7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

6563 Sayılı İzinsiz SMS / e-posta Kanunun Getirdikleri

Hüseyin Özkale
3 Nisan 2019
2 dakikalık okuma
GERİ DÖN

1 Mayıs 2015 tarihi itibari ile 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun devreye alındı.

  • Kanun şirketlerin ticari iletişimde bulunmalarını düzenliyor. E-mail, sms, IVN, telefon ile bütün aramalar düzenlemeye tabi tutulmaktadır.
  • Müşterilerin daha önceden almış oldukları hizmet, servis, tamir, sipariş gibi durumlar için hizmet aldıkları şirketlere bu konular hakkında iletişim izin vermesi ve bunun yazılı ya da sözlü olarak müşteri tarafından onaylanması gerekmektedir.( 1.05.2015 tarihine kadar alınan izinler geçerli olacaktır.)
  • Şirketler için ise yapılan aramalarda, eğer şirket aranmak istemiyorsa bunu bildirebilir ve bilgilendirmelerden muaf olabilir. Muaf olmadıkları sürece aranan şirketlere bilgilendirme iletişimi yapılmaktadır.

Tüketiciler çalışmış oldukları şirketler için izin vermedi ise ( yazılı yada sözlü), şirketler müşteri ile iletişim kuramayacaklar. 1 Mayıs 2015 öncesinde hun harca sizle iletişime geçmek için defalarca arama yapan şirketlerin kanun yürürlüğe girdikten sonra azaldığını fark edebilirsiniz.

Yalnız bu durumda unutulmaması gereken ihtiyaç duyduğunuz kampanya tekliflerinden de muaf olunacağıdır. Müşteriler için bazı dezavantajlar da getirmekte birlikte bazılarımız iletişime geçmek için bıktıran TV Platform sağlayıcıları, Bankalar ve merdiven altı ürün satışı yapan firmalardan belli bir oranda kurtulduğumuzu görmekteyiz.

Bundan sonraki süreçte şirketler müşteri kazanmak adına kullanıcılara “ Şirketimiz ve şirketimize bağlı iştiraklerden iletişim almak istiyor musunuz? “ diye sormalı. Bu sorunun cevabını müşterinin kendisinin işaretlemesi ya da onay vermesi gerekmektedir.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na kanunun uygulamasında ve denetlenmesinde yetki verilmiştir.

Benimle hala bu şekilde iletişim kuran firmalar var ve benim bakanlığa gidecek, dilekçe verecek kadar zamanım yok diyorsanız sizin adınıza bu başvuruyu yapan internet siteleri mevcuttur. Örnek olarak bunlarda birisi olan www.spambitti.com sitesinden sizin izniniz olmadan gelen iletişimler için başvuruda bulunabilirsiniz.

Proje Yöneticisi

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

5 Nisan 2019
Çağrı Merkezinizi Buluta Taşımanın Faydaları

Günümüzde, bulut tabanlı teknolojiler her alanda olduğu gibi Çağrı Merkezi çözümleri içinde de çok hızlı bir şekilde yayılmaktalar. Analistlerin rakamlarına göre dünyada senelik 20 Milyar dolar büyüklüğündeki bu devasa pazar senelik %25.7 oranında büyüyor ve 2020 yılı itibarıyla dünyadaki her 4 Çağrı Merkezinden 3 tanesi Bulut üzerinde çalışıyor olacak.

1 Nisan 2019
IVR (Sesli Yanıt Sistemi) menülerini tasarlarken dikkat etmeniz gerekenler

Anonsları mümkün olduğunca kısa tutun, ağdalı cümlelerden kaçının. Gereksiz metinlerden kaçının, örnek: “Seçenekleri tekrar dinlemek için 9′a basın” yerine anons bittikten sonra birkaç saniye bekleyip seçenekleri tekrar okuyun. Arayanlar bir an önce yardım almak ister.

8 Eylül 2021
Chatbotları İyileştirmenin ve Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 7 Yolu

Chatbotları İyileştirmenin ve Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 7 Yolu Sürekli Gelişen Bir Strateji Oluşturun Chatbotlar, rutin sorulara hızlı bir şekilde cevap vererek işletmelere değer katarlar. Soruların çok karmaşık olduğu durumlarda ise müşterilerin temsilci ile iletişim sağlaması gerekir. Müşteri temsilcisi konuşmayı kaldığı yerden yakalayabilmeli ve gerekli durumlarda canlı konuşma penceresinden sesli etkileşime geçebilmelidir. Gittikçe popüler olan chatbotlar, […]

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat