7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

AloTech, COVID-19 öncesi ve sonrasında toplam 80 milyon ses ve chat trafiği verisini inceledi!

Hüseyin Özkale
12 Haziran 2020
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Pandemi döneminde çağrı merkezi çalışanları büyük bir özveri ile çalışarak müşterilere kesintisiz hizmet vermeye ve ihtiyaçları karşılamaya devam ediyor. Çağrı Merkezi Derneği’nin 2019 Türkiye çağrı merkezi pazar verilerine göre 115 binden fazla kişiye istihdam sağlayan ve pazar büyüklüğü 7.5 milyar TL’ye ulaşan çağrı merkezi sektörü, büyümeye devam ediyor. COVID-19 öncesi ve sonrasındaki çağrı trafiğinin karşılaştırıldığı araştırmada, 500’den fazla şirkete ait aylık ortalama 35.000.000 ses ve chat trafiği verisi üzerinden çağrı merkezi sektöründeki güncel veriler paylaşıldı.

Chatbot kullanan şirket sayısı %157 arttı

AloTech’in Ocak 2020 ile Nisan 2020 dönemlerini karşılaştırdığı araştırmada:

Güncel verilere göre şirketlerin dakika bazlı çağrı trafiği, Ocak ayına göre %23.4 oranında arttı. Bu dönemde firmaların %60’ının çağrı sayısı azalırken %11’i geçici olarak servislerine ara verdi. Şirketlerin %29’unun ise çağrı adetleri artış gösterdi.

Firmaların %60’ında çağrı sayısı azalmasına rağmen toplam çağrı sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %2.6 oranında bir artış gösterdi.

Ses trafiğinin yanı sıra yazılı ve sesli iletişim kanallarını ekleyerek çok kanallı iletişim teknolojilerine geçen firma sayısı Ocak ayına göre Nisan ayında %157 oranında arttı. 

En hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu

En hızlı büyüyen sektör online market pazarı oldu. Online market pazarı, hem sipariş alma hem de şikayet/ durum bilgisi yönetimi süreçlerinde Ocak ayına göre Nisan ayında çağrı sayısını %422 artırarak dönemin birincisi oldu.

Ocak – Nisan ayları arasında çağrı sayısı artışında ikinci sıra %96.7 ile kamu kuruluşları olurken kamu kuruluşlarını takip eden alan ise tahmin edileceği üzere %94.1 ile Kargo/Lojistik oldu.

Mobilya sektörü ise şaşırttı. Ev ihtiyaçlarına talebin arttığı dönemde mobilyacılık, %85.7 ile en çok çağrı alanlardan bir tanesi.

Servis sektöründe ise tamir/ beyaz eşya bakım, kombi vb. ihtiyaçlarda büyüme %36.9 oranında olurken teknolojik ürünler konusunda servis sektörünün çağrı sayıları %59.4 oldu.

E-ticarette çağrı sayıları artmaya devam ediyor

Perakendecilik ve e-ticaret karşılaştırıldığında ise aynı ürünleri satan firmalar bazında e-ticaret sektörü çağrı adetleri anlamında %61.3 büyüme gösterirken perakendeciler %7.3 oranında kaldı.

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

10 Aralık 2019
Zoho MeetUp’ta “Deneyimli Sesler” Konuştu

CRM pazarının önemli bir oyuncusu olan Zoho’nun Türkiye partneri Cloudyflex tarafından düzenlenen Zoho MeetUp etkinliğinde, AloTech kurucu ortağı İdris Avcı konuşmacı olarak yer aldı.

5 Nisan 2019
Şirketlerin buluta geçişe bakış açısı nasıl?

Çağrı merkezleri geleneksel yapılarda hazırlandığı zaman şirketler için öncelikli olarak ciddi bir bütçe kullanımı gerektiriyor. Bina tercihi, ofis kurulumu, network kurulumu ve pek çok konuda önemli yatırım ve harcamalara sebep oluyor. Bir diğer konu ise zaman. Geleneksel çağrı merkezi oluşumları fiziksel kurulum ve hazırlıklardan dolayı ciddi anlamda zaman kaybına neden olabiliyor.

9 Nisan 2020
Webinar: Vaillant Çağrı Merkezinde Evden Çalışmaya Geçiş Nasıl Yönetildi?

“Vaillant Çağrı Merkezinde Evden Çalışmaya Geçiş Nasıl Yönetildi?” Webinarımız sona erdi. İlk günden bugüne kadar Vaillant-AloTech işbirliğindeki kilometre taşları, Vaillant çağrı merkezinde hangi iletişim kanallarının aktif olarak kullanıldığı ve eve geçiş sürecindeki önemli adımların açıklandığı Webinarda uzaktan çalışma ile ilgili pek çok ipucu katılımcılarla paylaşıldı.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat