7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Çağrı Merkezlerinde Yeni Normal’e Geçiş

Hüseyin Özkale
1 Haziran 2020
3 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Televizyon programları, basın ve sosyal medya “yeni normal” söylemi altında yeni bir yaşam tarzından bahsediyor. COVID-19 nedeniyle hayatımıza giren bu söylemle bazı insanların iş hayatı değişecek gibi. Peki neler değişecek? Psikolojik ve toplumsal etkileri bizim uzmanlığımız dışında ama AloTech olarak teknolojik açıdan bize gelen yorum ve iş isteklerine göre bazı öne çıkan konu başlıklarını sizlerle paylaşmak istedik. 

Son 2 ay içinde yaptığımız 7 Webinar içinde +1000 farklı kurum ve kişiden gelen anket sonuçlarına göre (AloTech müşterisi olmayanlar da dahil) COVID-19 süreci bittiğinde veya sürerken %70’e yakın bir grup ofis + uzaktan çalışma şeklinde yeni bir dönemin başlayacağını söylüyor. 

AloTech olarak kurumların eve geçişi sonrasında en çok gelen talepler raporlama ekranlarında oldu. Raporlamalardaki ek isteklerle ekip performanslarının daha da detaylı ölçerek çıktılara yönelen firma ve yönetici sayısı mevcut müşteri hacmimizin %50’den fazlası diyebiliriz. (Zaten %80 civarı evden çalışma veya ev + ofis çalışma modeline geçti). 

Saha satış ekipleri olan firmalar ziyaretlerin azalması ile telefonla satış/ kontak kurma yapısına daha da önem verdi ve yıllardır ülke kültürünün getirdiği karşılıklı çay içme kültüründen telefonda görüşme kültürüne geçti ve aslında günde 3-4 müşteri/ iş ortağı ile görüşebilirken telefonla günde 15-25 arası müşteri/ iş ortağı ile kontak kurabilir hale geldi. 20 farklı kişi ile tek günde kontak kurabilme ve bunu doğru yapılarla (kalite kontrolü, diksiyon vs inceleme şansı) ölçerek geliştirebilme bu alanda daha gidilebilecek o-yol olduğunu gösteriyor. Sahadaki görüşme kalitesi konusunda fikir sahibi olamazken telefonda ölçümleme ve geliştirme şansı firmaların daha hızlı büyümesine yol açacak. 

Yine müşterilerimizden gelen bir örnek duruma göre Covid öncesi dönemde saha ekipleri içinde averaj performans sergileyen bazı satış temsilcileri telefonla satış sürecine geçildiğinde ekibin en başarılı %10’luk dilimine girmeyi başarmışlar. Burada sahada 1-1 ilişki süreci kuvvetli olanlar daha geriye düşerken diksiyon, Türkçe kullanımı iyi olup sahada bunu avantaja çeviremeyenler telefonda fark yaratabilir hale gelmiş. Yöneticilerin bu ve benzeri durumları tespit edecek denemeler yapmaları gerekiyor.

Y ve Z kuşağını firmalarında tutmak isteyen şirket sahipleri ve yöneticilerin sadece yazılım değil, bakış açılarını değiştirmeleri gerektiği yeni tartışma konusu. Şirket kültürünün muhafaza edilmesinin önemli aynı zamanda Y ve Z kuşaklarını ile uzlaşan yeni bir şirket kültürü oluşturmak da önemli. Şirket kültürü acaba sabah 09:00-17:00 ile mi yoksa bulunacak yeni yöntemlerle mi korunacak önümüzdeki dönemde hep birlikte göreceğiz. 

AloTech olarak görevimiz eğer yeni nesil çalışanlar ile firmalar uzlaşacaksa altyapıların değişmesi gerektiği. Burada CRM’den çağrı merkezine, şirket santral servislerinden, ERP yazılımlarına VPN üzerinden değil yeni nesilin müziği Spotify’dan dinleyip dizileri de Netflix üzerinden izler gibi eriştiği yapılara geçilmesi gereksinimi. Benim olsun, benim sunucu odamda dursun mantığı, VPN üzerinden erişim çözümleri firmaları maalesef sadece geri götürecek. “Değişmeyen tek şey değişimdir.” Heraklitos

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

7 Eylül 2021
AloTech yeni yatırım turunda üç milyon dolar yatırım aldı

AloTech’in yurt dışı yapılanması Collective Spark’ın yatırımıyla güçlenecek     Türkiye’nin en büyük bulut tabanlı çağrı merkezi platformu AloTech, Collective Spark liderliğinde gerçekleşen yeni yatırım turunda üç milyon dolarlık yatırım aldı. AloTech bu yatırım ile halihazırda 20 ülkeye ulaşan global operasyonlarını daha da büyüterek özellikle Kuzey Amerika pazarında güçlenmeyi hedefliyor.   Yurt içinde yakaladığı başarıyı […]

6 Kasım 2019
Startup İstanbul Scaleup Birincisi AloTech

Etohum tarafından bu yıl 7.si düzenlenen Startup İstanbul etkinliğinin Scaleup birincisi AloTech oldu.

4 Ocak 2021
Mutlu Çağrı Merkezi Çalışanları Mutlu Müşteriler Anlamına Mı Geliyor?

Çağrı merkezi çalışanları, iş süreçleri boyunca farklı müşteri tipleriyle karşılaşıyor. En yaygın olanlar ise hayal kırıklığına uğramış, sorun yaşayan ve süreçten memnun olmamış mutsuz müşteriler. Zorlu müşteriler ve diğer sorunlar ele alındığında, müşteri hizmetlerinin ilk aşamasında çalışmak kolay değil. Ancak çalışan mutluluğu ve motivasyonu ile iş süreçlerini iyileştirmek mümkün.

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat