7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?
Bulut bilişim servisleri, bilgi işlem operasyonlarının her geçen gün daha önemli bir parçası olmaya başladı. Bu servislerin performanslarını düzenli olarak gözlemlemek artık ciddi önem kazanmış durumda. Eskiden bir elin parmakları kadar olan servisleri, şimdi yüzlerce alternatifle bulabildiğimizden benzer servisleri veren firmaların performans değerlerini kıyaslamak da ciddi bir efor gerektiriyor. Neyse ki bu konuda da ihtiyaçlar çözümleri doğurmuş durumda.Bu servislerden bir tanesi CloudHarmony. Oldukça kullanışlı ve basit bir arayüzde çeşitli bulut servislerinin birbirlerine olan kıyaslamalarını, belirli zaman dilimlerindeki performans değerlerini bulabileceğiniz bir servis bu. İsterseniz üye olup belirli bir ücret karşılığında detaylı raporlar alabiliyorsunuz veya ücretsiz olarak temel birçok değerin karşılaştırmasına ulaşabiliyorsunuz.
https://cloudharmony.com/status adresinde görebileceğiniz üzere bulut servislerinin performans değerleri artık virgülün sağında dört haneli rakamlarla (99,9996 sayfada şu an gördüğüm değerlerden birisi) ifade ediliyor ki bu servislerin ne kadar keskin değerlerle ölçülmeye başladığını gösteriyor. Artık kesinti süreleri gittikçe düşüyor. Bu durum bulut servislerinin yerleşik IT çözümlerinin yerini doldurmak konusunda her geçen gün daha güclü adaylar haline gelmesi demek.
Yine sayfayı incelerken dikkati çeken bu ihtiyacı 2009 yılı gibi bulut bilişim sektörü için oldukça erken bir dönemde görmüş olmaları. Zaten belirli bir süre sonra (https://cloudharmony.com/about adresinde de belirtildiği üzere) dünya devi Gartner, CloudHarmony servisini satın almış.
Servisi yürütenler iddialı bir şekilde herhangi bir bulut servisi ile bağları olmadığını ve bu işi büyük bir tarafsızlık ile yürüttüklerini belirtmekteler. Umuyorum gerçekten bu tavrı devam ettirir ve bu alanda objektif çalışmaları bize sunmayı sürdürürler. Bulut servisi alanlar veya almayı düşünenler mutlaka takip etmeli CloudHarmony’yi.
Evren Akbulut
Infrastructure Architect – Alotech
Numara maskeleme, telefon numaranızı karşı tarafın görmesine izin vermeyen bir numara gizleme hizmetidir. Bulut çağrı merkezleri tarafından sunulan bu hizmet, müşterilerin ve hizmeti alan işletmelerin bilgilerini koruyarak gizlilik sağlar.
Çağrı merkezi çalışanları, iş süreçleri boyunca farklı müşteri tipleriyle karşılaşıyor. En yaygın olanlar ise hayal kırıklığına uğramış, sorun yaşayan ve süreçten memnun olmamış mutsuz müşteriler. Zorlu müşteriler ve diğer sorunlar ele alındığında, müşteri hizmetlerinin ilk aşamasında çalışmak kolay değil. Ancak çalışan mutluluğu ve motivasyonu ile iş süreçlerini iyileştirmek mümkün.
Çağrı merkezleri geleneksel yapılarda hazırlandığı zaman şirketler için öncelikli olarak ciddi bir bütçe kullanımı gerektiriyor. Bina tercihi, ofis kurulumu, network kurulumu ve pek çok konuda önemli yatırım ve harcamalara sebep oluyor. Bir diğer konu ise zaman. Geleneksel çağrı merkezi oluşumları fiziksel kurulum ve hazırlıklardan dolayı ciddi anlamda zaman kaybına neden olabiliyor.