7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Sabit Numara Taşımada Dikkat Edilecek Hususlar

Hüseyin Özkale
1 Nisan 2019
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Günümüzde artık tekelleşmenin önüne geçmek amacıyla birçok sektörde alternatif çözüm kanalları oluşturulmuş durumdadır. Bunlardan bir tanesi de ev ve iş yerlerinde kullanılan sabit telefon hatlarının farklı operatörler üzerine taşınmasıdır.Bilindiği üzere telefon hatları kurumsallaşmış firmalar için kimlik niteliğindedir. Özellikle bu alanda teknolojik iyileştirme yapmak isteyen kurumsal firmaların, bu işlemi yaparken dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Bu konulara açıklık getirebilmek adına aşağıdaki soru cevap bölümümüzü incelemenizi tavsiye ederiz.

Soru 1:Taşınacak olan sabit telefon hattı üzerinde; adsl, alarm, kamera sistemleri, fax, pos vb hizmetlerden biri yada birkaç tanesi yer alıyorsa numara taşıma sonrasında ne olur?

Cevap 1:Numaranın taşındığı an itibariyle bu hizmetlerde sinyalleşme kesilir. Adsl paketi üzerinde taahhüt var ise bu bedel hizmetin alındığı operatör tarafından kullanıcıya fatura edilir. Alarm sistemlerini tekrar aktif etmek için yeni bir telefon hattı ve fiziksel çalışma gerekir. Aynı şekilde kamera sistemleri için de bu işlemin yapılması gereklidir. Dolayısıyla çok basit görünen numara taşıma geçişi kullanıcıların sistemlerinde aksamalara yol açar.

Soru 2: Numara taşındıktan sonra tekrar farklı bir operatöre geçiş yapılmak istenirse ne yapmak gerekir?

Cevap 2: Bilişim Teknolojileri Kurumu (BTK) tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde, sabit telefon operatörü değişikliği gerçekleştirildikten sonraki 90 gün içerisinde farklı bir operatöre geçiş yapılamaz. Dolayısıyla başvuru yapılmış olsa bile; bu talep mevcut operatör tarafından reddedilir. 90 gün sonunda numara taşıma yapılabilir duruma gelecektir.

Soru 3:Numara taşıma işleminde herhangi bir taahhüt bulunur mu?

Cevap 3:Numara taşıma işlemleri yapılırken firmalarda herhangi bir taahhüt yer almamaktadır. Geçiş yapılan operatörün mevcut taahhütlü dakika paketlerine abone olunmadığı sürece taahhüt söz konusu değildir. 90 gün bitiminde farklı bir operatöre geçiş yapılmak istenirse cezai bedel söz konusu olmayacaktır.

Soru 4:Taşınmış bir numaranın abone devir işlemi nasıl yapılmaktadır?

Cevap 4:Eğer taşınmış bir numaranın abone devri yapılmak istenirse öncelikle numaranın ilk operatörüne taşınması gerekmektedir. Bu taşıma sonrasında devir işlemi yapılabilir. Abone devir işlemi yapıldıktan sonra tekrar operatör değişikliği yapılmak istenirse; devrin yapıldığı tarihten sonraki 90 gün içerisinde bu taşıma işlemi gerçekleştirilemez. Dolayısıyla abonelik sıfırdan yapılmış gibi kabul edilir ve 90 gün beklemek gerekir.

 

Emre Çalış

Project Manager

Alotech

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

13 Şubat 2020
Çağrı Merkezinde Stresle Başa Çıkmanın 5 Yolu

Dünyanın en stresli sektörlerinden biri olan çağrı merkezlerinde, stresle başa çıkmak isteyen bir agent ya da çalışanlarını motive etmek isteyen bir süpervizör müsün? O halde bu yazı tam sana göre. İşte çağrı merkezlerinde stresle baş etmenin en iyi 5 yolu!

8 Nisan 2019
SaaS sistemi nedir? Bulut tabanlı hizmetlerde nasıl kullanılır?

SaaS, yani Software as a Service veya bir diğer kabul gören açılımı ile Solutions as a Service, son dönemde bulut tabanlı çözümler kullanan şirketlerin kullandığı bir teknolojidir. Hizmet olarak yazılım adıyla Türkçe’si kabul edilen bu servis, kullandıkça ve kullandığın kadar öde modelini temel alan bir kullanımdır.

5 Nisan 2019
Müşterisini düşünen her şirketin yolu API’den geçiyor

Teknoloji her an güncelleniyor ve gelişiyorken, bu gelişime aynı ölçüde karşılık veremeyen şirketler piyasa ve hafızamızdan bir bir siliniyor. Bunun yanında fayda sağlayan her teknoloji ürününü uygulamaya koyan, dışarıya ve gelişime açık şirketler ise dünyaya adını her geçen gün daha fazla duyuruyor.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat