7 webinarımızda 1132 kişiye sorduk: Uzaktan çalışmanın geleceği?

6563 Sayılı İzinsiz SMS / e-posta Kanunun Getirdikleri

Hüseyin Özkale
3 Nisan 2019
2 dakikalık okuma
GERİ DÖN

1 Mayıs 2015 tarihi itibari ile 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun devreye alındı.

  • Kanun şirketlerin ticari iletişimde bulunmalarını düzenliyor. E-mail, sms, IVN, telefon ile bütün aramalar düzenlemeye tabi tutulmaktadır.
  • Müşterilerin daha önceden almış oldukları hizmet, servis, tamir, sipariş gibi durumlar için hizmet aldıkları şirketlere bu konular hakkında iletişim izin vermesi ve bunun yazılı ya da sözlü olarak müşteri tarafından onaylanması gerekmektedir.( 1.05.2015 tarihine kadar alınan izinler geçerli olacaktır.)
  • Şirketler için ise yapılan aramalarda, eğer şirket aranmak istemiyorsa bunu bildirebilir ve bilgilendirmelerden muaf olabilir. Muaf olmadıkları sürece aranan şirketlere bilgilendirme iletişimi yapılmaktadır.

Tüketiciler çalışmış oldukları şirketler için izin vermedi ise ( yazılı yada sözlü), şirketler müşteri ile iletişim kuramayacaklar. 1 Mayıs 2015 öncesinde hun harca sizle iletişime geçmek için defalarca arama yapan şirketlerin kanun yürürlüğe girdikten sonra azaldığını fark edebilirsiniz.

Yalnız bu durumda unutulmaması gereken ihtiyaç duyduğunuz kampanya tekliflerinden de muaf olunacağıdır. Müşteriler için bazı dezavantajlar da getirmekte birlikte bazılarımız iletişime geçmek için bıktıran TV Platform sağlayıcıları, Bankalar ve merdiven altı ürün satışı yapan firmalardan belli bir oranda kurtulduğumuzu görmekteyiz.

Bundan sonraki süreçte şirketler müşteri kazanmak adına kullanıcılara “ Şirketimiz ve şirketimize bağlı iştiraklerden iletişim almak istiyor musunuz? “ diye sormalı. Bu sorunun cevabını müşterinin kendisinin işaretlemesi ya da onay vermesi gerekmektedir.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na kanunun uygulamasında ve denetlenmesinde yetki verilmiştir.

Benimle hala bu şekilde iletişim kuran firmalar var ve benim bakanlığa gidecek, dilekçe verecek kadar zamanım yok diyorsanız sizin adınıza bu başvuruyu yapan internet siteleri mevcuttur. Örnek olarak bunlarda birisi olan www.spambitti.com sitesinden sizin izniniz olmadan gelen iletişimler için başvuruda bulunabilirsiniz.

Proje Yöneticisi

Dünya standartlarında bir çağrı merkezi platformu ile operasyonunuzu güçlendirin

Ücretsiz demo talebinde bulunun ve operasyonunuzun ihtiyaçlarına göre yapılandırmalar ve entegrasyonları oluşturmaya bugünden başlayalım
PAYLAŞ

Diğer İçerikler

8 Ekim 2020
Çağrı Merkezleri İçin 2020’de İzlenecek Müşteri Hizmetleri İstatistikleri

Çağrı merkezi istatistiklerini takip etmek, üretkenliğinizi, karlılığınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmanın anahtarıdır. Bu yazıda, çağrı merkezlerinin 2020’de nasıl değiştikleri hakkında sizi tatmin edecek birçok müşteri hizmetleri istatistiği vereceğiz.

2 Nisan 2021
2021 Yılında Tüm Müşteri Destek Takımlarının Kullanması Gereken Teknolojiler

2021 Yılında Tüm Müşteri Destek Takımlarının Kullanması Gereken Teknolojiler Son yıllarda çağrı merkezleri büyük bir değişim geçiriyor. Artık geleneksel arama yapmak veya gelen aramaları cevaplamak çağrı merkezleri için yeterli değil. Müşteri destek takımları gibi yenilikçi adımlar çağrı merkezi deneyimini değiştiriyor. Bu kapsamda değişim meydana gelen alanları ve teknolojiler belirlemek önemli. 2021 yılında tüm müşteri destek […]

7 Ocak 2021
Yeni Özelliğimiz: Gülümse

Türkiye’nin en büyük çağrı merkezi bulutu AloTech olarak müşteri temsilcilerinin daha fazla gülümsemesi için yapay zeka destekli sistemlerden yardım almaya karar verdik!

Türkiye’nin En Büyük Çağrı Merkezi Bulutu ile Tanışın

Çok Kanallı İletişim
Hızlı Kurulum, Kolay Entegrasyon
Taahhütsüz Kullandığın Kadar Öde!
İstediğin Yerden Çalış

AloTech hakkındaki gelişmelerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın!

Kaydınız yapıldı. İlginiz için teşekkür ederiz. Kapat