oluyor kimi zaman ise kesintisiz iletişim avantajı oluyor. Hal böyle olunca WhatsApp, işletmelere de çok daha hesaplı bir iletişim kanalı sağlıyor. Kullanıcılar tarafından ücretsiz olarak kullanılan bu platform, aynı zamanda herhangi bir ücrete tabi tutulmadan işletmelere ulaşabilmelerini sağlıyor. Bu avantaj tabii ki en çok da uluslararası görüşmelerde kendini gösteriyor. Operatörden bağımsız WhatsApp görüşmeleri  müşteri iletişiminde üst düzey bir deneyim sunuyor. 

WhatsApp Business hesabı tabii ki yalnızca müşteriler için değil işletmeler için de oldukça hesaplı konumda. Çok düşük ücretlerle işletme hesabınızı oluşturabiliyor, milyarlarca kullanıcıyla bağlantıya geçebiliyorsunuz. 

whatsapp business görünen bir telefon

Hem hızlı, hem pratik… WhatsApp ile yeni nesil müşteri deneyimi!

Son yıllarda kullanımı oldukça artan WhatsApp Business tüm bu faydalarıyla işletmelerin vazgeçilmez bir parçası olmaya devam ediyor. Hızlı yanıt bekleyen müşterilerin bir numaralı tercihi olurken, dünyanın her yerinden ulaşılabilir olmak isteyen şirketlerin de öncelikli iletişim kanallarından biri oluyor. 

WhatsApp’a geçmeden önce eğer hala çağrı merkezinizi buluta taşımadıysanız önce oradan başlayalım. AloTech ile tanışın, çağrı merkezi operasyonlarınızı tek bir ekran üzerinden yönetin. Hem sesli hem de yazılı iletişim kanallarınızı tek bir platformda toplayabilir, takip, yönetim ve raporlamalarınızın tamamını AloTech üzerinden yapabilirsiniz. Tabii WhatsApp işletme hesabınız da dahil! Çağrı merkezinizi buluta taşıdıktan sonra yapacağınız WhatsApp entegrasyonuyla müşterilerinize birden fazla kanal üzerinden müşteri hizmeti sunabilirsiniz. 

Müşteri Hizmetlerinde WhatsApp Business etkisini bir de VavaCars’tan dinleyin!

Mutlu müşterilerimizden VavaCars ile gerçekleştirdiğimiz webinar yayınımızı izleyerek WhatsApp çözümlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz. VavaCars çağrı merkezi operasyonlarında AloTech’in yeni nesil iletişim çözümlerinden nasıl faydalanıyor? Detaylar burada!

Gelin tanışalım, ihtiyaçlarınıza yönelik çözümlerimizi konuşarak başlayalım. Hatta dilerseniz ilk görüşmemizi WhatsApp işletme hesabımız üzerinden yapalım. 

AloTech’i yakından tanımak için hemen demo talebinde bulunabilirsiniz. 

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat