7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Müşterisini düşünen her şirketin yolu API’den geçiyor

Hüseyin Özkale
5 Nisan 2019
8 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Teknoloji her an güncelleniyor ve gelişiyorken, bu gelişime aynı ölçüde karşılık veremeyen şirketler piyasa ve hafızamızdan bir bir siliniyor. Bunun yanında fayda sağlayan her teknoloji ürününü uygulamaya koyan, dışarıya ve gelişime açık şirketler ise dünyaya adını her geçen gün daha fazla duyuruyor.

Mevcut müşterileri ile uzun soluklu işbirlikleri yapmak, potansiyel müşteri ağını genişletmek, maksimum fayda ve kolaylığı sağlamak adına şirketler türlü yöntemleri hayata geçiriyorlar ve bu noktada teknoloji imdada yetişiyor;

API (Application Programming Interface – Uygulama Programlama Arayüzü) arabirimi sayesinde yukarda bahsettiğimiz faydaların tamamı sağlanabiliyor. API’nin ne olduğunu basitçe özetleyecek olursak; bir uygulamaya ait olan özelliklerin, başka bir uygulamada kullanılabilmesini sağlayan arayüz diyebiliriz.

Biraz daha açalım; şirketler, ellerinde bulundurdukları ve değerlendirmek istedikleri verileri yazılımcılarla paylaşır, paylaşılan bu veriler yazılımcılar tarafından şirketlerin de işine yarayacağı bir servis veya ürün haline getirilir. Böylece şirketler, kendi hizmetlerini ve servislerini kullanmak isteyen kişilere güncel teknoloji ile ulaşma imkanına sahip olurlar. Bu tanımın en net örneği ise, üşengeçliğimiz dolayısıyla hemen hepimizin en az bir kez başvurduğu bir yöntem; bir websiteye üye olmak zorunda kaldığımızda bütün bilgilerimizi baştan girmek yerine, bir tıkla sosyal medya hesabımız ile giriş yapıyoruz. İşte API ile her gün bu örnekle karşılaşıyoruz. 

Büyük şirketlerin API izni vermesi ile yazılım geliştiriciler ve girişimciler tarafından şirketler adına farklı ürünler üretilebiliyor. Bugün birçok girişim, büyük şirketlerin API’lerinden ilham alınarak oluşturuluyor ve bu da insanlar arasında ortak bir uygulama dili oluşmasını sağlıyor.

API izni veren şirket sayısı her geçen gün artıyor. Şu anda dünyada 18 bin API bulunuyor. Türkiye’deki şirketler de hızla API dünyasına adım atmaya başladı. Sektör yetkililerinden alınan bilgilere göre şu anda yaklaşık 30 Türk şirketi API’larını yazılımcılara açmış durumda. Bu şirketlerin arasında bankacılık ve finans başta olmak üzere birçok farklı sektör bulunuyor.

 

Türkiye’de API’sini açan şirketler*

Akbank: API açılımını geçtiğimiz nisanda yaptı. Söz konusu API ile Akbank’ın ATM ve şubelerini belirli bir konuma göre listeleyebilmek, kredi için ödeme planı bilgisini alabilmek, güncel ve geriye dönük kur bilgilerine ulaşmak, anlık borsa verilerini çekmek mümkün.

Alotech: Bulut tabanlı çağrı merkezi platformu Alotech.com.tr, altyapısını geliştiricilere ve iş ortaklarına API yoluyla açtı. 20 farklı veriden yararlanabiliyor.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM): BKM Express üyesi iş yerlerinde kullanılan banka veya kredi kartlarının ilk 6 hanesi (BIN) listesini otomatik olarak güncelleyebilmesini, müşterilerine taksit ve puan gibi avantajları sunabilmesini sağlıyor.

Bulutfon: Sanal santral hizmetleri sunan Bulutfon, entegrasyon dokümanlarını github.com/bulutfon adresinde yayınlıyor. Bulutfon, kendi sitesinde geliştiriciler için forum, makaleler ve video eğitim seti de sunuyor.

BulutSantralim: Sanal santral girişimi Bulutsantralim.com, uygulamalarınız üzerinden çağrı başlatabileceğiniz, santralinizdeki telefonla ilgili olayları uygulamalarınıza bildirebileceğiniz bir API sunuyor.

Countly: Mobil analitik servisi Countly, sunduğu detaylı API ile mobil uygulama geliştiricilerle hareket ediyor. Şirketin API dökümanı, resources.count.ly/v1.0/reference adresinde yer alıyor.

Dahi.ai: Türkçe sohbet botu geliştirme platformu Dahi.ai, Türkçe anlamlandırma yapabilecek uygulamalar geliştirmek için geliştiricileri bekliyor.

Etiya – Cognitus.ai API ile geliştiricilerin anlam ve duygu odaklı çözümlemeler yapmasını sağlıyor. Güçlü doğal dil işleme modelleriyle bu verileri yazılımcılar için ulaşılabilir hale getiriyor.

Etkinlik.io: Türkiye’de düzenlenen etkinlikleri bir araya toplayan Etkinlik.io’nın API dökümanlarına docs.etkinlik.apiary.io adreslerinden ulaşılabiliyor.

FIT Solutions: E-fatura ve yeni nesil finansal servisler üzerine odaklanan FIT Solutions, e-Fatura ve e-Arşiv uygulamaları için gerekli altyapıları api.fitbulut.com adresinde erişime açtı.

Garanti Bankası: Garanti Bankası, 2015’te düzenlediği kod maratonunda bankacılık API’lerini kullanıma açmaya başlamıştı. Önümüzdeki dönemde de API sınırlarını genişletmesi beklenen bankanın dökümanlarına developers.garanti.com.tr adresinden ulaşılabiliyor.

Hürriyet: Hürriyet’in 2016 sonunda yayınladığı API ile haberler, köşe yazıları, haber içi fotoğraf galerileri, haber kategorileri ve yazarlar gibi gazetenin tüm içeriği belli ölçüler içinde kullanılabiliyor. API dökümanları developers.hurriyet.com.tr adresinde yer alıyor.

İBB – Şehir Rehberi: Şehir Haritası için API yayınlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), haritalara işaretçi ekleme, kişisel araç veya toplu ulaşım için yol tarifi alma, geçmiş yılların hava fotoğraflarını görüntüleme, panoramik sokak görüntülerini kullanma gibi pek çok işlemin gerçekleştirilebilmesini sağlıyor.

İçerik Bulutu: Türkiye’de içerik odaklı platformlardan biri olan İçerik Bulutu’nun API’sini kullanarak İçerik Bulutu veritabanına ulaşabilir, kendi uygulamalarınız, siteleriniz veya mobil uygulamalarınız ile entegre edebilirsiniz.

eMarka: Toplu SMS ve e-posta pazarlaması gibi hizmetler sunan eMarka, sunduğu toplu SMS hizmetini iletimerkezi.com/sms-api ile destekliyor ve kendi yazılımlarınıza SMS gönderme özelliğini eklemenizi sağlıyor.

iyzico: Ödeme sistemi platformu iyzico banka tanımlama numaralarının (BIN) kolayca kontrol edilmesini sağlayan bir API yayınladı. Dokümanlar dev.iyzipay.com/tr/api adresinde bulunuyor.

Kolay İK: Şirketler için personel yönetimini kolaylaştıran Kolay İK, yeni yayınladığı API’si ile temel ihtiyaçları karşılıyor. API’sini geliştirmeyi sürdürecek olan Kolay İK’nin yıl sonuna doğru bir SDK (Software Development Kit) yayınlamayı planlıyor. Şirketin API sayfası kolayik.com/apidoc adresinde.

Logo Yazılım: Muhasebe ve kurumsal yazılım şirketi LOGO Yazılım, firmalar arası veri alışverişi, bankacılık uygulamaları, perakende, mobil hizmetler, analiz ve raporlama gibi fonksiyonlar için farklı başlıklar altında entegrasyon çözümleri sunuyor.

Normshield: Siber istihbarat servisleri geliştiren Normshield, kullanıcıların ücretsiz olarak oltalama saldırıları için hazırlanmış alan adlarını önceden tespit edebileceği, çalınmış hesapları ve blacklist bilgilerini sürekli olarak görebileceği bir siber istihbarat uygulaması. Şirketin API detayları services.normshield.com/api/docs adresinde yer alıyor.

Paraşüt: İnternet tabanlı fatura ve tahsilat yönetimi sunan Paraşüt’ün API’si henüz beta/test aşamasında. Ancak özel başvuru üzerine kullanılmaya başlanıyor. Paraşüt API’yi kullanarak Paraşüt veritabanına ulaşabilir ve kendi geliştirdiğiniz uygulamaları entegre edebilirsiniz.

Payfull: Çevrimiçi tahsilat sistemi ve sanal POS entegrasyonu hizmeti sunan Payfull.com, çeşitli içerik yönetim sistemleri için API üzerinden entegrasyon sunuyor.

Put.io: Dosya indirme ve depolama servisi Put.io, sunduğu API ile geliştiricilere ulaşıyor ve dosya transfer teknolojisini paylaşıyor.

Sendloop: E-posta pazarlama hizmetleri sunan Sendloop, sendloop.com/developers adresinde 40 farklı Sendloop özelliğine dokunabileceğiniz bir API sunuyor.

Setrow: E-posta pazarlama hizmeti veren Setrow, CRM sistemlerine entegrasyon için API sunuyor. “Grup Oluşturma, Abone Kalitesi Verileri, Abone Ekleme ve Bülten Raporları” özelliklerinden faydalanabiliyor.

Şikayet Var: Türkiye’de farklı sektörlerden şirketler hakkındaki şikayetlerin toplandığı Sikayetvar.com, sunduğu API ile Microsoft Dynamics ve SAP gibi müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarına entegre olabiliyor.

T-Soft: E-ticaret platform sağlayıcılarından T-soft, tedarikçi entegrasyonlarının yanında ürün, stok, üye, sipariş gibi bilgi aktarımlarının yapılabilmesini sağlayan bir API sunuyor.

Turkcell: Mobil iletişim operatörü Turkcell, sunduğu API dokümanlarıyla SMS-MMS gönderme, çağrı başlatma, cihaz sorgulama, metinden seslendirme gibi entegrasyonlara izin veriyor.

Türk Hava Yolları: THY, açtığı API’sinde uçuş saatleri, ödül mil puanları gibi detaylara geliştiricilerin erişebilmesini sağlıyor.

Uptime Robot: Sunucu çökme uyarıcısı Uptime Robot’un sunduğu API’ın detaylarına uptimerobot.com/api sayfasından erişebiliyor.

Verimor: Verimor’ın SMS API’si, SMS gönderimlerinizi kendi yazılımız üzerinden yapabilmenizi sağlıyor.

* Kaynak: Webrazzi

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

9 Nisan 2019
Yeni Ofisimizin Açılış Kokteyli Gerçekleşti

AloTech Açılış Kokteylimiz misafirlerimizin ve çalışanlarımızın katılımıyla gerçekleşti.

9 Mart 2020
Müşteri Temsilcilerinin Hayatını Kolaylaştıracak İpuçları

Şu anda bu yazıyı okuyorsanız hayatınızı kolaylaştırmak için büyük bir adım atmışsınız demektir. Kim bilir belki şimdiden sonra dünyanın en mutlu çağrı merkezi çalışanı olacaksınız. Çağrı merkezlerinde işlerin her zaman kolay olmasını bekleyemeyiz ama bu yazıyı okuyorsanız belki sizin için hayatı biraz da olsa kolaylaştırabiliriz.

9 Nisan 2019
AloTech Global Reseller & Partner Kanalı Lansmanı için Londra’da !

AloTech Reseller ve Partner Kanalı lansman programı için 27-28 Mart 2019’da gerçekleştirilecek olan, Call&Contact Center Expo 2019, Londra fuarına davetlisiniz. 1000’in üzerinde teknoloji tedarikçisi, 500 seminer ve 200 interaktif sunumlarının planlandığı, Çağrı Merkezi Sektörünün biraraya getiren C&CCE Londra’da 144 nolu standımıza bekliyoruz.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat