7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

Baştan Sona Numara Maskeleme Kılavuzu

Hüseyin Özkale
23 Ekim 2020
4 dakikalık okuma
GERİ DÖN

Numara maskeleme, telefon numaranızı karşı tarafın görmesine izin vermeyen bir numara gizleme hizmetidir. Bulut çağrı merkezleri tarafından sunulan bu hizmet, müşterilerin ve hizmeti alan işletmelerin bilgilerini koruyarak gizlilik sağlar. 

İletişim her geçen gün online olduğu bir dünyada bilgi gizliliği de büyük önem kazanıyor. Siber suçların ve siber saldırıların yaygınlaşması, kullanıcıların bilgi hırsızlığı konusunda daha fazla endişelenmesine yol açıyor. Birçok durumda siber hırsızlar kullanıcıların telefon numarası gibi bilgilerini çalarak bu bilgileri satıyor. 

Çağrı merkezi hizmetlerinde bu gibi olumsuz durumların önüne geçmek mümkün. Numara maskeleme ile çağrı merkezi hizmeti alan işletmelerin kullanıcıların telefon numarasının görünmesini engelleyebiliyor. Böylelikle çağrı merkeziyle daha hızlı iletişim kurulurken aynı zamanda kişisel bilgilerin güvenliği de sağlanabiliyor. 

Numara Maskeleme Nedir?

En genel anlamıyla numara maskeleme, bir çağrı sırasında arayan ve aranan tarafların numarasının saklanmasıdır. Arayan ve aranan kişinin numaraları sanal numara üzerinden yönlendirilir. Böylelikle iki taraf da birbirinin numarasını göremez. Çağrı, yönlendirilen sanal numara üzerinden gerçekleştirilir. 

Bu uygulama sayesinde müşteriler telefon numaralarını vermeden istedikleri çağrı merkezi hizmetinden faydalanabilir. Genellikle maskeleme işlemi diğer çağrı merkezi hizmetleriyle bir arada sunulur. Böylelikle bütüncül bir çağrı merkezi deneyimi de sağlanmış olur.

Numara Maskeleme Nasıl Çalışır?

Numara maskeleme temelde sanal telefon numarası üzerinden çalışır. Çağrı merkezlerinden alınan bu hizmet sayesinde işletmeler maskeleme özelliğini kullanabilir. Kullanıcılar arama motorunda çıkan işletme numarasını aradığında kullanıcıların numarası gizlenir. Benzer şekilde işletmelerin kullanıcıları çağrı merkezi üzerinden aradığı durumlarda da arama yapılan numara gizlenir. 

Bu hizmette arama, sanal mobil numara üzerinden arama yapılan hedef numaraya yönlendirilir. Hizmet genellikle bulut çağrı merkezi hizmeti kapsamında sağlanır. 

Numara Maskeleme Faydaları

1. Veri Güvenliği

Numara maskeleme sayesinde arayan ve aranan kişilerin veri güvenliğini sağlamak mümkün. Arayan ve aranan kişinin numarası sanal numara üzerinden yönlendirildiği için veri gizliliği ihlali ortadan kalkıyor. Yönlendirme bir veri tabanı üzerinden gerçekleşir. Yönlendirme yapılan veri tabanı sadece yetkili kişilerin erişimine açık olduğu için çağrı merkezi aramaları veri gizliliğine göz önünde bulundurarak gerçekleşir. 

2. Arayan Gizliliği

Veri güvenliği sayesinde numara maskeleme hizmeti arayan gizliliği de sağlar. Hem işletmenin hem de müşterinin numaraları gizlenerek iki yönlü gizlilik elde etmek mümkün olur. Böylelikle işletmeler tüm müşteri hizmetleri aramalarını tek bir çağrı merkezi numarası üzerinden gerçekleştirebilir. 

3. Daha Hızlı İletişim

Doğrudan santral numarası yerine sanal numara üzerinden iletişim kurmak çağrı süreçlerini hızlandırır. Numara maskeleme API sayesinde tek bir santral numarası üstüne yoğunluk olmaz. Gelen aramalar ve giden aramalar birden fazla sanal numara üzerinde dağılabilir. Böylece çağrı merkez iletişimi daha hızlı ve verimli bir sürece dönüşür. Ayrıca aramaların bulut üzerinden yönlendirilmesi de çağrı merkezi süreçlerine hız katar. Bulut üzerinden sağlanan hizmet, coğrafi yere olan bağlılığı azaltarak aramaların her yerden yapılmasına izin verir. 

4. Daha Etkin İletişim

Numara maskeleme ve diğer bulut çağrı merkezi hizmetleri sayesinde şirketler ve müşteriler arasında daha etkin iletişim kurulabilir. Telefon numaralarının gizliliğinden emin olan müşteriler, arama yapma konusunda daha rahat hisseder. Ayrıca işletmeler de çağrı takibi gibi hizmetler sayesine arama süresi, arama başarı yüzdesi gibi önemli verileri elde edebilir.  

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

8 Nisan 2019
Yerli Teknoloji ile Dışa Bağımlılık Azalacak

Türk firmaları dijital dünyanın çağrı merkezine getirdiği yenilikleri özellikle Amerika ve Avrupa’ya göre daha yavaş hayata geçirebiliyorlar. Ancak yapay zekâ destekli sesli robotlar ve kiosklar gibi teknolojileri ülkemizde henüz göremememize rağmen, anlık mesajlaşma kanalları 2018 itibariyle en yoğun kullanılan kanallar olacak.

5 Nisan 2019
Şirketlerin buluta geçişe bakış açısı nasıl?

Çağrı merkezleri geleneksel yapılarda hazırlandığı zaman şirketler için öncelikli olarak ciddi bir bütçe kullanımı gerektiriyor. Bina tercihi, ofis kurulumu, network kurulumu ve pek çok konuda önemli yatırım ve harcamalara sebep oluyor. Bir diğer konu ise zaman. Geleneksel çağrı merkezi oluşumları fiziksel kurulum ve hazırlıklardan dolayı ciddi anlamda zaman kaybına neden olabiliyor.

8 Nisan 2019
Sektörün Nabzı AloTech ile Bilgi Üniversitesi’nde Tutuldu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Santral İstanbul Kampüsü’nde gerçekleşen CRM – Çağrı Merkezi Entegrasyonları Etkinliğinde; AloTech müşterileri çağrı merkezlerinde yaptıkları CRM entegrasyonlarından bahsetti

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat